'לשם יחוד' או בציבור?

צ''ל מה הענין והמקור והחשיבות של ספירה בציבור
אמירת לשם יחוד, נודע מעלתה מכתבי האר''י ועוד ללא ספק (מלבד הגאון נודע ביהודה והגאון יעבץ שפיקפקו בזה ואכמ''ל) וע''פ הסוד יש ענין עצום וחיוב באמירתו
 
צ''ע אם ברוב עם, צ''ל ממש תוך כדי דיבור עם הציבור (כמו שעושים בברכת לבנה) או שגם אם מאחר קצת (כל זמן שהציבור לא סיים הספירה) עדיין חשיב ברוב עם ובציבור
 
הכוונה לכאורה ביחד עם הציבור.

במקסימום, הוא יגמור את הלשם יחוד עם הש"ץ ואח"כ יברך עם כולם.
 
במקסימום, הוא יגמור את הלשם יחוד עם הש"ץ ואח"כ יברך עם כולם.
בכה"ג פשוט. השאלה כשלא מספיק לברך עם כולם, אם חשיב ציבור כשעדיין עסוקים בספירה (דשמא י"ל דאי"ז דין מניין כמו בתפילה אלא רוב עם במובן הפשוט שמתעסקים בעניין).
 
1747075929257.png
1747076086787.png

וע"ע במצורף מה שדן בזה
 

קבצים מצורפים

מהיכן יצא שיש את המעלה של ברב עם שמברכים כמה ביחיד, כי אני מכיר שלחן ערוך באו"ח סימן ח' ובסימן ריג, דשם מבואר דרק אם מברכין ביחד ישנה מעלת ברב עם וכשכל אחד מברך לעצמו לא מקיימים ברב עם.
 
ראשי תחתית