מה הסיפור של שו"ת אבני משה

מעניין ש@פלוריש (אריאל) החליט למחוק את האשכול באוצה"ח, למרות שיש ענין גדול להתריע על כל זייפן ושקרן. עם איזה רב התייעץ ומה היו הנימוקים...

אגב, היה עוד אשכול בפורום אוצר החכמה שנפתח ע"י מנהל הפורום בכבודו ובעצמו, הלא הוא הרב בצלאל דבילצקי, שחשף את הזייפן הזה, ותוך כדי האשכול התברר שהזייפן אחראי לעוד זיופים, ולאחר שבוע וחצי נמחק האשכול באורח פלא (@בנש"ק לשעבר אוהב לומר על זה: ובסוד קדושים מי יעמוד...)
 
ומה יהיה עם כל הזייפנים האלה?

אשכול מפורום אוצר החכמה:

בהחלט דבר הזוי לגמרי. לא מובן כלל מה עבר עליו.

קיבלתי פניה מאחד המחברים שיש באוצר החכמה הפרת זכויות יוצרים קשה וכו' - שאחד בשם וכו' גנב הנ"ל והעתיק מילה במילה מספרו.

ואכן כל ספריו הוסרו כבר מהאוצר המקוון.
 
מעניין ש@פלוריש (אריאל) החליט למחוק את האשכול באוצה"ח, למרות שיש ענין גדול להתריע על כל זייפן ושקרן. עם איזה רב התייעץ ומה היו הנימוקים...

אגב, היה עוד אשכול בפורום אוצר החכמה שנפתח ע"י מנהל הפורום בכבודו ובעצמו, הלא הוא הרב בצלאל דבילצקי, שחשף את הזייפן הזה, ותוך כדי האשכול התברר שהזייפן אחראי לעוד זיופים, ולאחר שבוע וחצי נמחק האשכול באורח פלא (@בנש"ק לשעבר אוהב לומר על זה: ובסוד קדושים מי יעמוד...)

אם אפשר להבין מה הסיפור, בקצרה. אחרי המחיקה הפלורושית, לא מובן
 
מעניין ש@פלוריש (אריאל) החליט למחוק את האשכול באוצה"ח, למרות שיש ענין גדול להתריע על כל זייפן ושקרן. עם איזה רב התייעץ ומה היו הנימוקים...
לא מחקתי את האשכול. כתבתי הודעה, ולאחר התייעצות עם רב מחקתי אותה וכתבתי מחדש בנוסח אחר - ענייני יותר, הצבת עובדות ללא פרשנות ושיפוט (לא באותו אשכול, אלא באשכול הכללי בפואוצה"ח שעוסק בזיופים).
האשכול התפתח, מצאו עוד זיופים שלו, וה"מחבר" עצמו הגיב שם וניסה לתרץ את עצמו (ולענ"ד לא שכנע כלל).
לאחר מכן ספריו הוצאו ממאגר אוצר החכמה והאשכול כולו נמחק (ההודעה המתוקנת שלי נשארה: https://forum.otzar.org/viewtopic.php?f=7&t=27747&p=876398#p876398)
 
לא מחקתי את האשכול. כתבתי הודעה, ולאחר התייעצות עם רב מחקתי אותה וכתבתי מחדש בנוסח אחר - ענייני יותר, הצבת עובדות ללא פרשנות ושיפוט (לא באותו אשכול, אלא באשכול הכללי בפואוצה"ח שעוסק בזיופים).
האשכול התפתח, מצאו עוד זיופים שלו, וה"מחבר" עצמו הגיב שם וניסה לתרץ את עצמו (ולענ"ד לא שכנע כלל).
לאחר מכן ספריו הוצאו ממאגר אוצר החכמה והאשכול כולו נמחק (ההודעה המתוקנת שלי נשארה: https://forum.otzar.org/viewtopic.php?f=7&t=27747&p=876398#p876398)
רובנו מנוטפרים....
 
רובנו מנוטפרים....
למדתי בשו"ת אבני משה על אבן העזר, למחבר בן דורנו, וראיתי משהו מעניין:
שו"ת אבני משה ח"א סי' ה = עטרת פז ח"א כרך ג סי' ט.
שו"ת אבני משה ח"ב סי' ג = שו"ת יביע אומר ח"ז אבה"ע סי' א.
שו"ת אבני משה ח"ג סי' ה = שו"ת אשר חנן ח"ח סי' פג (שהוא אחד מנותני ההסכמות לספרי האבני משה).
שו"ת אבני משה ח"ו סי' ג פרק "דיני עגונות בפסיקתו של מרן הבית יוסף - עיקרון מול הלכה למעשה" = שו"ת שאגת כהן ח"א סי' מו (פורסם לפני כן בקובץ המעין נ,ג).
 
למדתי בשו"ת אבני משה על אבן העזר, למחבר בן דורנו, וראיתי משהו מעניין:
שו"ת אבני משה ח"א סי' ה = עטרת פז ח"א כרך ג סי' ט.
שו"ת אבני משה ח"ב סי' ג = שו"ת יביע אומר ח"ז אבה"ע סי' א.
שו"ת אבני משה ח"ג סי' ה = שו"ת אשר חנן ח"ח סי' פג (שהוא אחד מנותני ההסכמות לספרי האבני משה).
שו"ת אבני משה ח"ו סי' ג פרק "דיני עגונות בפסיקתו של מרן הבית יוסף - עיקרון מול הלכה למעשה" = שו"ת שאגת כהן ח"א סי' מו (פורסם לפני כן בקובץ המעין נ,ג).
האמת נשמע הזוי, סימן אחרי סימן מועתק.

מה אנשים מחפשים היום...

הרי להוציא ספר זה עלות גבוהה

מה מחפשים כבוד?


האמת שנתקלתי בדברים יותר מתוחכמים, התכתבתי עם מישהו על נושא מסויים, כתבתי תגובה למש''כ, ואז אני מוצא את כל המקורות שהבאתי נמצאים בתוך המאמר המקורי שלו, לפני שפרסמתי את דברי... ככה אף אחד לא יודע. וד''ב
 
למדתי בשו"ת אבני משה על אבן העזר, למחבר בן דורנו, וראיתי משהו מעניין:
שו"ת אבני משה ח"א סי' ה = עטרת פז ח"א כרך ג סי' ט.
שו"ת אבני משה ח"ב סי' ג = שו"ת יביע אומר ח"ז אבה"ע סי' א.
שו"ת אבני משה ח"ג סי' ה = שו"ת אשר חנן ח"ח סי' פג (שהוא אחד מנותני ההסכמות לספרי האבני משה).
שו"ת אבני משה ח"ו סי' ג פרק "דיני עגונות בפסיקתו של מרן הבית יוסף - עיקרון מול הלכה למעשה" = שו"ת שאגת כהן ח"א סי' מו (פורסם לפני כן בקובץ המעין נ,ג).
צ"ע למה לא קרא לספרו שיטה מקובצת???
 
מה בערך תוכן דבריו? (והאם בדקת אם תגובתו לא מועתקת?)
להגנתו הוא כתב לי שזה בכלל לא ספר, אלא אוסף מקורות שהוא קיבץ בשביל האברכים בכולל שלו, ואוצה"ח הם שהפצירו בו להכניס למאגר.
אבל, בשער כתוב במפורש שהוא המחבר, ולא כתוב בתחילת כל סימן ממי הוא מעתיק. ולכאורה גם בשביל חוברת מקורות פנימית לכולל שלו היה עליו לציין מקורות ולא לכתוב שהוא המחבר. וגם, חוברת מקורות לא נראית ככה, אם היו שם 20 תשובות על מוקצה כי זה מה שלומדים הכולל, זה היה יכול להיראות הגיוני, אבל כל סימן עוסק בנושא אחר.
ועוד, שהרב בצלאל דבליצקי מאוצה"ח טוען שהם לא ביקשו ממנו.
 
להגנתו הוא כתב לי שזה בכלל לא ספר
מעניין אם כן יש לו חיבור שלו, נשמח לראותו.

הצצתי כעת באוצה"ח ונדהמתי,
משפטי משה חו"מ ח"א
סי' א - מועתק ממנחת אשר במדבר, פ' חקת עמוד תקכג
סי' ב - כנ"ל עמוד שעא [אלא שבמנחת אשר כתוב "ביארתי באריכות במנחת אשר לפסחים סי'....", ואילו במשפטי משה 'תוקן' לנוסח הבא: "ביארתי באריכות במ"א".... (ואולי כי גם הסימן השני ממנח"א הועתק בחיבור אחר?)].
סי' ג - כנ"ל עמוד תרלה

עצרתי... דילגתי לסופו:
סי' כב - לא מצאתי ממי הוא מעתיק אבל זה נראה העתקה [כנראה איזה קונטרס שעוד לא נכנס לאוצה"ח]
 
מה יש לשפוט ולפרשן גנב מועד?

במחשבה שניה, למה לא ללמד זכות על מרן המחבר?

אולי המגיה שלח לו כדי שיראה, ובטעות נכנס להדפסה. ומרן מאוד הצטער כשהתגלה לו.

ואולי הוא שלח את הספר למגיה שהוא סומך עליו, ובדרך למגיה (כידוע שמיילים עוברים דרך ארוכה עד שמגיעים ליעד) נגע בו מאן דהו שנזרק מישיבתו ורצה לנקום בו, והכניס סימנים מספרים אחרים.

ואולי המגיה הביא לאדם אחר את הספר, ולא ידע שהאדם הזה שונא מאוד את מרן בעל ההעתק הדבק שליט"א והכניס במזיד כמה סימנים מועתקים כדי להשמיץ את מרן.

ויש אומרים שידוע היטב מי עשה זאת, רק לא מפרסמים את שמו מחשש לשון הרע. אבל פשוט שמרן המחבר שליט"א, שכתב כבר 90 ספרים של העתק הדבק, לא חשוד על העתק הדבק ח"ו.

ואם זה נראה לכם תירוצים ודחיות מצוצים מהאצבע, תזכרו שהמציאות עולה על כל דמיון.
 
ראשי תחתית