שמעון טרבלסי
חבר בכיר
- הצטרף
- 21/4/25
- הודעות
- 2,285
נא להביא שמות של גדו"י ספרדים, שקיבלו ע"ע פסקי/הוראות מרן הרב עובדיה לגמרי והולכים לאורו בהלכה/השקפה.
נא להביא שמות של גדו"י ספרדים, שקיבלו ע"ע פסקי/הוראות מרן הרב עובדיה לגמרי והולכים לאורו בהלכה/השקפה.
אתה מתכוון שהוא רב שמשמש כחותמת גומי?חתום שם הגאון רבי מסעוד בן שמעון.
מציע, לברר אצלו / בני ביתו
מה היה למה חתם ואיך חתם.
לא אכתוב כאן, אבל כדאי לברר. ואידך זיל גמור.
הכל אמת וצדק, והרבה יש להוסיף וכבוד אלוקים הסתר דבר.ה"גילוי דעת" ניסה לשוות להגר"ע יוסף מעמד כמו של מרן השו"ע שקיבלנו הוראותיו, ולכפות על כלל הציבור הספרדי ללכת כפי פסקיו, לאחר שכבר השתלטו על מוסד הרבנות והדיינות, באופן שהם ורק הם אחראים על מינוי רבנים ודיינים, וכל רב או דיין שלא ביטל דעתו להגר"ע יוסף ואינו פוסק כמותו, סומן וקוטלג כ"חולק" ויכול לשכוח מתפקיד רבני לשארית חייו.
ובדיעבד התגלה ש"הגילוי דעת" הוא זיוף גמור, כי הציגו לרבנים מכתב עם דברי שבח והלל להגר"ע יוסף, ועל זה ניאותו לחתום, ולחלקם הציגו זאת כמכתב הוקרה לרב יצחק יוסף, וכאשר אמר הרב יוסף שלוש, המשמש רב המועצה האזורית דרום השרון, בראיון לתקשורת: "אמרו שכאילו כתבו שם שצריך לבטל את מנהגי מרוקו, אבל זה לא נכון. הוא בא לומר שהרב עובדיה יוסף היה איש גדול וענק, ובנו הרב יצחק יוסף הוא ממשיך דרכו והוא היום ראש הרבנים בארץ ישראל. יש רבנים גדולים שחולקים עליהם פה ושם, אבל בהסתכלות רחבה התקבלו פסיקותיהם של הרב עובדיה יוסף ושל בנו..."
אבל לאחר מכן שינו את הנוסח (כדרכם של פשקווילים מימים ימימה) ופרסמו נוסח אחר לגמרי, שיש ללכת אחר הוראותיו של הרב יצחק יוסף ולבטל את כל המנהגים והפסקים שחולקים עליו:
"חובה על כל בני עדתנו לקבל עליהם את כל הוראותיו של הראשון לציון והרב הראשי לישראל, הרה"ג יצחק יוסף ללא פקפוק. אלו מבני עדתנו שנהגו אחרת עד כה, יקבלו על עצמם מעתה ועד עולם שלא לסטות מדרך ההלכה והמסורה של מרן הראשון לציון, הרב עובדיה יוסף זצוק"ל".
מה גם שהמכתב מזוייף מתוכו, כשכתוב בו שהוראות הרב יצחק יוסף הן הן הוראות מרן רבי יוסף קארו... ולמעשה חלק עליו בעשרות הלכות.
וכצפוי, הזיוף הזה חזר אל המזייף (אחד מתלמידי הרב יצחק יוסף שגם פירסם חוברות תגובה נגד "דברי שלום ואמת" בתוספת דברי גנאי למיניהם) כבומרנג:
◆ ראש החותמים, הגאון הרב דוד שלוש זצ"ל, רבה של נתניה (שחלק על הרב עובדיה פעמים רבות בספרו שו"ת חמדה גנוזה ועוד, ו"נענש" על זה שלא קיבל קידום למרות שהיה ראוי לו), פירסם מכתב: "הריני להודיע בשער בת רבים כי הנני עומד ומחזיק בדעתי בכל מה שכתבתי בספרי הלכה שו"ת 'חמדה גנוזה' בשלושה חלקים ובספרי 'בני עמי' בסוגיות משפחה. כל פרסום אחר שיצא בשמי אינו נכון".
◆ בנו, הרב יהודה שלוש, רב שכונה בנתניה, אמר: "למסמך הזה אין ערך. הרבנים העיקריים אומרים שרימו אותם. גם אם חתמו, כעת אבי אומר שלא התכוון לבטל את פסיקותיו. תורה לא קונים בגנבה. אבא התכוון לתת חיזוק לרב יצחק יוסף, אבל לא לבטל את כל מה שעבד עליו תשעים שנה".
◆ בנו של הרב יהושע ממן זצ"ל, הרב רפאל ממן, תקף את האנשים שהחתימו את אביו ואמר כי רימו אותו:
"במכתב הזה פשוט הטעו אותו. הטעו אותו בזה שאמרו לו שכותבים איזה מכתב הוקרה לרב יצחק יוסף ומביאים לו איזה שהם ספרים שיצאו על דייני מראקש אבל מעולם לא הייתה כוונה לבטל את מנהגי מרוקו וללכת רק על פי פסיקותיו של הרב יוסף. בשום פנים ואופן לא".
לדבריו, גם החלק בו נכתב כי צריך ללכת אחר כל הוראותיו של הרב יצחק יוסף אינו נכון. "רצו לכבד אותו כראשון לציון אבל ודאי ועם כל הכבוד יש גדולים. אני בדקתי עם מו"ר אבי", הוא מבהיר.
◆ הגאון רבי שמעון ביטון, רב העיר בית שמש, טען בראיון ל"חדרי חרדים" כי המכתב שונה, ולמעשה רימו אותו: "המכתב הזה שבר לי את הראש. שינו את כל מה שהביאו לי".
שאלה: הרב לא חתם שצריך לבטל את כל מנהגי מרוקו?
"לא, לא, חס וחלילה".
שאלה: במכתב שהביאו לרב הוזכר כי מדובר במכתב לגבי הרב יצחק יוסף?
"לא".
◆ הגאון רבי מסעוד אלחדד, אב"ד בירושלים, טען כי כלל לא חתם על המכתב. "על איזה מכתב אתה מדבר, לא ראיתי"...
שאלה: הרב לא חתם שצריך ללכת אחר פסיקותיו של הרב יצחק יוסף?
"לא לא".
שאלה: דיברו עם הרב על כזה מכתב?
"לא".
◆ הגאון רבי רפאל רוזיליו שליט"א, חבר בד"ץ העדה החרדית, הופתע לגלות את שמו במכתב הרבנים וטען כי מדובר ברמאות: "אני לא חתמתי ולא כלום. זה בא בלבל במוח ולחץ אותי וכתבתי מה שכתבתי... אבל לאחר שראיתי את כל המכתב זה נקרא רמאות, ואני מוציא מכתב ואפרסם אותו".
שאלה: האם רימו את הרב?
"כן".
◆ הרב עזרא בן שמעון, בנו של הרב מסעוד בן שמעון ראש ישיבת 'אור אליצור', זעם על המכתב: "אבי לא חתם על כזה מכתב. זאת אומרת הם לא הביאו לו את הנוסח והוא לא ראה את זה. הוא לא אמר כזה דבר. הוא אומר שכל אחד ישמור על המנהגים שלו".
◆ ר' משה שרביט, בנו של הרב יוסף שרביט זצ"ל, אמר ל'מקור ראשון' כי "אבא אמר לי שלא חתם על מכתב כזה".
ומיותר לבאר שאם היינו לוקחים מכתב דומה ומנסחים זאת על הגר"ש משאש שהוא מקובל כגדול הפוסקים בקרב יהודי מרוקו (שהם רוב הציבור הספרדי), היו מחתימים בקלות את רוב הרבנים המרוקאים, גם ללא כפיה וגם ללא הבטחת דברים בתמורה.
לאחר שפורסמו הכחשות כל הרבנים, חזר בו גם יוזם הפשקוויל ואמר בראיון: "המכתב לא בא לומר שהרבנים חוזרים בהם מהפסקים שבהם חלקו על הרב עובדיה ובנו, אלא שצריך לחלוק בצורה הראויה..."
חס ושלום.אתה מתכוון שהוא רב שמשמש כחותמת גומי?
נראה לי שדוקא הרבה מאוד מהלומדים שותי"ם זה בזכות מרן הגרע"י ובנו שיבדל"א הגר"י, מציוניהם אליהם, הן כשחולקים עליהם הן כשמסכימים עימם.שמעתי את הבנות שלי משחקות בתמימות ותהיתי לעצמי מה יהיה עם שטיפת המוח הזאת מגיל כל כך קטן, האם בדור הבא יזכרו שהיו עמנו גדולים אחרים? האם מישהו ילמד תבואות שמש, או שמש ומגן?
זה מה שהבנתי ממך, תסביר מה כוונתך "למה חתם ואיך חתם"?חס ושלום.
הוא אדם גדול מאוד, גם בעומק העיון וגם בהלכה למעשה, והוא מגדולי הדור.
פשוט התכוונתי לומר שאין קשר בין החתימה לחכם עצמו.
ותפסיק לבזות ת"ח.
חתם על דברים אחרים לגמרי, סיפרו שביזו את בנו של מרן והוא נלחץ, לא קבלת הוראות ולא בטיח!זה מה שהבנתי ממך, תסביר מה כוונתך "למה חתם ואיך חתם"?
נראה לי שדוקא הרבה מאוד מהלומדים שותי"ם זה בזכות מרן הגרע"י ובנו שיבדל"א הגר"י, מציוניהם אליהם, הן כשחולקים עליהם הן כשמסכימים עימם.
ותפסיק לבזות ת"ח.
על הרב עצמו אתה לא תמה?הכל אמת וצדק, והרבה יש להוסיף וכבוד אלוקים הסתר דבר.
על זאת חרה לי היטב, שתלמידי הראש"ל הדפיסו "ילקוט יוסף" ע"פ שחל בשבת, עם התמונה של הפשקוייל השקרי הזה על הכריכה!!! [ויא שזה הראש|ל בעצמו, ויש לדון לכ"ז].
שומו שמים!!!
וכחלק מזה גם הדבר ההזוי לומר שכל גדולי רבותינו הספרדים לא הגיעו לדרגתו... מאן דכר שמיה! בוודאי שרבנו הגרע"י היה אחד מגאוני הדור, אולם יחד עם זאת לא נופלים מדרגתו רבותינו הגרב"צ והגר"מ אליהו...טעות גסה והבל מוחלט!
אולי רבנים ממשפחות בעלי תשובה ...
חכמי הספרדים ממשפחות בני התורה השורשיות שלא פסקה תורה ממשפחתם ויש להם מסורת הלכתית, דחו את שיטת פסיקתו מכל וכל, ובמקרה הטוב התייחסו אליו כחכם מחכמי ישראל.
מי שהפך את מרן למרן, הוא אריה דרעי והלווין. בצירוף שידורי הלווין, נתקיימו בהם דברי האדמו"ר מחב"ד שאמר חזקה על תעמולה שאינה חוזרת ריקם.
בנוסף, המשרות התורניות כרבני ערים שכונות דיינים וכו', בעשרות שנים האחרונים היו בידיים של מפלגת שס, כך שכל חכם שרק דמיין לקבל איזה תפקיד, היה צריך להתיישר עם רחוב הקבלן, ולהצהיר השכם והערב שהוא ב'קו' של מרן.
ובל נשכח את מחיקתו השיטתית של הרבנים הפוסקים כמסורת הספרדית הקדומה כהגרב"צ וכהרב מרדכי אליהו, הרב הלל הרב סופר ועוד, ואין צריך לומר בן איש חי ואפילו אריז"ל.
הוא עושה תשובת המשקל כמו הכותבים להיפך...הייתי מתקן את דבריך הנאמרים בחריפות מדאי. תיקון חלקי
◆ ראש החותמים, הגאון הרב דוד שלוש זצ"ל, רבה של נתניה (שחלק על הרב עובדיה פעמים רבות בספרו שו"ת חמדה גנוזה ועוד, ו"נענש" על זה שלא קיבל קידום למרות שהיה ראוי לו), פירסם מכתב: "הריני להודיע בשער בת רבים כי הנני עומד ומחזיק בדעתי בכל מה שכתבתי בספרי הלכה שו"ת 'חמדה גנוזה' בשלושה חלקים ובספרי 'בני עמי' בסוגיות משפחה. כל פרסום אחר שיצא בשמי אינו נכון".
◆ בנו, הרב יהודה שלוש, רב שכונה בנתניה, אמר: "למסמך הזה אין ערך. הרבנים העיקריים אומרים שרימו אותם. גם אם חתמו, כעת אבי אומר שלא התכוון לבטל את פסיקותיו. תורה לא קונים בגנבה. אבא התכוון לתת חיזוק לרב יצחק יוסף, אבל לא לבטל את כל מה שעבד עליו תשעים שנה".
◆ הגאון רבי שמעון ביטון, רב העיר בית שמש, טען בראיון ל"חדרי חרדים" כי המכתב שונה, ולמעשה רימו אותו: "המכתב הזה שבר לי את הראש. שינו את כל מה שהביאו לי".
שאלה: הרב לא חתם שצריך לבטל את כל מנהגי מרוקו?
"לא, לא, חס וחלילה".
שאלה: במכתב שהביאו לרב הוזכר כי מדובר במכתב לגבי הרב יצחק יוסף?
"לא".
על זאת חרה לי היטב, שתלמידי הראש"ל הדפיסו "ילקוט יוסף" ע"פ שחל בשבת, עם התמונה של הפשקוייל השקרי הזה על הכריכה!!! [ויא שזה הראש"ל בעצמו, ויש לדון לכ"ז].
שומו שמים!!!
יודע צדיק...מנין לך באיזה חכם מדובר?
אין צורך.וחוץ מזה, תסביר לי את המשפט האחרון לפני הסוגריים האלו..
יש הרבה חכמים, אתה מתכוון לחכם אחד והוא מתכוון לחכם אחר.יודע צדיק...
אתה מזכיר לי איזה חכם לא אומר את שמו שלא יפגע.יש הרבה חכמים, אתה מתכוון לחכם אחד והוא מתכוון לחכם אחר.
וכי יש לך רוח הקודש מה אותו חכם שם בקרבו??
ואולי, אם לא קשה, תאלפנו היסטוריה ובאיזה חכם אתה חושב שמדובר ?...
אתה מזכיר לי איזה חכם לא אומר את שמו שלא יפגע.
שבדרשה שלו כשלא רוצה לפגוע במי שחולק לא מזכיר את שמו אלא אומר "יש איזה חכם אחד ז"ל מבני ברק, לא אגיד את שמו שלא יפגעו, מאיזה ישיבה אחת מבני ברק שלא לומדים בה קצות נתיבות ר"ח הלוי ולא זכו לתורת החילוק, לא אזכיר את שמה שלא יפגעו, וכו וכו וכו"
כך שחוץ ממידת הנעליים שלו הוא אמר בעצם הכל.