השיעור השבועי של הגר"י יוסף - העלון, הערות והארות (2)

כל הדיבור הזה לא קשור בכלל לנושא.
מציאות שחכם שלום זצוק"ל לא התייחס להיתרים של מרן הגרע"י זצוק"ל...
אין כאן שום זלזול כמש"כ כלפי חכם שלום זצוק"ל.
ופשיטא שלא ראה,
כי אם היה רואה
ודאי שהיה חוזר בו.
פשוט וברור.
הוא לא ראה כי ספרי מרן המה מוחבאים מתחת לשטיח.
מציע לבקש מחילה על קברו, היה עניש וקטיל!
תיזהר!
 
ראשית, לא הוא 'המציא' את ההשמטה. הסדר היה שבתחלה הושמט וחזר ונדפס והוא הורה להחזיר את ההשמטה.
נכון
שנית, הוא לא 'הורה' למדפיסים. הוא גילה דעתו שכך צריך לעשות והם שמעו לו.
זה כמו שהרב עובדיה לא 'הורה' לסידור 'עבודת השם' לכתוב מכניע 'זדים' אלא הוא כתב בספרו שכך צריך להיות ומי ששומע לו עושה כן.
מלשונו לא משמע כן

להבהיר: לפענ"ד אכן הגר"י הלל צודק, ותשובה זו תמוהה ביותר, וכך אני נוהג למעשה שלא לקצר את הזקן כלל
 
ופשיטא שלא ראה,
כי אם היה רואה
ודאי שהיה חוזר בו.
פשוט וברור.
הוא לא ראה כי ספרי מרן המה מוחבאים מתחת לשטיח.
מציע לבקש מחילה על קברו, היה עניש וקטיל!
תיזהר!
לא זלזלתי בדבריו, כך שאין לי שום צורך לבקש מחילה.
כתבתי שבתשובה הנ"ל לא התייחס לטענות שמרן זצוק"ל כתב להתיר בגללם.
"זלזול" מאן דכר שמיה...
אני מעריך את חכם שלום זצוק"ל יותר ממך.
 
זה לא יאומן כי יסופר, אני מנסה לחשוב, יושבים עשרות אלפי אנשים ושומעים דברים אלו, ואף אחד לא עולה בדעתו שאלה זו?
לצערי היום המושג של "אמנות חכמים" טושטש וסולף, וכל מה שרב אומר זה קדש קדשים, ואין מציאות שרב טועה וכו' ברור שאמונת חכמים זה חיוב ומיסודי הדת, אבל בלימוד תורה אין מקום לערב את כל זה ...
 
לצערי היום המושג של "אמנות חכמים" טושטש וסולף, וכל מה שרב אומר זה קדש קדשים, ואין מציאות שרב טועה וכו' ברור שאמונת חכמים זה חיוב ומיסודי הדת, אבל בלימוד תורה אין מקום לערב את כל זה ...
בקצרה: אין מונופול בתורה....
 
ראשי תחתית