הרב @אלישמע, נא תגובתך.היינו שקיבלנו בודאי שזה ספק. ולא שזה ספק אם זה ספק. כי אם זה ספק אם זה ספק אז זה מצטרף לס"ס באותו המקום.
את מי מאיתנו תקפה קהות חושים של מוצאי צום?
הרב @אלישמע, נא תגובתך.היינו שקיבלנו בודאי שזה ספק. ולא שזה ספק אם זה ספק. כי אם זה ספק אם זה ספק אז זה מצטרף לס"ס באותו המקום.
לאדנו על זה כבר, אולי יש לך את הקישור לשם?
זו לכאורה סתירה בדבריו.(ועוד פעם זה דיון מה הייתה הדרך שלו בפסיקה, פה דנים איזה הלכות סותרות את דרך הפסיקה שלו?)
בלבלת אותי לגמרי.ע"ז הביא לך 2 מקומות שמרן הגרע"י כתב להדיא ש"קבלת" הוראות מרן היא מספק.
לא, הדברים פשוטים, תאמץ מעט את השכל, ותבין.
יש נידון א' והוא האם מרן עצמו כשפסק פסק מכח ודאי או מכח ספק. ונידון שני אחרי שפסק האם אנחנו מקבלים את הכרעתו מודאי או מספק.
מש"כ מרן הגרע"י הוא לגבי הכרעתו, שלקולא פסק מודאי, כי אחרת לא היה מיקל, ולחומרא מספק.
מובן?
לא מובן.לא, הדברים פשוטים, תאמץ מעט את השכל, ותבין.
יש נידון א' והוא האם מרן עצמו כשפסק, פסק מכח ודאי או מכח ספק. ונידון שני אחרי שפסק האם אנחנו מקבלים את הכרעתו מודאי או מספק.
מש"כ מרן הגרע"י הוא לגבי הכרעתו, שלקולא פסק מודאי, כי אחרת לא היה מיקל, ולחומרא מספק.
מובן?
כיוצא בזה ידוע על החזו"א שהקל בכמה דינים בהלכות שמיטה, משום שסבר שאין ממש בהיתר המכירה, ובכדי שיקבלו את האיסור, הקל בדינים אחרים.הרבה דברים הרב עובדיה שינה לא בגלל ההלכה היבשה, אלא משיקולי דעת של ההשלכות מכך, וכך הוא אמר כמה פעמים כשנשאל למה החמיר בענין מסוים, וכן להיפך למה היקל בענין מסוים, זאת היתה תשובתו.