שמעון טרבלסי
חבר בכיר
- הצטרף
- 21/4/25
- הודעות
- 2,287
גם לי יש הערות על מרן זיע"א, ועכ"ז מחמת גדלותו כשיש מה ליישב את דעתו, אני מעדיף זאת, על פני לחלוק עליו.שהיה כ''כ נגד זה שחסידים של איזה אחרון ועוצמים את השכל
אני רוצה לומר משהו,
לדעתי להיות "תלמיד" של הגרע''י, זה לא ללכת לפי "פסקיו", אלא ללכת "בדרכו"
לברר סוגיות מהשורש, מבלי לחשוש, להכנס לעובי הקורה, ולא בצורה של סגידה לאיזה חכם אחד.
זה היפך כל דרכו ומשנתו.
והעושים כן שמנסים להשליט דעתו, בלי יחס הוגן לדעות חולקות הם היפך דרכו במאה שמונים מעלות!
זה לא המצאה שלי, מצינו זאת גדולה מזו, אף כשאין יישוב.
וכמבואר בילקו"י פסח ח"ג:
ובמצויין אצלי נוסף, וע"ע בשו"ת יבי"א ח"ד (אה"ע סי' ה אות ו) שכ' שבס' ישועות יעקב (סי' מב סק"ו) כ' שהמהרי"ט (בקידושין מב) הרגיש בחולשת ד' אביו המבי"ט, אלא שלא רצה לדחותן לגמרי. ודו"ק. והרשב"ש (סי' רסו, הו"ד בב"י אה"ע סי' קמא מחודש נז) כ' "אלא שלפי זה שכתבתי דוקא במעשה בית דין ולפי מה שכתב אדוני אבי ז"ל אף בשטר שאין בו מעשה בית דין, ולענין מעשה הייתי מניח סברתי וסומך על סברתו שכבר הורה זקן (שבת נא.)".
ולדבריכם מענין למה הטור הלך אחרי פסקי אביו ולא רק אחרי דרכו...
וכנ"ל רבים רבים מרבותינו שהלכו אחרי קודמיהם, ולא מצינו שנחלקו כמעט עם קודמיהם. (כמו ההולכים אחר פסקי הבא"ח וההולכים אחר פסקי המשנ"ב וכו')