להוציא ס"ת במיוחד לקריאת ולאשר אמר

אין לי מושג מהיכן אתה מביא את החילוקים המוזרים הללו, שו"ע פסק בפשטות שלא להוציא ס"ת לצורך אדם יחיד, וכל בר בי רב דחד יומא מבין את ההבדל בין יחיד לציבור.
אתה רוצה להגיד שבהנחה שאסור להוציא ס"ת לאדם יחיד, אם אנחנו קבוצה של 20 אברכים כן יהיה מותר לנו להוציא לצורך יחיד (כלומר, לא לצורך קריאה בציבור)?!
אם אני מבין נכון אז החילוק המוזר הוא שלך...
 
מותר, אבל הרבה פעמים מיותר וגורם בלגן לחינם (אנשים יוצאים ונכנסים, מדברים, המיעוט שנשאר לא עונה ב"ה וב"ש ואמן). כאשר מתארגנים כולם בסדר מופתי, לפי סדר הישיבה, והעולה הבא ממתין בצד ומברך מיד כאשר העולה הקודם גומר, זה יכול להיגמר יותר מהר.
הרבה יותר בלאגן שיחזרו כשעה שלימה על ולאשר אמר, ולכולם כבר לא יהיה סבלנות.
 
הרבה יותר בלאגן שיחזרו כשעה שלימה על ולאשר אמר, ולכולם כבר לא יהיה סבלנות.
וגם ראיתי שבמשך כל הזמן שעלו כל העולים ולם דיברו ביניהם, והסתפקתי למה אין לזה דין [או חושבים שאין לזה דין] של "אפי' בין גברא לגברא" שאסור לדבר (ש"ע סי' קמו ס"ב).
 
אתה רוצה להגיד שבהנחה שאסור להוציא ס"ת לאדם יחיד, אם אנחנו קבוצה של 20 אברכים כן יהיה מותר לנו להוציא לצורך יחיד (כלומר, לא לצורך קריאה בציבור)?!
אם אני מבין נכון אז החילוק המוזר הוא שלך...

זה לא "צורך יחיד" אלא צורך של כל הציבור לעלות לתורה. אם התכנסו עשרים איש, אז כולם רוצים לעלות ולברך, ואין כאן שום דבר שמזכיר "יחיד".

ואם עדיין קשה לך להבין, זיל בתר טעמא: כל הענין הוא כבוד הס"ת, ולכן לאדם יחיד יש בזה חוסר כבוד.
 
אין לי מושג מהיכן אתה מביא את החילוקים המוזרים הללו, שו"ע פסק בפשטות שלא להוציא ס"ת לצורך אדם יחיד, וכל בר בי רב דחד יומא מבין את ההבדל בין יחיד לציבור.

על אחת כמה וכמה להרמ"א שכתב שאדם חשוב שאני, וכי עשרים איש גרעו מאדם חשוב?

מקור ?
 
שאלתה אם קוראים רק 7 עולים בגלל שמתחלקים ל5 ועניתי שיש כמויות בחורים אז זה יוצא כ50 בחורים בכול מקום
השאלה היתה האם חוזרים ל הקטעים .
ולפי מה שאתה אומר שקוראים 50 גברי בכל קריאה, אז בודאי חוזרים עשרות פעמים על ''ולאשר אמר''
ואם כבר שמעו 'וזאת הברכה' בקריאה הרגילה של בית הכנסת/הישיבה, ולא בחדר צדדי, אין ענין לקרוא שוב 'וזאת הברכה'.
 
השאלה היתה האם חוזרים ל הקטעים .
ולפי מה שאתה אומר שקוראים 50 גברי בכל קריאה, אז בודאי חוזרים עשרות פעמים על ''ולאשר אמר''
ואם כבר שמעו 'וזאת הברכה' בקריאה הרגילה של בית הכנסת/הישיבה, ולא בחדר צדדי, אין ענין לקרוא שוב 'וזאת הברכה'.
לא שמעו בבית המדרש עושים הוצאת ס"ת י"ג מידות ולוקחים את הס"ת לחדר ושם שומעים
 
ראשי תחתית