אולי @ידידיה יעשה לנו סדר בדברים.ומעבר לכך, מדוע נאמנת עליך עדות רי"מ יונה מעדות הראש"ל
כי זה מזכיר את המעשיה עם הספר מעשה בית דין והרב מאיר יוחנן, שחוזר ע"ע כאן בדיוק אותו דברלא הבנתי מה פלאי בזה
(האם כה מופקע שקראגם לו וגם לו)
ומעבר לכך, מדוע נאמנת עליך עדות רי"מ יונה מעדות הראש"ל
מנפנפים במעשיה זו רבות (וכמדומה זכורני שמר כבר אייתי לזה ושאלני אם יישבת את זה תיישב גם את זה)כי זה מזכיר את המעשיה עם הספר מעשה בית דין והרב מאיר יוחנן, שחוזר ע"ע כאן בדיוק אותו דבר
הבעיה שהגרמ"ל הוא האחרון שיעתיק מספרי מרן בלי לכתוב שהעתיק, לכן סיפור זה מזויף מתוכו כמו הגניזה הקהירית המוזכרת בסיפורמנפנפים במעשיה זו רבות (וכמדומה זכורני שמר כבר אייתי לזה ושאלני אם יישבת את זה תיישב גם את זה)
אבל לענ"ד אין זו תמיהה כלל
כי הנה, עיקר הערת הגר"י על הגר"מ היתה שבהכרח הוא שראה את המקור הלזה בספרי הגר"ע, וזה מוכח מה שקראלזה ספר וכו'
והיינו, שאין הקפידא על הקריאה לזה ספר, אלא על המחשבה שזה ספר
ולכן, הגר"י גופיה כן קרא לזה בשיגרא דלישנא ספר, ואין בכך כל בעיה (ובעיקר כי בשל כנראה בשל הגר"מ נפוץ כן, והבן)
ולא באה קפידתו ותפיסתו אלא על המחשבה כי זה ספר (זאת אומרת, על ההעתקה המוכחת מזה)
נו אז איך תסביר את זה שקרא לזה ספר?!הבעיה שהגרמ"ל הוא האחרון שיעתיק מספרי מרן בלי לכתוב שהעתיק, לכן סיפור זה מזויף מתוכו כמו הגניזה הקהירית המוזכרת בסיפור
איפה קרא???נו אז איך תסביר את זה שקרא לזה ספר?!
אני לא יודעאז מה הפשט?
רע לו הולך על המצטמק.הרי הוא רוצה את חימום המים ומה שייך לומר 'רע לו'?
כנראה שאת הסוגריים בילקו"י כתב אחד התלמידים מדעתו.כעין זה:
השיעור השבועי כי תצא תשפ"ד
הצג קובץ מצורף 1329
צ"ע, שבילקוט יוסף שיצא בשנת תשע"ו כתב 'מדנפשיה' טעם אחר, ולא הזכיר ששאל את אביו ואת תשובה זו
![]()
אז מהיכן הגיע בשנת תשפ"ד טעם אחר שמרן אמר לו??
לפני כמה שבועות. הובא בעלון של חיי שרה השנה.הרב יצחק סיפר פעמים רבות את הסיפור המצורף כאן, בשם עצמו, שהוא היה בעל המעשה, שהרב עובדיה קרא לו וביקש ממנו שיעיין והוא עיין וראה שאין בדבריו ממש, והוא פלאי [מי שיודע ויכול למצוא את העלונים שדיבר בהם - שיעלה אותם].
ועוד שבספרו ילקוט יוסף, גם המהדורה החדשה [תשע"ו] לא הזכיר כלל מספר זה וסיפור זה, וחזינן שבשנה זו עדיין לא היה סיפור זה בעולם, וצ"ע מתי קרה סיפור זה, אם כבר הרב עובדיה נפטר לאחר שנים אלו, וצ"ע.
הצג קובץ מצורף 1327
אם סיפור זה היה כפי שסיפר - הייתכן שבספרו שכתב בשנת תשע"ו, לאחר פטירת מרן, שהאריך בענין זה, לא כתב עובדא זו, וגם לא הביא כלל את דברי אורחותיך למדני בענין זה??לפני כמה שבועות. הובא בעלון של חיי שרה השנה.
מאי קשיא, תורה שבכתב ותורה שבע"פ.אם סיפור זה היה כפי שסיפר - הייתכן שבספרו שכתב בשנת תשע"ו, לאחר פטירת מרן, שהאריך בענין זה, לא כתב עובדא זו, וגם לא הביא כלל את דברי אורחותיך למדני בענין זה??
אם זה היה מקרה חד פעמי - ודאי שהיינו אומרים כדכתבת, אבל מכיון שזה נשנה שוב ושוב וכפי שהעלנו [עיין לעיל עם הרב משאש ועוד] - זה מראה שלא זהו התירוץ האמיתי.מאי קשיא, תורה שבכתב ותורה שבע"פ.
מתי בכלל יצא לאור ספר אורחותיך למדני?אורחותיך למדני
מתי בכלל יצא לאור ספר אורחותיך למדני?
לפי החשבון זה אמור להיות לפני עשרות שנים, שכן בשיעור כתוב "יום אחד מרן מתקשר אלי: תגמור את הכולל ותבוא אלי" וכו'.
מאי קשיא, תורה שבכתב ותורה שבע"פ.
פעם פרסמתי מאמר, ואח"כ נוספו לו עוד דברים, וגם נזכרתי שכבר דברתי בזה עם א' מגדולי הדור זצ"ל.
אז מה קרה, בגלל שלא הזכרתי זאת באותו מאמר, אז זה לא נכון....
אשריכם בני חדא בקתא ותורה אמת כתיב בה ואינה נדבקת אלא לחותר באמת לאמת!עוד דקדוקי עניות ''תגמור את הכולל, או תגמור בישיבה'', יכול להיות שמרן אמר תגמור את הכולל, או שאמר תגמור את הישיבה והגר"י התבלבל בלשונו ואמר תגמור את הכולל.
לפני הישיבה היה לו כוללמתי בכלל יצא לאור ספר אורחותיך למדני?
לפי החשבון זה אמור להיות לפני עשרות שנים, שכן בשיעור כתוב "יום אחד מרן מתקשר אלי: תגמור את הכולל ותבוא אלי" וכו'.
ולפני כמה שנים זה היה ?לפני הישיבה היה לו כולל
אין לי שמץ. תחפש אולי בויקיפדיה. רק ציינתי את זה שבהחלט יתכן שמרן אביו אמר לו לבוא אחרי הכוללולפני כמה שנים זה היה ?
השאלה הייתה שהספר אורחותיך למדני יצא לאור אחרי שכבר נפתחה הישיבהאין לי שמץ. תחפש אולי בויקיפדיה. רק ציינתי את זה שבהחלט יתכן שמרן אביו אמר לו לבוא אחרי הכולל