היתר כהן פצ"ד לגרושה

ממש שאלה פשוטה עד כדי כך שאי אפשר להבין בשום אופן את דברי הרב יצחק כי לא פירט ופשוט וברור שכוונתו בגרושה ישראלית רגילה....
לא קשור.
הטענה על הרב יצחק היא שאם אכן היה מדובר בישראלית, א"כ זה נגד התורה!
ולא נטען מעולם על ידו או ע"י תלמידיו שמדובר בגיורת, וכפי שרואים בקובץ בית יוסף, וכן מכך שענה לשואל שהוא סמך על דעת מהרשד"ם שאין לכהנים בזממנו חזקת כהונה.
 
לא קשור.
הטענה על הרב יצחק היא שאם אכן היה מדובר בישראלית, א"כ זה נגד התורה!
ולא נטען מעולם על ידו או ע"י תלמידיו שמדובר בגיורת, וכפי שרואים בקובץ בית יוסף, וכן מכך שענה לשואל שהוא סמך על דעת מהרשד"ם שאין לכהנים בזממנו חזקת כהונה.
אתם טוענים שפשוט שהכוונה גיורת ואני אומר שאם זה כזה פשוט כנראה ככה הוא הבין ובגלל זה לא פירט. נכון גם דעתי שצריך לבאר ולדעתי זה יכול להטעות וזה שלא הבינו בקובץ הנ"ל זה אומר מה? הרי הם לא מבינים בכלל בחלקת מחוקק שמדובר בגיורת מה שפה פשוט לכולם שעל זה דיבר החלקת מחוקק ומסבירים שלעולם החלקת מחוקק דיבר רק מצד גרושה ולעולם אסור מצד פצוע דכא.
לגבי הת"ח ששאל אני ואתה לא היינו שם אולי זה לא כמו שהוא מתאר אולי הרב יצחק הבין ממנו ששואל על פרט אחר שמצריך לחזק את הס"ס לא יודע.
 
אתם טוענים שפשוט שהכוונה גיורת ואני אומר שאם זה כזה פשוט כנראה ככה הוא הבין ובגלל זה לא פירט.
מעבר לשאלה מה היה צריך לפרט, יש שאלה מה היה האמת בסיפור? ומהתלמידים נראה שהיא לא היתה גיורת.
 
לבינתיים שלחתי שאלה זו למייל של מחבר הספר זוהר הרקיע שהזכרתיו כאן.
שגם כתב שאלה זו וכתב ששאל לרבה של בת ים שיש לו תשובה בזה וכתב ליעץ לכהן לא לתחתן ובשעת הדחק לסמוך.
נראה מה יענה אם יענה.
אולי יש למישהו מייל של רבה של בת ים הנ"ל הרב בר שלום נשאל גם אותו?
 
מעבר לשאלה מה היה צריך לפרט, יש שאלה מה היה האמת בסיפור? ומהתלמידים נראה שהיא לא היתה גיורת.
ממה שהם כתבו נראה שכלל לא שוחחו עמו ולא שאלו למוצא פיו וככל הנראה לא יודעים בעצמם מה היה המקרה וזה אכן טעון בירור. אולי יביאו כאן פרטי קשר של הרב יצחק ואולי גם הרב השואל ונשאל בע"ה.
 
ראשי תחתית