אני לא יודע
חבר חדש
- הצטרף
- 25/5/25
- הודעות
- 32
מי יוכל להסביר לי את הבעיה עם שיעורים/ועדים גדולים?
לא חושב שיש ענין מיוחד איתם.כמו שבכותל המזרח עשו סיקור ל'ישיבת הדגל' לבני האברכים,
מעניין מה האינטרס לשווק אותם...
לאלו ישיבות גדולות הם שלחו? מה טיב ואיכות הפירות שהם הוציאו?
מי שיודע מוזמן לעדכן.
למה א"א לפתוח עוד ישיבות ולצמצם את השיעורים.
אולי מישהו יוכל להעלות מאוצה"ח את ספר חכימא דיהודאי על מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל, עמ' 289 "עליית שלישי ושישי".אלא מה, אתה מצפה שהגדויילים יעשו משהו בכפייה בנידון,
אני רואה שלא הובנתי בכלל:@חכם בן שושן איך אתה מסביר שאפשר לראות מקילומטר האם הבחור מתפרח פוניבז' או חברון?
ישנו פתגם "אריה גודל בג'ונגל", לדעתי הוא נכון גם כאן, אך אל לנו לשכוח שלא כולם מתאימים לתואר אריה!האם זה נשמע הגיוני שגודל של שיעור עומד על 200/300/500 בחורים??? איך בחור בש"א יכול להתמודד עם כזה גודל של שיעור?
מה המטרה בכזה גודל??
למה א"א לפתוח עוד ישיבות ולצמצם את השיעורים.
כוונתו לישיבת מהרי"ל של הגרח"י שרייבר ברמות, בעלת שיטת לימוד ייחודית, שהיא מונה כ-50 בחורים בלבד ושמה הטוב למי שמכיר וקרוב לתחומם יצא לתהילה.לא הבנתי.
בראייתו מישיבת מהרי"ל לכאו' ליתא, שם אי"ז ישיבה עם וועדים אלא כל עניינה הוא להעמיד משהו ייחודי שמתאים רק לקבוצה מסויימת בעולם הישיבות, ולכך קטנותה אינה מגרעת (ואף מוסיפה) לשמה הטוב.טעות
ע"ע מהרי"ל (מבלי להכנס לעצם הענין)
עדיפה איכות מכמות
וכשיש איכות אמיתית היא מחפה על הצורך בכמות
וכמובן שאם היו בה 200 בחורים היא הייתה פי 200 טובה (אמנם יש שם עניין מיוחד של קשר עם הגרח"י שבמספר גדול מידי אינו שייך, אבל דומה הדבר לקפלן שגם בה לקשר עם הגרי"ב יש עניין מיוחד ואינה נפגמת כ"כ מהמספר של 300 בחורים).כוונתו לישיבת מהרי"ל של הגרח"י שרייבר ברמות, בעלת שיטת לימוד ייחודית, שהיא מונה כ-50 בחורים בלבד ושמה הטוב למי שמכיר וקרוב לתחומם יצא לתהילה.
האם מבחינת אחוזים היא הוציאה ת"ח יותר משאר הישיבות הטובות?כוונתו לישיבת מהרי"ל של הגרח"י שרייבר ברמות, בעלת שיטת לימוד ייחודית, שהיא מונה כ-50 בחורים בלבד ושמה הטוב למי שמכיר וקרוב לתחומם יצא לתהילה.
רוב ראשי הישיבות (האשכנזיות ולאו דווקא) הצעירים הינם בוגרי הישיבה הנ"להאם מבחינת אחוזים היא הוציאה ת"ח יותר משאר הישיבות הטובות?
?!רוב ראשי הישיבות (האשכנזיות ולאו דווקא) הצעירים הינם בוגרי הישיבה הנ"ל
מהרי"ל?!
אתה מתכוון על מהרי"ל, או שאתה מתבלבל עם פוניבז'?
ואתה רציני שרוב ראשי הישיבות למדו שם?!מהרי"ל
רוב רה"י זה נראה לי הגזמה אבל בהחלט הרבה מרבצ"ת עברו שם הגר"ד מילר מפוניבז' הגר"י לנדא (היו בצוות שם) חלק נכבד מהצוות בעטר"ש וכמעט בכל ישיבה יש איש צוות שעבר שם כגון הר' פלבני בקפלן וכן ביסודות הגר"ש שרייבר ועוד ועודואתה רציני שרוב ראשי הישיבות למדו שם?!
אני לא מכיר ראש ישיבה אחד שלמד שם.
יש גם הבדל גדול בין למדו שם לבין עברו בצוות שם.רוב רה"י זה נראה לי הגזמה אבל בהחלט הרבה מרבצ"ת עברו שם הגר"ד מילר מפוניבז' הגר"י לנדא (היו בצוות שם) חלק נכבד מהצוות בעטר"ש וכמעט בכל ישיבה יש איש צוות שעבר שם כגון הר' פלבני בקפלן ועוד
צודק לא התכוונתי להצדיק טענה שרוב ראשי הישיבות למדו שם, אך כוונתי היתה שישיבה זו תופסת מקום נכבד גבוה משמעותית באחוזים משאר הישיבות בחלק של הרבצת תורהיש גם הבדל גדול בין למדו שם לבין עברו בצוות שם.
ישיבה נמדדת בתוצרת של הבחורים שמוציאה, שמצליחה להעמיד ת"ח אמיתיים יראים ושלמים.צודק לא התכוונתי להצדיק טענה שרוב ראשי הישיבות למדו שם, אך כוונתי היתה שישיבה זו תופסת מקום נכבד גבוה משמעותית באוזים משאר הישיבות בחלק של הרבצת תורה
ביחס לטענה זו כמדומני יש לחלק בין השנים הקדומות יותר לשנים האחרונות שבשנים האחרונות נהיה שם מקום לא רק למבקשי תורה ממש (אם כי לא באחוזים גדולים) אמנם לבר מזה רובא דרובא הינם אנשים של צורה מעמידי שמעתתא וכו' וכך הדעת נותנת שכידוע אין לישיבה זו משיכה כלל בלא החלק של שיטת הלימוד הייחודית, והמבקשים כזאת אנשי מעלה הם.ישיבה נמדדת בתוצרת של הבחורים שמוציאה, שמצליחה להעמיד ת"ח אמיתיים יראים ושלמים.
השאלה האם בזה היא עולה על שאר הישיבות?
ביחס לטענה זו כמדומני יש לחלק בין השנים הקדומות יותר לשנים האחרונות שבשנים האחרונות נהיה שם מקום לא רק למבקשי תורה ממש (אם כי לא באחוזים גדולים) אמנם לבר מזה רובא דרובא הינם אנשים של צורה מעמידי שמעתתא וכו' וכך הדעת נותנת שכידוע אין לישיבה זו משיכה כלל בלא החלק של שיטת הלימוד הייחודית, והמבקשים כזאת אנשי מעלה הם.
בטענת ה"פי מאתיים" נראה לי יש מקום להסתייגות אם כי הכפלת הכמות לא היתה מזיקה אך גדילה משמעותית לדעתי תאבד את מה שישיבה מחדשת על פני שאר הישיבות, תהיה שם ותבין!.וכמובן שאם היו בה 200 בחורים היא הייתה פי 200 טובה (אמנם יש שם עניין מיוחד של קשר עם הגרח"י שבמספר גדול מידי אינו שייך, אבל דומה הדבר לקפלן שגם בה לקשר עם הגרי"ב יש עניין מיוחד ואינה נפגמת כ"כ מהמספר של 300 בחורים).
ובמאמר המוסגר הלוואי שכל עולם הישיבות היה קפלן ואם היו מצליחים להקים עוד קפלן לא היה צורך במספר גבוה בשיעור אבל המצב כרגע הוא שישיבה עם 50 בחורים היא בסך הכל שמינית פוניבז' ולא שיש בה רב ותלמיד, ואם ככה אז עדיף כמה שיותר בחורים שהתחרות בונה את הבחור.