החפץ חיים בשמירת הלשון ח"ב פי"ט "הקב"ה אינו מדקדק על האדם לומר אושיעך רק באופן שתהיה צדיק רק אומר לו לא אושיעך אם תהיה מורד בהקב"ה לעקור מצוותיו בכוונה יוכל לקוות לכל טוב"
החפץ חיים בשמירת הלשון ח"ב פי"ט "הקב"ה אינו מדקדק על האדם לומר אושיעך רק באופן שתהיה צדיק רק אומר לו לא אושיעך אם תהיה מורד בהקב"ה לעקור מצוותיו בכוונה יוכל לקוות לכל טוב"
מעניין מאוד.
כי יש מהמפרשים שלמדו על הפס' "רבים מכאובים לרשע והבוטח בה' חסד יסובבנו" (תהילים ל"ב י') שהרשע אם הוא יבטח בה' 'חסד יסובבנו' {לא כולם למדו כך הרד"ק לדוג' למד שאם הוא בוטח בה' על כורחך יחזור מחטאיו ולכן יגאל} בכל אופן משמע שבשביל הישועה נזקקים לביטחון ולא סגי "בלקוות לכל טוב".