מה ההיתר של חסידי חב"ד לא לישון בסוכה?

סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
באוסטריה בלילות של חג הסוכות (בדרך כלל בספטמבר-אוקטובר), הטמפרטורות נעות בין:2° ל-8° צלזיוסחשוב לציין שהטמפרטורות משתנות בהתאם לאזור באוסטריה:- באזורים הרריים ובאלפים: הטמפרטורות יכולות לרדת אפילו מתחת ל-0° צלזיוס בלילה- בערים הגדולות כמו וינה, זלצבורג, אינסברוק: בין 3° ל-8° צלזיוס בממוצע- בעמקים ובאזורים נמוכים יותר: בין 5° ל-10° צלזיוס

בינה מלאכותית היא בסך הכל תחליף עילג לחיפוש בגוגל. אם אין נתונים מדוייקים, הב"מ משלימה נתונים מדעת עצמה... יש גם הבדל ניכר בין ספטמבר לאוקטובר, ככל שמתקדמים לתוך אוקטובר כך משתנה מזג האוויר.

2.jpg
 
ולהלן נתונים מדוייקים, ממוצע היסטורי של מזג האויר בוינה בסוף ספטמבר, 10-12 בלילה

3.jpg
 
האחרונים הקשו על טעמי הרמ"א, וכיון שדברי הרמ"א נסתרים מהמציאות, וגם טעמיו נסתרים מהגמ' [וכפי שהוכיח הגר"א] ועוד - חזרנו לדברי הראשונים, ולהלכה הברורה בא"י וסביבותיה, ואשרי המדבר על אוזן שומעת.

והאחרונים גם תירצו.

ורוב הראשונים לא חיו במקומות בהם היה קור מקפיא, וכמו שכתב הרמ"א והתברר כאמת, גם בוינה וגם בדרום צרפת.
 
בינה מלאכותית היא בסך הכל תחליף עילג לחיפוש בגוגל. אם אין נתונים מדוייקים, הב"מ משלימה נתונים מדעת עצמה... יש גם הבדל ניכר בין ספטמבר לאוקטובר, ככל שמתקדמים לתוך אוקטובר כך משתנה מזג האוויר.
עיין כאן ממוצע הסטורי.
סוכות חל תמיד לאחר ה21 בחודש - שים לב כמה מעלות יש בלילה.
 
שלחת אותי לאתר ממנו צילמתי לך. אמור מעתה, 9-11 מעלות בלילה. קריר אבל ממה לא קפוא. וכמאמר הב"מ, "לילות קרירים אבל לא קרים מאוד".
 
הכותב לא יכול לסבול שקר בהלכה ובשאר ענינים. זה כל התורה על רגל אחת.

שקר ואמת בהלכה זה ענין סלקטיבי, כל אחד והאמת שלו, ולעיתים היא עקומה לגמרי בעיני חבירו.

אינני אומר שאתה טועה, כמובן שאתה צריך ללכת עם האמת שלך, אבל לכתוב מילה כמו "להוקיע"? אני כבר לא מדבר על כך שמדובר על מנהג פשוט בכלל ישראל שנפסק להלכה ברמ"א, ובוודאי שהמיקל יש לו עמוד גדול לסמוך עליו. אבל גם אם היה זה מנהג פרטי של הרבי מליובאוויטש זצ"ל, שנתן לו טעם מדין מצטער, ולשיטתך זה לא מצטער, או כל סיבה אחרת שמחמתה לא ישר בעיניך, האם אתה הקטן שבקטנים "תוקיע" את הגדול שבגדולים?

קצת מודעות עצמית לא תזיק.
 
לא ברור. אולי צריך להביא שמיכות וכדומה? לכן כתב יש אומרים ופשוט.

מהיכי תיתי שלא להביא שמיכות, וכי בבית לא ישנים עם שמיכות?

ואם דעתו שאין צורך בשמיכות, למה נקט "יש אומרים" ולא כתב שזהו טעם פשוט מדין מצטער? וכי לא ברור שבלילות קפואים פטורים מדין מצטער?
 
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ראשי תחתית