היתר גילוי "שתי אצבעות" מכיסוי הראש (מפוצל)

אור יעקב

חבר בכיר
הצטרף
4/5/25
הודעות
806
מרן הגר"מ פיינשטיין מספיק בר סמכא לפסוק כוותיה.
ומי לנו אריה דבי עילאי כמותו.
מעניין שזה מגיע לגילוי שתי אצבעות בכיסוי ראש (שדעתו ודעת מרן זצוק"ל ועוד כמה וכמה פוסקים להקל)
כולם מתחילים לערער על זה...
 
מעניין שזה מגיע לגילוי שתי אצבעות בכיסוי ראש (שדעתו ודעת מרן זצוק"ל ועוד כמה וכמה פוסקים להקל)
כולם מתחילים לערער על זה...
מי זה כולם?
אתה תמיד אנונימי.

וגם שהגרמ"פ לא התיר זאת 2 אצבעות בכלל,
אלא טפח.
 
ועוד כמה וכמה פוסקים להקל

אין "עוד כמה וכמה פוסקים", שניהם היחידים שדיברו בזה. וליתר דיוק, רק הגר"מ פיינשטיין דיבר בזה, אבל דברי הגר"ע הם בכת"י ועד היום מקום קבורתם לא נודע (ונפוצו השערות שונות מה טעמו).

אני מבין שיש לך צורך לנפח, אבל אין טעם לכתוב דברים לא נכונים.
 
אין "עוד כמה וכמה פוסקים", שניהם היחידים שדיברו בזה. וליתר דיוק, רק הגר"מ פיינשטיין דיבר בזה, אבל דברי הגר"ע הם בכת"י ועד היום מקום קבורתם לא נודע (ונפוצו השערות שונות מה טעמו).
מה אני יעשה שהרב יצחק יוסף שליט"א והרב דוד יוסף שליט"א אמרו זאת כמה פעמים, ועוד עשרות ת"ח.
- הבעיה אצלך שכולם נכללים תחת "הרב עובדיה" - והם לא בגדר פוסקי ישראל.
 
מה אני יעשה שהרב יצחק יוסף שליט"א והרב דוד יוסף שליט"א אמרו זאת כמה פעמים, ועוד עשרות ת"ח.
- הבעיה אצלך שכולם נכללים תחת "הרב עובדיה" - והם לא בגדר פוסקי ישראל.
כמו שלא נמנה כל רב או תלמיד חכם ליטאי שהולך לפי המגן אברהם והמשנה ברורה, כ''עוד'' פוסק
כך כל הת''ח שפוסקים רק (או 99%) לפי היביע אומר, אי אפשר לספור אותם כ'פוסקים' חדשים, אלא ככאלה שפוסקים לפי יביע אומר וכדו'
לפי סברא זו, יש לנו לפחות 50.000 פוסקים ליטאים (שמתירים פאה ועוד) ...
 
כמו שלא נמנה כל רב או תלמיד חכם ליטאי שהולך לפי המגן אברהם והמשנה ברורה, כ''עוד'' פוסק
כך כל הת''ח שפוסקים רק (או 99%) לפי היביע אומר, אי אפשר לספור אותם כ'פוסקים' חדשים, אלא ככאלה שפוסקים לפי יביע אומר וכדו'
לפי סברא זו, יש לנו לפחות 50.000 פוסקים ליטאים (שמתירים פאה) ...

אין מי שהולך כמותו ב-100%, כולם חולקים עליו ב"מה מברכים על במבה", או "על שניצל"...
 
כמו שכל האחרונים קיבלו את הוראות מרן השו"ע ואנחנו לא "מבטלים" אותם ביחס לשו"ע, ה"ה בנידון דידן.
וחבל להגרר סתם להשמצות וביזויים.
 

ותוסיף עוד משהו,
כל אברך/ראש כולל שכותב עלון ופוסק כמו הרב עובדיה הוא אחד מהפוסקים.
אבל כל ת"ח שחולק, הוא בכלל לא ת"ח הוא משוכנז.
לכן תמיד יש שם רוב וכאן אין כלום...
 
כמו שכל האחרונים קיבלו את הוראות מרן השו"ע ואנחנו לא "מבטלים" אותם ביחס לשו"ע, ה"ה בנידון דידן.
זה בדיוק הנקודה
כל אותם אחרונים שכתבו כך, חולקים עשרות פעמים על השו''ע !
וחוץ מזה, נראה שלא הבנת כלל מה דובר כאן, משל למה הדבר דומה: כותב השו''ע 'יתגבר כארי לעמוד בבוקר שיהיה מעורר השחר', אז אכתוב ש''200 פוסקים סוברים שצריך לקום בשחר להתגבר כארי'' (הרי 200 פוסקים סוברים שקבלנו הוראת מרן) ואח''כ גם אוסיף שיש עוד 100 פוסקים שהסכימו לזה: כל רבני קו ההלכה, וראשי הכוללים בירושלים ובני ברק וכו', ורבני היוטיוב ורבני העלונים ...
מילתא דשטותא
 
זה בדיוק הנקודה
כל אותם אחרונים שכתבו כך, חולקים עשרות פעמים על השו''ע !
וחוץ מזה, נראה שלא הבנת כלל מה דובר כאן, משל למה הדבר דומה: כותב השו''ע 'יתגבר כארי לעמוד בבוקר שיהיה מעורר השחר', אז אכתוב ש''200 פוסקים סוברים שצריך לקום בשחר להתגבר כארי'' (הרי 200 פוסקים סוברים שקבלנו הוראת מרן) ואח''כ גם אוסיף שיש עוד 100 פוסקים שהסכימו לזה: כל רבני קו ההלכה, וראשי הכוללים בירושלים ובני ברק וכו'
מילתא דדשטותא
זה בדיוק מה שאני מסביר לך.
אם אף אחד לא גילה דעתו בנושא וודאי שאנחנו לא מצרפים אותו אפי' שפוסק בדרך כלל כמו מרן השו"ע/מרן הגרע"י זצוק"ל.
- אבל בנידוננו שהרב יצחק יוסף שליט"א (בעשרות מקומות) והרב דוד יוסף שליט"א (שמעתי פעמיים בשיעורו) ועוד עשרות ת"ח גילו דעתם בנושא וודאי שמצטרפים לפוסקים המתירים, ולא בגלל שבדרך כלל פוסקים כמו מרן זצוק"ל לא נצרף אותם...
 
נכון שיש למרן השו"ע או למרן הגרע"י זצוק"ל כח יותר מסויים בפסק ההלכה כי רבבות קיבלו את הוראותיהם.

- אבל אם זה "חידוש" מסויים שלא בהכרח שיקבלו אותו הפוסקים, וודאי שלא מצרפים עכשיו כל רב שפוסק בדרך כלל כמו מרן זצוק"ל שגם בזה מודה לו... עד שלא יאמר זאת בפירוש.
 
זה בדיוק מה שאני מסביר לך.
אם אף אחד לא גילה דעתו בנושא וודאי שאנחנו לא מצרפים אותו אפי' שפוסק בדרך כלל כמו מרן השו"ע/מרן הגרע"י זצוק"ל.
- אבל בנידוננו שהרב יצחק יוסף שליט"א (בעשרות מקומות) והרב דוד יוסף שליט"א (שמעתי פעמיים בשיעורו) ועוד עשרות ת"ח גילו דעתם בנושא וודאי שמצטרפים לפוסקים המתירים, ולא בגלל שבדרך כלל פוסקים כמו מרן זצוק"ל לא נצרף אותם...
אז מסתמא יש עשרות ת''ח שאוסרים בשיעוריהם או מוצי''ם וכדו' שאוסרים , ולכן המחלוקת עכ''פ 'שקולה' ואין כאן 'רוב'
 
אז מסתמא יש עשרות ת''ח שאוסרים בשיעוריהם או מוצי''ם וכדו' שאוסרים , ולכן המחלוקת עכ''פ 'שקולה' ואין כאן 'רוב'
אם יש ת"ח שהגיע להוראה ופוסק כן אחר שעמל ויגע בסוגייא וודאי ש"מצטרף" לאוסרים.
- אבל רק הערתי לרב @משיב כהלכה שהחשיב זאת כאילו רק הרב פיינשטיין זצוק"ל ומרן זצוק"ל התירו זאת...
 
אם יש ת"ח שהגיע להוראה ופוסק כן אחר שעמל ויגע בסוגייא וודאי ש"מצטרף" לאוסרים.
- אבל רק הערתי לרב @משיב כהלכה שהחשיב זאת כאילו רק הרב פיינשטיין זצוק"ל ומרן זצוק"ל התירו זאת...
כבר כתבתי שמרן הגר"מ פיינשטיין זצוק"ל לא התיר 2 אצבעות.
התיר טפח.
 
ראשי תחתית