כנראה שאתה בוגר ישיבה אחת מבני ברק לא אגיד את שמה שלא יפגעו שלומדים בשטחיות ולא זכו לתורת החילוק כי הם לא לומדים קצות נתיבות רבי חיים ורבי שמעון.זה לא משנה אם אמר שכתב חייבים או צריכים
הצג קובץ מצורף 14941
הצג קובץ מצורף 14942
הנה בכל המקומות כתב הגר"ש משאש דעתו שיש להמשיך במנהג מרוקו ולברך אחר ההדלקה,
וא"כ מסתברים טובא דברי הרב ברכת יהודה.
ולא ברור מה מתגולל עליו הרב יצ"י שהוא פוגע בכבוד התורה של אביו,
אטו אסור להעמיד ההלכה כפי שיצא לו בסוגיא?
זה נאמר בתגובה לנשיא המועצת \ מרן רבינו \ מתלמידי הראשל או ל- מרן עיני \ ישיביש של מרן??
יש לעיין מה כוונת הגר"ש משאש "אשה חכמת שיש לה דעת לחזור".הצג קובץ מצורף 14941
הצג קובץ מצורף 14942
הנה בכל המקומות כתב הגר"ש משאש דעתו שיש להמשיך במנהג מרוקו ולברך אחר ההדלקה,
וא"כ מסתברים טובא דברי הרב ברכת יהודה.
ייש"כ ליעקבי שאתה מחזק את השערתי שהבאת ממ"ש בילקו"י שכתב בשמו 'שיש' להחזיר עטרה ליושנה, ובשיעור אמר 'חייבים' וכמו שכתבתי שמהלך דבריו של הברכת יהודה הוא שצריך לקבל שבת בהדלקה וממילא לברך אחר ההדלקה.זה לא משנה אם אמר שכתב חייבים או צריכים, המהלך הוא שדעתו שכדאי לשנות ולהחזיר עטרה ליושנה, ולא כמו שהורה אביו מרן זצ"ל עשרות שנים.
יש כאן הרבה דקדוקי עניות.
ב"ה הניח אחריו כמותו חולמי חלומות משבשים שאינם יודעים הבנת הנקרא.ייש"כ ליעקבי שאתה מחזק את השערתי שהבאת ממ"ש בילקו"י שכתב בשמו 'שיש' להחזיר עטרה ליושנה, ובשיעור אמר 'חייבים' וכמו שכתבתי שמהלך דבריו של הברכת יהודה הוא שצריך לקבל שבת בהדלקה וממילא לברך אחר ההדלקה.
הצג קובץ מצורף 14954
בעוד שמרן השאיר ממשיך דרכו שכל כוונתו ליישב את פסקי אביו.ב"ה הניח אחריו כמותו חולמי חלומות משבשים שאינם יודעים הבנת הנקרא.
לצערינו לא זכינו.בעוד שמרן השאיר ממשיך דרכו שכל כוונתו ליישב את פסקי אביו.
זה כבר זכינו, כי על מי לא עברה רעתו תמיד. כל גדולי ישראל בעיניו ובפיו כקליפת השום.קורח השאיר אחריו ג"כ כמותו אנשי מחלוקת לשם מחלוקת.
אל דאגה, אף אחד לא יקח את זה ממך.זה כבר זכינו, כי על מי לא עברה רעתו תמיד. כל גדולי ישראל בעיניו ובפיו כקליפת השום.
מזייף ומקשה וכן ע"ז הדרך, כפי שראינו באשכול זה ובעוד מקומות רבים בספריו ובעלוניו.
ב"ה שאיני מכת הזייפנים השקרנים.אל דאגה, אף אחד לא יקח את זה ממך.
זוהי שאלה פיזיקלית מצוינת המדגימה בצורה יפה את עקרונות התרמודינמיקה (מעבר חום) ואת ההבדל בין בעירה מבוקרת לבין חימום מסה.שאלה בפיסיקה:
למה בחנוכיה כשהאש למעלה והשמן למטה גם כעבור שעה השמן לא נשרף,
ואילו כשמטגנים חביתה שהאש למטה והשמן למעלה תוך כמה דקות השמן נשרף.
כיצד מיקום האש משנה את ההשפעה על השמן ?
| תכונה | חנוכייה / נר | טיגון במחבת |
| מיקום האש | למעלה (מעל הדלק) | למטה (מתחת לדלק) |
| כיוון החום | החום בורח לאוויר (למעלה) | החום נכנס לתוך השמן |
| מה מתחמם | רק טיפת שמן בקצה הפתיל | כל השמן במחבת בו זמנית |
| טמפרטורת הנוזל | נשארת נמוכה (קרה) | עולה במהירות עד לשריפה |
האם תרצה שאסביר אילו שמנים עמידים יותר לטיגון (בעלי נקודת עשן גבוהה) ואילו מתאימים יותר לתיבול קר?הערה מעניינת: זו הסיבה שאסור לכבות שריפת שמן (במחבת) עם מים. המים יורדים למטה (כי הם כבדים מהשמן), רותחים מיד, הופכים לאדים ומתפוצצים כלפי מעלה, מה שמעיף את השמן הבוער לכל עבר.
בוודאי!האם תרצה שאסביר אילו שמנים עמידים יותר לטיגון (בעלי נקודת עשן גבוהה) ואילו מתאימים יותר לתיבול קר?
אני מעריך את הרב ברכה שליט"א עשרת מונים.בקיצור לשקר ולבזות ת"ח זה לש"ש, ולהראות את האמת זה לא לש"ש.
ואני אסיים את הודעתי בהודעה החשובה שכתבתי לעיל (ויותר לא אמשיך להגיב כאן לשטויות שלהם זה ממש ביטול תורה וביזוי ת"ח של הגר"י ברכה שבזמן שרבכם תוקף אותו בלוין כל כמה שבועות וכן בספרים, בזמן הזה הרב ברכה מוציא עוד שו"ת בהלכה בבקיאות ובעיון אמיתיים, שישארו קיימים לדורות כפאר באוצר הספרים היהודי! ודו"ק)
אני באמת מתפלא עליך שאתה מתעלם מכל הראשונים שנקטו לברך קודם ההדלקה. (ולא משנה מחמת איזה טעם)אני באמת מתפלא על הרב ברכה הנ"ל
שכתב רק "ברמז" ולא ברחל בתך הקטנה
@הלכה ברורה הנה עדות מפורשת מחברך שהרב יצחק התכוון לויען שמואל תשע"ט!!!
שיהיה תשע"ט. איפה הרב ברכה כתב שם שחובה להחזיר עטרה ליושנה ולברך אחר ההדלקה???@הלכה ברורה הנה עדות מפורשת מחברך שהרב יצחק התכוון לויען שמואל תשע"ט!!!
@הלכה ברורה הנה עדות מפורשת מחברך שהרב יצחק התכוון לויען שמואל תשע"ט!!!
הרב יצחק יוסף תקף אותו בשיעור, על כך שמביא ראיה מהשו"ע לגבי ברכה אחר ההדלקה, ולהד"מ.
לא פרחה ולא הלכה, אלא לא מתחילה. כי לא כתוב שם מה שהזכיר הרב המשיג.אבל ההערה שהערת בראשית האשכול פרחה והלכה לה, והבוחר יבחר
...בוגר ישיבה אחת מבני ברק לא אגיד את שמה שלא יפגעו שלומדים בשטחיות ולא זכו לתורת החילוק כי הם לא לומדים קצות נתיבות רבי חיים ורבי שמעון.
אני באמת מתפלא עליך שאתה מתעלם מכל הראשונים שנקטו לברך קודם ההדלקה. (ולא משנה מחמת איזה טעם)
ואף מהרי"ו כתב כן במקו"א כמו שהבאתי.
שיהיה תשע"ט. איפה הרב ברכה כתב שם שחובה להחזיר עטרה ליושנה ולברך אחר ההדלקה???
דקדוקי עניות. הרעיון שהעלה הברכת יהודה, ברורה להחזיר עטרה ליושנה לקבל שבת בהדלקת נרות ולכך לברך אח"כ.ייש"כ ליעקבי שאתה מחזק את השערתי שהבאת ממ"ש בילקו"י שכתב בשמו 'שיש' להחזיר עטרה ליושנה, ובשיעור אמר 'חייבים' וכמו שכתבתי שמהלך דבריו של הברכת יהודה הוא שצריך לקבל שבת בהדלקה וממילא לברך אחר ההדלקה.
![]()
כנראה שהבינו את הפשט הפשוט שגם בברכה זאת בעי עובר לעשייתן ככל הברכות.ומה בכך שזה כתוב בהרבה ראשונים ?
@אור תורה למה אתה מתעלם?הרב יצחק יוסף תקף אותו בשיעור, על כך שמביא ראיה מהשו"ע לגבי ברכה אחר ההדלקה, ולהד"מ.
מי שלא יודע ההבדל בין חובה לראוי צריך וכו' חבל להתחיל לדון איתו.דקדוקי עניות הרעיון שהעלה הברכת יהודה, ברורה להחזיר עטרה ליושנה לקבל שבת בהדלקת נרות ולכך לברך אח"כ.
והלוואי שתדקדקו בד' הראשונים כמו שאתם מדקדקים בכל מילה בשיעור.
כל תשובתו שם היא על כך שיש עניין להחזיר עטרה ליושנה והביא משני רבנים שגם אמרו כך.איפה הרב ברכה כתב שם שחובה להחזיר עטרה ליושנה ולברך אחר ההדלקה???
כנראה שהבינו את הפשט הפשוט שגם בברכה זאת בעי עובר לעשייתן ככל הברכות.