ואמא שלו 'צדיקה'?!...א. מסתבר שבתפילה על גוי לא שייך הטעם המבואר בזוה"ק [לך לך סד] משום "אני עבדך בן אמתך", ולכן יש להזכיר שם אביו, בעבר כתבתי הערות על פרק חלק ושם זכורני שמופיע משהו על בלאדן בן בלאדן ואינני יודע אם יש משם ראיה.
אכן. לכן כתבתי שאמו צדיקה.ב. הגמרא שאומרת להזכיר שם האם נמצאת בשבת סו ואולי גם בגיטין, אבל יש בן יהוידע כמדומני בברכות [צריך לחפש במלקטים] שמחדש שהטעם הוא משום שהאב יותר מצוי בו חטאי ביטול תורה משא"כ באם, א"כ אם האם מרשעת יזכיר שם האב [ואולי זה מה שבאתם לשלול שכתבתם "אימא צדיקה"].
בזה כלל לא מתחילה החידה...ג. כגון שהוא מאומץ וידוע מה היה שם אביו ולא ידוע מה היה שם אימו ...
אין אבות לגויא. מסתבר שבתפילה על גוי לא שייך הטעם המבואר בזוה"ק [לך לך סד] משום "אני עבדך בן אמתך", ולכן יש להזכיר שם אביו, בעבר כתבתי הערות על פרק חלק ושם זכורני שמופיע משהו על בלאדן בן בלאדן ואינני יודע אם יש משם ראיה
אני זוכר שנאמר על גוי בגיותו שאין אבות לגוי.גוי שהתגייר, שאין לו יחס, אבל בעודו גוי עד כמה שהוא קיים אפשר להזכיר שם אביו הלא כן ?
לא ידעתי שיש שנוהגים כך.אולי פתרון החידה כגון שהוא תימני עיין כאן :
הזכרת שם האב בתפילה על חולה
www.maharitz.co.il
לא שמעתי ע"כ.שמעתי לגבי תפילה עם שם האבא או האמא
שלעלייה לתורה יקראו לכהן ולוי בשם האבא שזה הייחוס ולשאר בשם האמא
ואולי אפשר לומר גם כאן שכשהוא כהן או לוי שכדאי להזכיר שם האב ולהזכיר שהם כהנים…
יש מי שכתב כן? פוק חזי שלא כך...יש תשובת הרשב"א שמבאר מה שונה ברא מזכה אבא ואבא לא מזכה ברא ממה שמזכירים זכות אבות בתפילות, והוא מבאר שלעניין עולם הבא אין האב שחי יכול לזכות את בנו שמת, אבל לעניין עולם הזה יכול הבן החי להשתמש בזכות של אביו שמת אם היה צדיק, ולכן אנו מזכירים זכות אברהם יצחק ויעקב בתפילות וכו', א"כ כשם שאומרים מי שבירך אבותינו אברהם יצחק ויעקב לחולה, כך אם אביו היה צדיק גדול יתכן שיורו לו לברך לרפואה בשם אביו ולא בשם אימו, כדי להזכיר זכות אבות לרפואה שלמה
היכי תימצי אדם (שאמו צדיקה) ויורו לכתחילה להתפלל עליו לרפואה שלימה עם שם האבא?
מעניין... באמת הדין כך?יהודי שהתחתן עם גויה וילדה בן ואח"כ התגיירה ?
מעניין... באמת הדין כך?
נ"ל שבד"כ אומרים "בן אברהם", אז זה לא שבאמת מזכירים את שם אביו...לא יודע אם זה דין, אבל זה חשבון פשוט.
הבן הוא גוי גמור, וכשיתגייר אינו לו יחוס לאמו אף שהתגיירה, אבל לאביו לכאו' יש לו יחוס מצד מה, הלא כן ?
אם ליהודי נולד בן שהוא גוי גמור, שהרי אימו גויה, א"כ בשעה שנולד אין לו יחוס כלל לאביו, ואח"כ כשנתגייר הו"ל כקטן שנולד, א"כ כיצד אפשר לייחס אותו לאביו ?לא יודע אם זה דין, אבל זה חשבון פשוט.
הבן הוא גוי גמור, וכשיתגייר אינו לו יחוס לאמו אף שהתגיירה, אבל לאביו לכאו' יש לו יחוס מצד מה, הלא כן ?