פרשת בהר בחוקותי תשפ"ה
בפרשת שמות תשפ"ה גילה שזה 'אחד האחים'
והמעיין בדברי 'האח', מר ניהו ההלכה ברורה יראה שלא הזכיר את הגר"ז 'בסי' תפ"ט', וגם לא את הרב עובדיה בחזו"ע [ואכן צריך לדעת ללמוד את החזו"ע, אבל גם את ההלכה ברורה לפני שמשיגים עליו], אלא את הגר"ז 'בסי' רי"ג' שכתב להדיא את הדברים, ומי שחולק עליו - שיחלוק עליו באימה ויראה, ואין זה 'דימוי מילתא למילתא' אלא 'דברים מפורשים' כתב הגר"ז: וז"ל
שולחן ערוך הרב אורח חיים סימן ריג סעיף ד
(ולדברי האומרים שמצות של דבריהם א"צ כוונה אף על פי שלא נתכוין המברך להוציאו
וגם הוא לא נתכוין לצאת בה יצא בין בברכה אחרונה בין בברכה ראשונה כגון מי שנטל פרי בידו לאכלו או מצוה לעשותו וקודם שהספיק לברך שמע ברכה זו מפי אחר המברך לעצמו אין צריך לברך
ויש לחוש לדבריהם וליזהר שלא ליכנס בספק ברכה לבטלה) ע"כ.
אמנם כבר הפסקי תשובות כתב להעיר על דברי הגר"ז 'בצורה מכובדת וראויה':
פסקי תשובות אורח חיים סימן ריג אות ט
אך דברי השו"ע הרב הנ"ל שאפילו שמע הברכה בלא מתכוין שמע הברכה מפי אחר שוב לא יוכל לברך לעצמו, לא מצינו לו חבר הפוסקים, וגם מעשים בכל יום ששומעים ברכת הנהנין וקידוש והבדלה וברכת המצוות מפי אחר ואח"כ מברך שוב לעצמו, ואפשר שגם לשיטתו אין הדברים אמורים עפ"י מנהג שנוהגים עכשיו (ככתוב בשו"ע הרב סעי' א' ומשנ"ב סקי"ב ולעיל אות ב') שכל אחד מברך לעצמו ברכות הנהנין ורוב ברכות המצוות, והרי זה בכלל דבריו (בסי' קס"ז סעי' י"ח) "וכיון שנהגו כן הרי זה כאילו דעתם בפירוש בקביעותם יחד שקובעים על דעת שלא להצטרף" וכו'. והכי נמי כן הוא דהוי כאילו הדעת בפירוש שלא לצאת ידי חובה מהברכה שבירך השני, ושפיר יכול כל אחד לברך לעצמו ע"כ.
וכזה ראה וקדש איך משיגים וחולקים בעדינות, ועם העתקת והבנת האמת.