להוציא ס"ת במיוחד לקריאת ולאשר אמר

שמעון טרבלסי

חבר מוביל
הצטרף
21/4/25
הודעות
1,934
האם מותר להוציא ס"ת במיוחד לקריאת ולאשר אמר, כאשר הוציאו כבר 3 ס"ת לג' הקריאות, ורוצים לעשות מנין לקריאת ולאשר אמר בכדי לחסוך בזמן?
 
האם מותר להוציא ס"ת במיוחד לקריאת ולאשר אמר, כאשר הוציאו כבר 3 ס"ת לג' הקריאות, ורוצים לעשות מנין לקריאת ולאשר אמר בכדי לחסוך בזמן?
"כל הלכה שהיא רופפת... צא וראה היאך הציבור נוהג ונהוג" (ירושלמי מע"ש פ"ה ה"ב)
"פוק חזי מאי עמא דבר" (עירובין יד:)
 
"כל הלכה שהיא רופפת... צא וראה היאך הציבור נוהג ונהוג" (ירושלמי מע"ש פ"ה ה"ב)
"פוק חזי מאי עמא דבר" (עירובין יד:)
זה ממש לא דבר שנהוג בכל המקומות, כי ברוב המקומות משתמשים בא' מג' הס"ת שמוציאים בלא"ה, אני מדבר על להוציא במיוחד לזה ס"ת מההיכל.
 
זה ממש לא דבר שנהוג בכל המקומות, כי ברוב המקומות משתמשים בא' מג' הס"ת שמוציאים בלא"ה, אני מדבר על להוציא במיוחד לזה ס"ת מההיכל.
לא מוציאים כי אין צורך.
ראית פעם מקום שהיה צורך ולא הוציאו כי חששו?
 
מרן הגר"א סאלים והגרי"ח שראבני הנהיגו שיקראו מתחילת הפרשה עד ולאשר אמר כולל
וכדאי גדולים אילו לסמוך עליהם
במיוחד שכך עושים בהרבה ישיבות
 
מה הענין לקרוא מההתחלה ? הרי כבר שמעו ויצאו יד''ח.
מה זה מוסיף ?
וא''ת שצריך לקרוא מההתחלה, אז צריך גם להשלים את הפרשה עד הסוף, ולא להפסיק לפני 'מעונה' ?
ואם הוא כדי לא לחזור על הקטע ''לאשר אמר'' פעמים רבות וכו', אז צריך להפסיק כל 3 פסוקים לעולה חדש, ולא יוכלו להעלות יותר מ7-8 עולים בכל 'מנין' כזה.
אמנם נראה לענ''ד שיש מקום לחוש ולא להוציא ס''ת לפחות מ-5 מוסיפים כ'חובת היום'. מקור לכך יש בליקוטים על ''מעשה רב''.
 
מה הענין לקרוא מההתחלה ? הרי כבר שמעו ויצאו יד''ח.
מה זה מוסיף ?
וא''ת שצריך לקרוא מההתחלה, אז צריך גם להשלים את הפרשה עד הסוף, ולא להפסיק לפני 'מעונה' ?
ואם הוא כדי לא לחזור על הקטע ''לאשר אמר'' פעמים רבות וכו', אז צריך להפסיק כל 3 פסוקים לעולה חדש, ולא יוכלו להעלות יותר מ7-8 עולים בכל 'מנין' כזה.
אמנם נראה לענ''ד שיש מקום לחוש ולא להוציא ס''ת לפחות מ-5 מוסיפים כ'חובת היום'. מקור לכך יש בליקוטים על ''מעשה רב''.
שמתחילים לקרוא מתחלקים ולא ב"ולאשר אמר"
 
בביכ"נ שיש רק 16 מתפללים לא מתחלקים.
אבל כשיש 100 מתפללים, מוציאים 2-3 ס"ת וחוסכים בזמן. (כל קבוצה מונה כ-30 איש).
אז מה הרוויחו להתחיל מההתחלה, כי סו''ס צריכים לחזור כמה וכמה פעמים על קטעים, כי אין מספיק פסוקים לחלק ל-30 חלקים, זו היתה כוונתי
ואם אין בעיה לחזור על הקטע עשרות פעמים, אז גם אין בעיה להתחיל משם (ול''צ לחזור מתחילת הקריאה), לא ?
 
ראשי תחתית