להחזיר עטרה ליושנה - לקבל שבת בהדלקה

"משמע מדבריו"?

לא ראיתי את הדברים בפנים אבל כתוב במפורש שרק תמה על הדברים ולא כותב איך פסק.
א). נו, אם הוא רק תמה ולא פסק, מה ר' יצחק רוצה ממנו, לקחת לו גם את הזכות לתמוה?! אתמהה (לי מותר לתמוה?...)
ב). וא"כ למה כתב ש'נמשך' אחר הברכת ה', הרי הוא לא פסק כמותו הוא רק תמה.
ג). וגם הוא לא תמה על הילקו"י אלא על החזו"ע (ואולי תלמידי הרב יצחק הכניסו משפט זה).
בקיצור, עדיף שתשאיר את השאלות ולא תענה כאלה תשובות דחוקות (כמו שכתב לך הרב משיב כהלכה)
וכמו שכתב השו"ע (ס"ג ס"ט) ולא יאנוס לדחוק עצמו יותר מדי.
 
"משמע מדבריו"?

לא ראיתי את הדברים בפנים אבל כתוב במפורש שרק תמה על הדברים ולא כותב איך פסק.

(ודרך אגב מעניין מדוע לא פסק באמת הרב דוד שליט"א בהלכה למעלה כמו שמשמע בההערה)
כך אני הבנתי ממהלך הדברים שם (כמו שכתבתי הילקו"י הוסיף שם כמה טענות כביכול משם ההלכה ברורה שלא הוזכרו כלל בדבריו (!), והשיב עליהם שם באורך), אלא שזכרתי שההלכה ברורה פסק בזה כהחזו"ע, ולכן פתחתי שוב בפנים כדי לראות.
לגבי הפסק, כנראה שחשש לסב"ל.
על כל פנים מבואר שגם במקום שההלכה ברורה למעשה נטה קו ברור מדברי הברכ"ה, ומבטל דעתו לפסק מרן אביו זצ"ל, הגר"י שליט"א כותב עליו שנמשך אחריו.
אני מעריך מאד את הגר"י וגם את הגר"ד בעל ההלכה ברורה, ולענ"ד 'הערות' כעין אלו עדיף שלא היו נכתבות.
 
ראשי תחתית