תרומה לעזרא

כשרות בד״ץ בית יוסף

סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
העתק ממקום אחר:

אציין את העובדות הידועות לי מכלי ראשון
א, הכשרות הלזו היא הגדולה ביותר בארץ כחמישים אחוז מנתח השוק, כשאת היתר חולקים מהעדה"ח ועד חת"ס העגול
ב, לא מפורסם שום גוף רבני, אדם גדול, ת"ח מוסמך שעומד שם.
ג, עד היום ניסה להתחבר אליהם הגר"א פרץ, והוא ברח משם כמו מאש. פרטים אצל מקורביו.
ד. העופות שלהם בכשרות סבירה, והמפעל בעטרות תמיד החלון ראוה שלהם לכל המענוין לבקר ולהתרשם
ד, בירושלים יש כשישים מסעדות ושבעה מפקחי כשרות!!!!!!!
ה, יש שמועה שמשגיח כשרות שמוריד תעודה, יורד לו במשכורת [ואיני יכול לפרט עוד. והבן].
ו. כל הצפון, בדגש על כל הצפון, המסעדות, פיצריות ושאר חניות לממכר אוכל, כ90 אחוז זה כשרות בד"צ ב"י. גם מוכרים חילוניים למהדרין, מחללי שבתות ואוכלי נו"ט, אני מציע [ומתחנן] לבקר שם פעם [בכל עיר בכל רגע נתון, קחו את המרכז המסחרי בטבריה כדוגמא] לשאול לתחקר את הבעלים של החנויות, מתי ביקר המשגיח? מה הפל' שלו? לנסות לתפוס אותו בפל'? ואם תפסתם לשאול שאלות הלכתיות מינימליות לראות אם הוא בר סמכא.
ז. כל מי שיש לו איזה קשר למרן הגר"ד כהן ראש הישיבה דחברון [שאינו חשוד על שנאת ספרדים ואמש הספיד את חכם שלום זלה"ה. וקשור עם הרה"ר יצחק יוסף, ודרעי חברותא שלו בימי שישי שנים רבות] לשאול את דעתו הנחרצת על בד"צ זה, ואפשר להדליק אותו ברמיזה קלה והשאר כבר יצא מידית מפיו הטהור.
הוא רגיל לספר שיש לו תלמיד מובהק [שמו שמור כאן ומתחיל באות ס.] שמעיד בפניו מה קורה שם.
ח. לימוד זכות אחד גדול. לפעמים יש כוונות טובות ורצון טוב, אבל מרוב גודל ועוצמה אתה לא משתלט. צריכים להבין ולהפנים, שבד"צ ב"י יותר גדול פי כו"כ מהעדה"ח ורובין ומחפוד ואשפר ביחד. לשם השואה בעדה"ח יש עשרות עשרות רבנים שאפשר לדבר איתם. וכך בכל גוף כשורת. רק השבוע ניגשתי להגר"צ וובר שגילה בקיאות בפרטים (שארית ישראל). בד"צ ב"י לרוב גודלו ועוצמתיותו, חייב לפחות 5 גדולי תורה שיעמדו ויקחו אחריות. אבל אף א' לא רשע במזיד
ט. כל מי שחושב שזה קשור לאשכנזים ספרדים גזענות וכו', חבל מאוד . בב"ד של מעלה התירוצים מסוג זה לא עובדים.
מי זה הכותב של הדברים המחרידים הללו?
והאם הוא בר סמכא?
 
מי זה הכותב של הדברים המחרידים הללו?
והאם הוא בר סמכא?
מי הכותב? כמדומני שניק אנונימי בפורום לתורה.
האם הוא בר סמכא? שישה סעיפים מתוך הנ"ל אני מכיר ויודע שלא נכונים (בעובדות במציאות בהיכרות ולא משמועות עלומות).
 
כדאי לך לבדוק...
אתה עד אחד 'אישי' נגד מאות עדים 'אישיים' בהיכרות עם השטח.

גם שאתה מספר לנו וזה כבר נהיה מפי פלוני, שהרי רק אתה יודע, כך העדויות של מאות האומרים להיפך הם 'כלי שני', אבל יש מאות ואולי יותר שראו בעצמם בשטח, והם העבירו לאחרים.
 
כדאי לך לבדוק...
בעזרת ה'
אתה עד אחד 'אישי' נגד מאות עדים 'אישיים' בהיכרות עם השטח.

גם שאתה מספר לנו וזה כבר נהיה מפי פלוני, שהרי רק אתה יודע, כך העדויות של מאות האומרים להיפך הם 'כלי שני', אבל יש מאות ואולי יותר שראו בעצמם בשטח, והם העבירו לאחרים.
לא האכלתי אותך בידים אבל אם אני מכיר ואני סומך אני עושה מה שאני סומך.
לגבי יש מאות וכו עדיין אם אני מכיר אות שהיא א' ואני סומך על א' שהיא א' אני גם ילמד את ילדי שזו א', גם אם יעשו לי הפגנה מתחת לחלון שזו ב'.
 
לגבי יש מאות וכו עדיין אם אני מכיר אות שהיא א' ואני סומך על א' שהיא א' אני גם ילמד את ילדי שזו א', גם אם יעשו לי הפגנה מתחת לחלון שזו ב'.
אבל באותם מאות שראו לא כך - אתה לא ראית להיפך מהם. אלא אתה ראית במקומות ובזמנים מסויימים שהכל בסדר, אולם אחרים אומרים לך שבזמנים מסויימים 'שאתה לא היית' ראו שלא בסדר. מה תאמר על זה?
 
אני באמת לא מצליח להבין אברך בן תורה שיש לו יראת שמים באמת ואוכל את ההכשר הנ"ל אחרי כ"כ הרבה חששות,
אפשר לשאול את המשגיחים עצמם האם באמת הכל מהודר, ורובם יאמרו לך שהדבר רחוק מכך, יש כאן לעיל עדויות של מומחים מטעם הרבנות שעשו בדיקה ומצאו בעיות חמורות של כרת בבשר לא מנוקר, וכי יש להם אינטרס?
מה תאמרו רב פלוני אמר לי שמותר, זה הגדרה של יהודי שרוצה לטמון את הראש בחול, מקרר הוא לא היה קונה בכזאת טענה...
וכי זה יר"ש? אדם יחשוב טוב עם עצמו אם מדבר הלב שרוצה לעשות רצון הבורא או מדת התאווה והממון ...
חוץ מזה אם יאמר רב אפילו גדול על דבר שרואים בעיניים שהוא טרף כגון שראית את השחיטה טרפה ויגיד שמותר וכי מותר לאכול?
 
אני באמת לא מצליח להבין אברך בן תורה שיש לו יראת שמים באמת ואוכל את ההכשר הנ"ל אחרי כ"כ הרבה חששות,
אפשר לשאול את המשגיחים עצמם האם באמת הכל מהודר, ורובם יאמרו לך שהדבר רחוק מכך, יש כאן לעיל עדויות של מומחים מטעם הרבנות שעשו בדיקה ומצאו בעיות חמורות של כרת בבשר לא מנוקר, וכי יש להם אינטרס?
מה תאמרו רב פלוני אמר לי שמותר, זה הגדרה של יהודי שרוצה לטמון את הראש בחול, מקרר הוא לא היה קונה בכזאת טענה...
וכי זה יר"ש? אדם יחשוב טוב עם עצמו אם מדבר הלב שרוצה לעשות רצון הבורא או מדת התאווה והממון ...
חוץ מזה אם יאמר רב אפילו גדול על דבר שרואים בעיניים שהוא טרף כגון שראית את השחיטה טרפה ויגיד שמותר וכי מותר לאכול?
עברת על השרשור? אתה מערבב פה כמה נקודות וטענות לטקסט אחד ארוך ולא ברור.
אתה אומר איך סומכים על הרבנים שאוכלים? בדיוק כמו שסומכים עליהם בהרבה הלכות.
אתה אומר רואים בעיניים שזה טרפה וכו? אז על זה בדיוק המחלוקת, יש מי שטוען כך ויש מי שאומר שלא.
אלו שתי נקודות שהצלחתי להעלות ממה שכתבת.
 
גבי שמן זית מצוי שמן זית עם הכשר בית יוסף ובעדכונים מהרבנות הראשית (וגם ממשרד הבריאות...) מופיע שהוא מזויף.
 
א. מה שסומכים על הרבנים בהלכות זה בדמוי מילתא למילתא דבר הניתן לסברא, אבל א"א לסמוך על הרבנים שמתירים איסור בעיניים, כך כתוב בתורה והדבר פשוט.
ב. לא ראיתי שום עדות מעשית חוץ מלומר רב פלוני מתיר שזה לא מברר מציאות שההכשר הנ"ל מפוקפק בלשון עדינה
 
אתה אומר רואים בעיניים שזה טרפה וכו? אז על זה בדיוק המחלוקת, יש מי שטוען כך ויש מי שאומר שלא.
מה מחלוקת אם היה חלב? אם היה חמץ כשר לפסח? קטניות ללא חשש קטניות?
אלו הן עובדות ברורות!!!!!

אם רב פלוני היה אומר לך שאפשר לאכול את החתיכות שלא נוקרו מחלב כיון שזה בהכשר בית יוסף היית אוכל???
 
נערך לאחרונה:
מה מחלוקת אם היה חלב? אם היה חמץ כשר לפסח?
אלו הן עובדות ברורות!!!!!

אם רב פלוני היה אומר לך שאפשר לאכול את החתיכות שלא נוקרו מחלב כיון שזה בהכשר בית יוסף היית אוכל???
זה נכון שמצאו אצלם יותר פאשלות וזה מחשיד מאוד... השאלה היא אם זה לא בגלל שזה ההכשר הכי גדול כך שסטטיסטית תהינה לו הכי הרבה פאשלות? או סיבות אחרות...
 
א. מה שסומכים על הרבנים בהלכות זה בדמוי מילתא למילתא דבר הניתן לסברא אבל א"א ליסמוך על הרבנים שמתירים איסור בעינים כך כתוב בתורה והדבר פשוט.
אף אחד לא סומך אם מתירים איסור בעיניים, אבל בהחלט סומכים עליהם לאכול מההכשר הנ"ל.
ב. לא ראיתי שום עדות מעשית חוץ מלומר רב פלוני מתיר שזה לא מברר מציאות שההכשר הנ"ל מפוקפק בלשון עדינה
כמו שכתבתי כבר אני מכיר אישית את השטח וההכשר הזה מצבו טוב בהרבה מהכשרים השניים, וכמו שכתבו (וגם ביררתי וזה נכון) מרן הגרש"מ אוכל מההכשר הזה ומעדיף אותו על פני המתחרים (הוא מכיר את השטח 'קצת יותר טוב משנינו ביחד+מי שתרצה, וגם יראת השמים שלו מופלגת ברמות שאם הוא יצביע לי על צלחת שאני לא יודע מי הכשיר וכו ויש שם עשרה ניקים כמוך שיסבירו לי שזה בשר חמור והוא יגיד לי זה בסדר אני יודע שזה בשר כשר ומהודר והם (אתם) לא יודעים את המציאות/ההלכה, אני יאכל ללא פקפוק).
מה מחלוקת אם היה חלב? אם היה חמץ כשר לפסח?
אלו הן עובדות ברורות!!!!!

אם רב פלוני היה אומר לך שאפשר לאכול את החתיכות שלא נוקרו מחלב כיון שזה בהכשר בית יוסף היית אוכל???
הדיון לא על זה, אתה עושה מניפולציה לדברים שלא בדיון ואין עליהם דיון ולא רלוונטיים לדיון.
זה נכון שמצאו אצלם יותר פאשלות וזה מחשיד מאוד... השאלה היא אם זה לא בגלל שזה ההכשר הכי גדול כך שסטטיסטית תהינה לו הכי הרבה פאשלות? או סיבות אחרות...
פאשלות יש אצל כולם, השאלה אצל מי דואגים ליחצ"ן אותם.. וד"ב.
 
אף אחד לא סומך אם מתירים איסור בעיניים, אבל בהחלט סומכים עליהם לאכול מההכשר הנ"ל.
דהיינו להתיר איסור בעיניים.
כמו שכתבתי כבר אני מכיר אישית את השטח וההכשר הזה מצבו טוב בהרבה מהכשרים השניים, וכמו שכתבו (וגם ביררתי וזה נכון) מרן הגרש"מ אוכל מההכשר הזה ומעדיף אותו על פני המתחרים (הוא מכיר את השטח 'קצת יותר טוב משנינו ביחד+מי שתרצה, וגם יראת השמים שלו מופלגת ברמות שאם הוא יצביע לי על צלחת שאני לא יודע מי הכשיר וכו ויש שם עשרה ניקים כמוך שיסבירו לי שזה בשר חמור והוא יגיד לי זה בסדר אני יודע שזה בשר כשר ומהודר והם (אתם) לא יודעים את המציאות/ההלכה, אני יאכל ללא פקפוק).
מי הרבנים שאוכלים זה לא משנה, אני יודע שהיה שם חלב וחמץ בפסח, וזה נורת אזהרה גדולה מאוד.
הדיון לא על זה, אתה עושה מניפולציה לדברים שלא בדיון ואין עליהם דיון ולא רלוונטיים לדיון.
למה הדיון לא על זה? דבר שיצא מן הכלל ללמד, לא ללמד על עצמו יצא אלא ללמד על הכלל כולו יצא.
פאשלות יש אצל כולם, השאלה אצל מי דואגים ליחצ"ן אותם.. וד"ב.
דמגוגיה. כל עוד שאתה לא יודע שיש פאשלות כאלה להכשרים אחרים יש להם חזקת נאמנות, וע"א נאמן באיסורים. אבל ההכשר הנ"ל איבד את חזקת הנאמנות שלו ממזמן. בין היתר מחמת הסיפורים הנ"ל.
 
דהיינו להתיר איסור בעיניים.
מה שתגיד
מי הרבנים שאוכלים זה לא משנה,
מאוד מאוד מאוד משנה
אני יודע שהיה שם חלב וחמץ בפסח, וזה נורת אזהרה גדולה מאוד.
שויין. כמו בכל מערכת גדולה יש פאשלות מפעם לפעם. זה לא משפיע על נאמנות ההכשר ועל ההתייחסות ההלכתית למוצר על המדף עם ההכשר שלהם.
למה הדיון לא על זה? דבר שיצא מן הכלל ללמד, לא ללמד על עצמו יצא אלא ללמד על הכלל כולו יצא.
לא. זה שהיו פאשלות - היו. כמו אצל כולם. אבל הדיון הוא אחר. אם באופן כללי ההכשר הזה פועל יותר טוב מאחרים או כמו כולם או פחות. ביום יום, בכללי, ברמת הנהלים והתפעול.
דמגוגיה. כל עוד שאתה לא יודע שיש פאשלות כאלה להכשרים אחרים יש להם חזקת נאמנות, וע"א נאמן באיסורים. אבל ההכשר הנ"ל איבד את חזקת הנאמנות שלו ממזמן. בין היתר מחמת הסיפורים הנ"ל.
כל הכשר (וכל מערך כל שהוא) יש פאשלות מפעם לפעם, הכשרים אחרים לא רק שהיו פאשלות אלא שהכשילו ביודעין ושקרו על הציבור (אני מדבר על הכשר מאוד ספציפי וכמה מוצרים מאוד ספציפיים ידועים) הם אלו שאיבדו את נאמנותם.
 
@מרנן ורבנן מהם ההסברים שאתה יכול לספק על המקרים של א. גאודה. ב. חלב. ואיך זה שהכשרות לא התייחסה לזה כלל חוץ מלהתמסכן. אפילו לומר ״הייתה טעות, תוקן״ לא אמרו.
התייחסתי באופן כללי 125689 פעמים ולא רואה צורך להתייחס למקרה ספציפי באופן מיוחד
 
מה שתגיד

מאוד מאוד מאוד משנה

שויין. כמו בכל מערכת גדולה יש פאשלות מפעם לפעם. זה לא משפיע על נאמנות ההכשר ועל ההתייחסות ההלכתית למוצר על המדף עם ההכשר שלהם.

לא. זה שהיו פאשלות - היו. כמו אצל כולם. אבל הדיון הוא אחר. אם באופן כללי ההכשר הזה פועל יותר טוב מאחרים או כמו כולם או פחות. ביום יום, בכללי, ברמת הנהלים והתפעול.

כל הכשר (וכל מערך כל שהוא) יש פאשלות מפעם לפעם, הכשרים אחרים לא רק שהיו פאשלות אלא שהכשילו ביודעין ושקרו על הציבור (אני מדבר על הכשר מאוד ספציפי וכמה מוצרים מאוד ספציפיים ידועים) הם אלו שאיבדו את נאמנותם.
מעניין שהציבור לא מכיר את הפאשלות של ההכשרים האחרים, ורק לך הם ידועים ואתה שומר אותם בסוד.

בד"ץ בית יוסף איבד את נאמנותו אחר פאשלות הולכות וחוזרות.
 
אני לא מבין, זה לא פשלות? בשר לא מנוקר? לא מדובר במשגיח שלא הגיע, מדובר במדיניות מאוד מפוקפקת!! לשום הכשר זה לא היה קורה, בוודאות!

סיפר לי רב שסיפר לו משגיח ששלחו אותו להשגיח במחלבות, הביאו לו כתובות של 11 מחלבות ביום, בכל הארץ. הוא נסע מהדרום לצפון ומצא רק 4, 5 לא מצא אפילו בוויז, זה בשדות נידחים, התקשר אליהם שאין מצב להספיק, אמרו לו שלא משנה, לא עניינך, העיקר שרשום שאנחנו בודקים. כמובן שהמשגיח שיש בו קצת יר"ש התפטר במקום. זה לא פשלה זה מדיניות...
 
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ראשי תחתית