זה לא נושא אצל היבי"א ולא תפס מקום.- היה מתעטף בטלית עם פסים שחורים, דלא כמנהג היביע אומר
אוסיף עוד מחלוקת
אחז באופן ברור ומוחלט שדעת מרן שפסי"ר באיסור דרבנן דעת מרן שאסור, ודלא כמרן הגרע"י שסובר שמותר.
ומזה משתלשלות הרבה מחלוקות בהל' שבת.
זה לא נושא אצל היבי"א ולא תפס מקום.- היה מתעטף בטלית עם פסים שחורים, דלא כמנהג היביע אומר
חלק מתלמידיו עשו מזה 'עסק' גדול ...זה לא נושא אצל היבי"א ולא תפס מקום.
זה גם לא נכוןחלק מתלמידיו עשו מזה 'עסק' גדול ...
נכון מאודזה גם לא נכון
הובא פה בפורום צילומים מעשרות גדולים ספרדים שלבשו שחור דייקא.
ובפרט רבני תוניס.
ובא"ח כ' בהדיא שאין בזה שום נפק"מ, העיקר שהרוב לבן. ומה יש להאריך עוד
דעת הרב יצחק בדעת אביו, ודעת אביו בגליון היבי"א.לא כדאי להסתעף כאן לעניין נפח ומשקל (ושאר עניינים).
זה בסדר גם לכתוב דברים שאינם מוסכמים שכך דעת הרב עובדיה, רק שצריך לציין זאת.
כמו שכתבתי לגבי גלידה (ע"פ דעת הרב יצחק יוסף בדעת אביו), וכך לציין גם לעניין נפח ומשקל (ע"פ דעת הרב יצחק יוסף בדעת אביו).
כן הבאתי לעיל.דעת הרב יצחק בדעת אביו, ודעת אביו בגליון היבי"א.
היה מישהו שהתעלם מזה...כן הבאתי לעיל.
שוב, מדובר בחוסר הבנה משווע בדברי הכף החיים והחזון עובדיהולכן בכל ספריו כתב רק במשקל...
נא לא להיכנס כאן לנושא של משקל או נפח, וכן באופן כללי להשתדל להתמקד בנושא האשכול
מי שרוצה לדון על נפח או משקל, יש על זה כבר נידון ארוך
הגאון הגדול הרב בן ציון אבא שאול בספרו אור לציון (מבוא לח"ג ענף ב), האריך להוכיח מדברי רבותינו הראשונים והאחרונים, שבכל שיעורי התורה יש לילך אחר הנפח ולא אחר המשקל. ומה שחכמי ישראל, כגון הבן איש חי וכדומה, כתבו שיעורי משקל, זהו משום שהם שקלו את המאכלים השונים ונוכחו לדעת שהמשקל דומה לנפח, ולכן כתבו להמון העם את מידת המשקל, כיוון שמאד קשה למדוד בנפח, ויכולים לבא לידי טעות, משא"כ במשקל שהוא ברור לכל. וכמו שהאריך בזה בספר פתח הדביר (סימן קצ). ומזה יש ללמוד, שבאותם מאכלים שאכן ישנו הבדל בין משקל לנפח, עלינו ללכת על פי הנפח. ועוד כתב שם, שכאשר מודדים בנפח, אין לשער את החללים שבמאכל, בין חללים...
טלית עם פסים שחורים - זה מנהג יביע אומר ???"היה מתעטף בטלית עם פסים שחורים, דלא כמנהג היביע אומר"
אם תוכל להעביר את ההודעות כאן בענין זה לאשכול היעודי בכדי שנוכל להמשיך לדון שם.נא לא להיכנס כאן לנושא של משקל או נפח, וכן באופן כללי להשתדל להתמקד בנושא האשכול
מי שרוצה לדון על נפח או משקל, יש על זה כבר נידון ארוך
הגאון הגדול הרב בן ציון אבא שאול בספרו אור לציון (מבוא לח"ג ענף ב), האריך להוכיח מדברי רבותינו הראשונים והאחרונים, שבכל שיעורי התורה יש לילך אחר הנפח ולא אחר המשקל. ומה שחכמי ישראל, כגון הבן איש חי וכדומה, כתבו שיעורי משקל, זהו משום שהם שקלו את המאכלים השונים ונוכחו לדעת שהמשקל דומה לנפח, ולכן כתבו להמון העם את מידת המשקל, כיוון שמאד קשה למדוד בנפח, ויכולים לבא לידי טעות, משא"כ במשקל שהוא ברור לכל. וכמו שהאריך בזה בספר פתח הדביר (סימן קצ). ומזה יש ללמוד, שבאותם מאכלים שאכן ישנו הבדל בין משקל לנפח, עלינו ללכת על פי הנפח. ועוד כתב שם, שכאשר מודדים בנפח, אין לשער את החללים שבמאכל, בין חללים...
אין חולק על כך שהעיקר הוא בנפח, גם הרב יצחק כותב זאת. השאלה היא איך לשער כיום.לא הבנתי כתוב פה מפורש שזה נפח.
הוא כותב שאפשר לשער גם במשקל כי הוא קרוב מאוד לנפח, ולפי זה פשוט שאם יש דבר שהנפח והמשקל אינם קרובים זה לזה אזלינן בתר נפח, ודבר זה אי"צ לפנים.
וכ"כ להדיא בשו"ת חזון עובדיה ח"א כרך ב' עמ' תקי"ח
הצג קובץ מצורף 5139
הצג קובץ מצורף 5140
הלא ידעת אם לא שמעת דעת מרנן הגרח"ק הגרנ"ק ועוד רבים ששיעור כזית אינו במדוייק אלא בערך.מה זה עוזר שזה בערך
אבל מרן הגרע"י כתב שהשיעור הוא 27 גרם "בדיוק".הלא ידעת אם לא שמעת דעת מרנן הגרח"ק הגרנ"ק ועוד רבים ששיעור כזית אינו במדוייק אלא בערך.
תעיין בקונטרס 'ואת הנחלים ארנון', שם הביא הכל בהרחבה.
היכן כותב?אבל מרן הגרע"י כתב שהשיעור הוא 27 גרם "בדיוק".
בצילום שהעליתי לעיל. (מומלץ לקרוא לפני שמגיבים...)היכן כותב?