לחצו כאן – תרומה לשמואל

מדוע גדו"י לא מורים לרה"י לצמצם את גודלם של הוועדים?

כמו שבכותל המזרח עשו סיקור ל'ישיבת הדגל' לבני האברכים,
מעניין מה האינטרס לשווק אותם...

לאלו ישיבות גדולות הם שלחו? מה טיב ואיכות הפירות שהם הוציאו?
מי שיודע מוזמן לעדכן.
לא חושב שיש ענין מיוחד איתם.
פשוט הם יודעים לעבוד ושלחו כתבה.
תשלח כתבה על הישיבה שאתה חפץ ביקרה, ומאמין שיעלו אותה ג"כ.
 
@חכם בן שושן איך אתה מסביר שאפשר לראות מקילומטר האם הבחור מתפרח פוניבז' או חברון?
אני רואה שלא הובנתי בכלל:
ברור שיש הבדלים בין הישיבות, אני האחרון שיכחיש את זה, התגובה שלי כוונה נגד כל המגדירים למיניהם, כל אילו שמשתמשים בשישה מילים שונות ומחלקים אותם כמו שבץ-נא לפי ישיבות.
ברור שיש המון הבדל בית חברון לתפרח, וברור שפתוח וסגור בלבד אינו העניין, בחור סגור מחברון הרבה יותר 'חברונער' מבחור פתוח בתפרח, וכו' וכו'.
כל תעשיית ההגדרות מאוד מאוד מגוחכת למי שמכיר את עולם התורה בבפנים, ולא כי אין הגדרות - אלא כי הם מורכבות עמוקות ומסובכות מידי לרוב מוחלט של האנשים.
ובקצרה: מי שלא מבין לבד - אין יותר מידי מה להסביר לו.
 
האם זה נשמע הגיוני שגודל של שיעור עומד על 200/300/500 בחורים??? איך בחור בש"א יכול להתמודד עם כזה גודל של שיעור?
מה המטרה בכזה גודל??
למה א"א לפתוח עוד ישיבות ולצמצם את השיעורים.
ישנו פתגם "אריה גודל בג'ונגל", לדעתי הוא נכון גם כאן, אך אל לנו לשכוח שלא כולם מתאימים לתואר אריה!
 
טעות
ע"ע מהרי"ל (מבלי להכנס לעצם הענין)

עדיפה איכות מכמות
וכשיש איכות אמיתית היא מחפה על הצורך בכמות
בראייתו מישיבת מהרי"ל לכאו' ליתא, שם אי"ז ישיבה עם וועדים אלא כל עניינה הוא להעמיד משהו ייחודי שמתאים רק לקבוצה מסויימת בעולם הישיבות, ולכך קטנותה אינה מגרעת (ואף מוסיפה) לשמה הטוב.
 
כוונתו לישיבת מהרי"ל של הגרח"י שרייבר ברמות, בעלת שיטת לימוד ייחודית, שהיא מונה כ-50 בחורים בלבד ושמה הטוב למי שמכיר וקרוב לתחומם יצא לתהילה.
וכמובן שאם היו בה 200 בחורים היא הייתה פי 200 טובה (אמנם יש שם עניין מיוחד של קשר עם הגרח"י שבמספר גדול מידי אינו שייך, אבל דומה הדבר לקפלן שגם בה לקשר עם הגרי"ב יש עניין מיוחד ואינה נפגמת כ"כ מהמספר של 300 בחורים).


ובמאמר המוסגר הלוואי שכל עולם הישיבות היה קפלן ואם היו מצליחים להקים עוד קפלן לא היה צורך במספר גבוה בשיעור אבל המצב כרגע הוא שישיבה עם 50 בחורים היא בסך הכל שמינית פוניבז' ולא שיש בה רב ותלמיד, ואם ככה אז עדיף כמה שיותר בחורים שהתחרות בונה את הבחור.
 
כוונתו לישיבת מהרי"ל של הגרח"י שרייבר ברמות, בעלת שיטת לימוד ייחודית, שהיא מונה כ-50 בחורים בלבד ושמה הטוב למי שמכיר וקרוב לתחומם יצא לתהילה.
האם מבחינת אחוזים היא הוציאה ת"ח יותר משאר הישיבות הטובות?
 
ואתה רציני שרוב ראשי הישיבות למדו שם?!
אני לא מכיר ראש ישיבה אחד שלמד שם.
רוב רה"י זה נראה לי הגזמה אבל בהחלט הרבה מרבצ"ת עברו שם הגר"ד מילר מפוניבז' הגר"י לנדא (היו בצוות שם) חלק נכבד מהצוות בעטר"ש וכמעט בכל ישיבה יש איש צוות שעבר שם כגון הר' פלבני בקפלן וכן ביסודות הגר"ש שרייבר ועוד ועוד
 
רוב רה"י זה נראה לי הגזמה אבל בהחלט הרבה מרבצ"ת עברו שם הגר"ד מילר מפוניבז' הגר"י לנדא (היו בצוות שם) חלק נכבד מהצוות בעטר"ש וכמעט בכל ישיבה יש איש צוות שעבר שם כגון הר' פלבני בקפלן ועוד
יש גם הבדל גדול בין למדו שם לבין עברו בצוות שם.
 
יש גם הבדל גדול בין למדו שם לבין עברו בצוות שם.
צודק לא התכוונתי להצדיק טענה שרוב ראשי הישיבות למדו שם, אך כוונתי היתה שישיבה זו תופסת מקום נכבד גבוה משמעותית באחוזים משאר הישיבות בחלק של הרבצת תורה
 
צודק לא התכוונתי להצדיק טענה שרוב ראשי הישיבות למדו שם, אך כוונתי היתה שישיבה זו תופסת מקום נכבד גבוה משמעותית באוזים משאר הישיבות בחלק של הרבצת תורה
ישיבה נמדדת בתוצרת של הבחורים שמוציאה, שמצליחה להעמיד ת"ח אמיתיים יראים ושלמים.
השאלה האם בזה היא עולה על שאר הישיבות?
 
ישיבה נמדדת בתוצרת של הבחורים שמוציאה, שמצליחה להעמיד ת"ח אמיתיים יראים ושלמים.
השאלה האם בזה היא עולה על שאר הישיבות?
ביחס לטענה זו כמדומני יש לחלק בין השנים הקדומות יותר לשנים האחרונות שבשנים האחרונות נהיה שם מקום לא רק למבקשי תורה ממש (אם כי לא באחוזים גדולים) אמנם לבר מזה רובא דרובא הינם אנשים של צורה מעמידי שמעתתא וכו' וכך הדעת נותנת שכידוע אין לישיבה זו משיכה כלל בלא החלק של שיטת הלימוד הייחודית, והמבקשים כזאת אנשי מעלה הם.
 
ביחס לטענה זו כמדומני יש לחלק בין השנים הקדומות יותר לשנים האחרונות שבשנים האחרונות נהיה שם מקום לא רק למבקשי תורה ממש (אם כי לא באחוזים גדולים) אמנם לבר מזה רובא דרובא הינם אנשים של צורה מעמידי שמעתתא וכו' וכך הדעת נותנת שכידוע אין לישיבה זו משיכה כלל בלא החלק של שיטת הלימוד הייחודית, והמבקשים כזאת אנשי מעלה הם.

סתם תחכים אותי, מה שיטת הלימוד שלהם ?
 
וכמובן שאם היו בה 200 בחורים היא הייתה פי 200 טובה (אמנם יש שם עניין מיוחד של קשר עם הגרח"י שבמספר גדול מידי אינו שייך, אבל דומה הדבר לקפלן שגם בה לקשר עם הגרי"ב יש עניין מיוחד ואינה נפגמת כ"כ מהמספר של 300 בחורים).


ובמאמר המוסגר הלוואי שכל עולם הישיבות היה קפלן ואם היו מצליחים להקים עוד קפלן לא היה צורך במספר גבוה בשיעור אבל המצב כרגע הוא שישיבה עם 50 בחורים היא בסך הכל שמינית פוניבז' ולא שיש בה רב ותלמיד, ואם ככה אז עדיף כמה שיותר בחורים שהתחרות בונה את הבחור.
בטענת ה"פי מאתיים" נראה לי יש מקום להסתייגות אם כי הכפלת הכמות לא היתה מזיקה אך גדילה משמעותית לדעתי תאבד את מה שישיבה מחדשת על פני שאר הישיבות, תהיה שם ותבין!.
ובטענת כולם קפלן אצטט שוב "אריה גודל בג'ונגל" ולכאו' לכן המצרך שהכי חסר שם הוא אריות עיין ב....
 
ראשי תחתית