בסימן רסא סעיף ג כתב מרן השו"ע "מי שאינו בקי בשיעור זה ידליק בעוד שהשמש בראש האילנות, ואם הוא יום המעונן, ידליק כשהתרנגולים יושבים על הקורה מבעוד יום..."
ויש להקשות: הלא הסימן הברור ביותר לאדם שאינו בקי הוא שקיעת החמה באופק, וזמנה הוא המוקדם ביותר לגבי תוספת שבת. מדוע דורשים ממנו להדליק עוד יותר מוקדם, כשהשמש בראש האילנות, הלא השו"ע פסק שאסור להדליק בעוד היום גדול, שאז אינו ניכר שמדליקו לכבוד שבת!
ומוכח שהלכה זו היא כדעת הגאונים ולא כדעת ר"ת, וצ"ל שמרן פוסק כגאונים לאורך כל הדרך, ופירוש דבריו "מתחילת השקיעה שאין השמש נראית על הארץ" אינו שהשמש שקעה באופק, אלא שאין היא נראית עוד על הארץ בגלל הצללים המתארכים.