כשרות בד״ץ בית יוסף

פסח תשפ"ג התפרסם תיעוד מחברת "לחם לחם" בצפון כמדומה
שמכרו לחם בפסח בהכשר בד"צ ב"י.
אין לי כעת תיעוד. אבל זה התפרסם בקול רעש גדול.
עד כמה שזכור לי, בהתחלה לא רצו לפרסם את זה מטעם ה''הכשר'' הנ''ל, ואח''כ התפרסם ע''י גורמים חיצונים
יתכן שאינני זוכר היטב מה היה ואני מתבלבל, אבל ככה זכור לי, זה היה קשור למוצרים שהכילו חומצת לימון
 
@מאמין בניסים אתה יכול להביא כמה סיפורים שאתה רוצה, אבל הכל כבר נידוש ומי שלא התייחס לסיפורים הללו אמש אין סיבה שיתייחס הלילה. אתה לא מחדש פה משהו חדש.
(מבחינתי תשב פה עד אור הבוקר ותכתוב נגדם, אבל סתם חבל על זמנך)
אני רואה שמה שטענו בתחילת האשכול שמי שאוכל ימשיך לאכול ולא יתייחס לטענות, לצערי הרב נכון.
אין עם מי לדבר,
אחרי שיש קלא דלא פסיק, ובעיות מתועדות באיסורים דאורייתא, מעדיפים את ההכשר הזה על פני העדה החרדית. רח"ל.
 
פסח תשפ"ג התפרסם תיעוד מחברת "לחם לחם" בצפון כמדומה
שמכרו לחם בפסח בהכשר בד"צ ב"י.
אין לי כעת תיעוד. אבל זה התפרסם בקול רעש גדול.
אשמח לתיעוד כי ברשת לא מצאתי, אם זה "התפרסם בקול רעש גדול" היה אמור להיות משהו
 
אני רואה שמה שטענו בתחילת האשכול שמי שאוכל ימשיך לאכול ולא יתייחס לטענות, לצערי הרב נכון.
אין עם מי לדבר,
אחרי שיש קלא דלא פסיק, ובעיות מתועדות באיסורים דאורייתא, מעדיפים את ההכשר הזה על פני העדה החרדית. רח"ל.
אווו הפיל שבחדר. לא רוצה לדבר עליהם ולא יודע מאיפה להתחיל. יש כ"כ הרבה סיבות למה לא לאכול מהשגחת העדה, בטח שלא להעדיף אותם על פני השגחות אחרות.
אני אישית אוכל מהם אם לא מוצא משהו אחר, אבל לכתחילה לוקח השגחות אחרות.
 
אבי עובד בכשרות כבר 40 שנה (פרק זמן מכובד בהחלט).

וטענתו כך בבשר ועופות הם מעולים. פאשלות יש לכולם.

במסעדות יש לבדוק כל מסעדה עם המשגיח שלה כל פעם. כי המכשולות רבו כמו רבו. בישולי גויים, חרקים ועוד מרעין בישין.

לגבי ניקור החלב, זה דבר שאפשר לתקן.

ופיקנטריה לסיום, הרב יצחק יוסף לאחרונה בשיעור פרטי נפלט לו שרובין זה ההכשר הכי טוב, והרב מחפוד.
 
גריסים כשר לפסח?????
זה מאושר באתר הכשרות עולם הכשרות הממליץ על בית יוסף, כנראה מתלמידי הראש"ל מהר"י. קצת תמוה איך אדם מכניס דבר כזה לאתר כשרות וממליץ עליו בעוד שחותמו מוכיח עליו...
אולי זה פאשלה של העריכה?
 
נערך לאחרונה:
זה מאושר באתר הכשרות עולם הכשרות הממליץ על בית יוסף, כנראה מתלמידי הראש"ל מהר"י. קצת תמוה איך אדם מכניס דבר כזה לאתר כשרות וממליץ עליו בעוד שחותמו מוכיח עליו...
אולי זה פאשלה של העריכה?
ברור שזה פאשלה, ולכן לא כדאי לסמוך על הכשר כזה, ועל ממליציו.
 

אולי המעיינים לא ראו מספיק ברור במה המדובר מחמת קוטנו, אז הגדלתי. מדובר בחמץ גמור לפסח [כרת] עם הכשר בד"צ ב"י.


1738735177324.png
 
במחשבה שניה אולי זה שמורה משעת קצירה?
יש סיכוי?
מה הקשר שמורה משעת קצירה, לפי דעת מרן תנג ד כל החומרה היא רק למצת מצווה
החטים שעושים בהם מצת מצוה טוב לשמרן שלא יפלו עליהם מים משעת קצירה ולפחות משעת טחינה ובשעת הדחק מותר ליקח קמח מן השוק
ובכלל גריסי פנינה מיועדים לבישול, ויש לעיין כיצד יבשל אותם בפסח, הרי אם יניחם במים שמא יחמיצו
וז"ל הרמב"ם חו"מ ה, ג
אין מבשלין חיטים במים, כגון ריפות, ולא קמח, כגון לביבות, ואם בישל הרי זה חמץ גמור, והוא שיתבקעו בתבשיל. אין קולין את הבצק בשמן על המחבת, אבל מבשלין את הפת ואת הקמח הקלוי. ואם הרתיח המים הרבה ואחר כך השליך לתוכן הקמח, הרי זה מותר, מפני שהוא מתבשל מיד קודם שיחמיץ.
ואולם אפשר שיבשל את הגריסים על ידי חליטת אחד אחד, כמבואר בש"ס
אך מנהג כל עדות המזרח והמערב לאסור בישול דגן גם על ידי חליטה, נגד המבואר בש"ס. והיינו דגזרו גזירה מדעתם בכחא דאיסורא, וכמו שכתב הרמב"ם
וכבר נהגו בשנער ובספרד ובכל המערב לאסור דבר זה, גזירה שמא לא ירתיח המים יפה יפה
אולם בפסחים לט ב מבואר שמותר לבשל דגן עם מי פירות. וכ"פ הרמב"ם שם ה"ד
מותר לבשל הדגן או הקמח במי פירות.
רק צ"ע קצת מדוע לא כתבו על כך על האריזה שאסור בבישול עם מים?
ועוד צ"ע איך יצרו את גריסי הפנינה הא קי"ל שאין לותתין את השעורין במים. ואפשר שלתתו קודם הפסח עבור כשרות לכל השנה ולא נתבקעו. ועוד אפשר שהחותמת כשל"פ בטעות יסודה רח"ל... וצע"ג

היה כדרכה של תורה?
 
נערך לאחרונה:

בין הסדרים:

ראשי תחתית