הבא"ח כותב שיש בזה כוונה ולכן אין לזלזל בזה
יש לידע כלל שלא שמים לב אליו.
א. רבים חושבים שכשמפרש כמו הבא"ח או הכה"ח וכדומה כותבים ש'כ"ה ע"פ הקבלה' - יש להאלם דום ולקבל את הדברים כנתינתם מסיני, שהרי אין לנו יד ושם בקבלה, וא"א להתוכח עמהם כלל.
אולם זה אינו, דכמו שאין כזה מושג 'כך הוא ע"פ הפשט', שהרי בפשט עצמו יש הרבה דעות מדעות שונות, כך הוא ע"פ 'הקבלה'. רוב המוחלט של הקבלה זה 'סברות' שסברו המפרשים 'בדעת הקבלה', בדיוק כמו שרוב הפשט זה סברות שסברו המפרשים ע"פ הפשט.
ב. דבר שאנו יודעים בודאות שלא נהג בכלל ישראל במשך 'כל' הדורות, מלבד חכם אחד ששינה 'ע"פ הפשט' - 'לא יתכן' שכ"ה ע"פ הקבלה, והדבר מוכחש מעצמו, שהרי גם האר"י לא נהג כן, שהרי במקומו לא היה נהוג כן, וגם עם ישראל לא יתכן שקיבל דבר מוטעה מיסודו.
ג. רבים מהדברים שנאמרו ע"פ הקבלה הם להסביר מנהג שע"פ הפשט, כלומר הקבלה נותנת טעם בפשט הקיים, ואין זה ע"פ הקבלה 'בעצם'.
ויש להאריך בכל אחד מהנקודות שהזכרתי, ואולי יש לפתוח אשכול חדש על זה.
הכלל הוא, שבענינינו אין שום ענין ע"פ הקבלה, אלא סברא בעלמא של הבא"ח [שעוד לא ראיתיה, ואולי כדאי שיעלו צילום של הקטע הנ"ל], אולם מוכחש הוא מכל הנ"ל.