האם רבותינו משתמשים באינטרנט?

  • יוזם האשכול יוזם האשכול דברי מלך
  • תאריך התחלה תאריך התחלה

האתר אינו פועל באינטרנט אלא דרך תוכנת דורש ציון למחשב.​

נ"ל שעיקר כוונתו, שהוא אינו מכשיל את הרבים בכך שהוא כותב תשובות וע"י כך גורם להם להשתמש באינטרנט, כיון שיש אפשרות להעתיק את זה כתוכנה למחשב ואז לא להשתמש באינטרנט. (כמובן שעדיין הרבה נכנסים לאינטרנט בגלל זה, וגם את התוכנה צריך להוריד מהאינטרנט, אבל כך נ"ל בדעת הרב).
 
כפי שכתבתי כאן פעם, אנו יודעים מכלי ראשון שיש כמה וכמה ראשי ישיבות וגדולי תורה מפורסמים מאוד, שמבקרים בפורום בעצמם מעת לעת, דרך מחשב בביתם, משרד הישיבה וכו'.

אחד מהם, שרבים משחרים לפתחו בבקשת ברכות ובייעוץ, אף נרשם כמשתמש.
כמובן שהוא מעיין רק בחלק 'כתלי ביהמ"ד', וכמה פעמים ציין שראה דברי טעם פה ונהנה מכך. ואחת הסיבות לחלוקה הקטגורית הברורה בין דברי תורה לשאר הנושאים היא עבורו. מסתבר שגם האחרים כך.

וואו,

סקרנת....

הוא גם כותב או רק מעיין?
 
המקובל הפרוש רבי יעקב עדס שליט"א מקליד במחשב את ספריו בעצמו, ובעיני הוא מעלה עצומה לדעת להשתמש בכל כלי באופן הראוי והטוב.

מדובר במחשב מנותק לחלוטין מהרשת, מחשב ישן ותוכנה ישנה (מעבד תמלילים). המעיין בספריו יראה שככל הנראה מקש ה'נקודה' ( . ) גם כן לא פעיל...

אגב, גם הגאון רבי חנוך כהן, ראש ישיבת באר התלמוד, כותב ועורך ומעמד לבד את כל ספריו, יותר מעשרים שנה. שמעתי מתלמידיו שכבר הוציא לאור כמה עשרות ספרים חשובים. ועם כל זאת, אין לו אימייל או חיבור אחר, ועד לפני כמה שנים גם טלפון נייד לא היה לו.
 
הוא חוסך זמן

הזכרתני את היהודי שחזר מתפילת שחרית בא' מימי חוה"מ סוכות. שאלה אותו הרבנית מה קרה היום גמרתם מוקדם, והוא משיב שהיום קראו בתורה 'מנחתם ונסכיהם' ולא 'ומנחתם ונסכיהם' כמו כל יום, ובכן הגיע מוקדם...
 
כמו בספרי הנביאים?

ואם סבור שהנקודות הגיעו ממחוז לא טהור, למה לא ישים נקודותיים / סוף פסוק שהם הלכה למשה מסיני כמו כל הטעמים?

אתה בטוח שהנקודותיים זה הסימן של הטעמים ?
אני דוקא חושב (וכך ראיתי באיזהו מקומן) שהמעמיד שבסוף הפסוק הוא הוא הסוף פסוק, וכדי להבדילו משאר מעמידים עושים שם נקודותיים שהוא סימן הסכמי לסיום נושא.
 
נ"ל שעיקר כוונתו, שהוא אינו מכשיל את הרבים בכך שהוא כותב תשובות וע"י כך גורם להם להשתמש באינטרנט, כיון שיש אפשרות להעתיק את זה כתוכנה למחשב ואז לא להשתמש באינטרנט. (כמובן שעדיין הרבה נכנסים לאינטרנט בגלל זה, וגם את התוכנה צריך להוריד מהאינטרנט, אבל כך נ"ל בדעת הרב).
ביאור יפה, אך הוא כתב להדיא "האתר אינו פועל באינטרנט", ומשמע להדיא דס"ל שאינו פועל שם כלל.
לענ"ד לבאר באופ"א. לפני כעשרים שנה שאלו לכבוד הרב שליט"א האם מותר להשתמש באינטרנט, והוא לתומו שאל מה זה אינטרנט. והסבירו לו שאינטרנט זה דבר שאפשר להגיע אליו לכל מיני תכנים לא טובים, ולתמונות פרוצות, ולשאר מיני תועבות. השיב הרב על-אתר, פשוט שהאינטרנט אסור בשימוש, ומה מקום לשאלה זו כלל.
לפני כמה שנים, כשהרב התחיל להשיב, סידרו לו מקש קיצור דרך בשולחן העבודה, והרב רואה ב'תוכנה' הנ"ל רק שאלות ותשובות, כולו תורה, וכי דבר זה הוא יכול להיות אינטרנט????
 
ביאור יפה, אך הוא כתב להדיא "האתר אינו פועל באינטרנט", ומשמע להדיא דס"ל שאינו פועל שם כלל.
לענ"ד לבאר באופ"א. לפני כעשרים שנה שאלו לכבוד הרב שליט"א האם מותר להשתמש באינטרנט, והוא לתומו שאל מה זה אינטרנט. והסבירו לו שאינטרנט זה דבר שאפשר להגיע אליו לכל מיני תכנים לא טובים, ולתמונות פרוצות, ולשאר מיני תועבות. השיב הרב על-אתר, פשוט שהאינטרנט אסור בשימוש, ומה מקום לשאלה זו כלל.
לפני כמה שנים, כשהרב התחיל להשיב, סידרו לו מקש קיצור דרך בשולחן העבודה, והרב רואה ב'תוכנה' הנ"ל רק שאלות ותשובות, כולו תורה, וכי דבר זה הוא יכול להיות אינטרנט????
אינטרנט זה אינטרנט זה אינטרנט
 
הזכרתני את היהודי שחזר מתפילת שחרית בא' מימי חוה"מ סוכות. שאלה אותו הרבנית מה קרה היום גמרתם מוקדם, והוא משיב שהיום קראו בתורה 'מנחתם ונסכיהם' ולא 'ומנחתם ונסכיהם' כמו כל יום, ובכן הגיע מוקדם...
לאדם שכותב כמיות כמוהו זה דרמטי
ועוצר את הרצף
 
כל הרבנים שיצאו נגד גלשו באינטרנט לפני שדיברו או כתבו?
לא יודע.
אבל לדעתי רב צריך שיהיה לו שמץ של מושג על מה הוא מדבר. במחילה מכבוד תורתו.
כל שאר הרבנים לא בדקתי מה יודעים מה לא יודעים, כאן הוא אומר לך אני לא יודע.
 
ראשי תחתית