מכתבים מהרב יצחק יוסף

  • יוזם האשכול יוזם האשכול חיי עולם
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
על רבני אהבת שלום עורכי לוח המנהגים (כמדומה המו"ל הוא הגר"ש טוויל)
1764084997396.png
 
דיברתי לאחרונה עם הרב זעפרני בהלכה, וכשהקשתי על הגרע"י גער בי ושלט בכל דבריו באותו ענין ומסתמא גם בשאר ענינים.

הטעות הכי גדולה היא לומר בכל מקום שמי שחולק עלינו - בעל כרחך שלא ראה מה שאני ואבא שלי כתבנו
דוגמא חריפה לזה מ"ש הרי"צ על מרן הגר"ש כהן זצ"ל שאסר פתיחת בקבוקים בשבת משום שלא ראה את היחו"ד
מאריה דכולי עלמא:
חדא -
וכי יש יהודי א' בעולם שלא יודע שהגרע"י ועוד מתירים, מה זה הבדיחה ה... הזו
ועוד - מהיום נאמר גם הפוך, הרב לא למד את החזו"א, ובכל מה שהתיר לא ראה את האוסרים - וכל השומע יצחק... שהרי לפי"ז ביטלת את כל מחלוקות האחרונים והראשונים?

ומלבד מה שלא ענה על הקושיא של הגר"ש ממסיר יבלות מבגד וכו' {ואולי לא ראה בכלל מה כתב, וכדלעיל) עוד הוסיף בזה"ל [בערך] "הרי רבנים עירקים התירו כמו הכה"ח ור' ניסים כצ'ורי וגם הוא עירקי ואיך אסר..." ולזה קוראים "לפסוק בלי עדתיות"

תאמינו לי שהיו לי נדודי שינה מהשאלות האלה
 
תאמינו לי שהיו לי נדודי שינה מהשאלות האלה
אם אתה לא מצליח להירדם מחמת עוצמת הקושיות שאתה הופך והופך בהם - אשריך ! בקרוב אצלי בעז"ה.
אם אתה לא מצליח להירדם מחמת הכעס על מאן דהו, קבל עצה מיהודי חכם [לא אני! רבינו יונה בשער השלישי משערי תשובה בשם מדרש קהלת] חכם ורשע עברו על הנבלה, אמר הרשע כמה מסרחת נבלה זו, אמר החכם כמה לבנות שיניה.
לאמור; אף שבאופן ברור סרחון הנבלה הוא מאפיין עיקרי הרבה יותר מלובן שיניה, בכל אופן עם חסרונות אין מה לקדם ואין טעם להפוך ולדוש בהם, כי זה לא יכול להצמיח כלום, עם מעלות אפשר איכשהוא לקדם משהו, גם אם הם שוליות וזניחות...
 
קיבלתי:

לפני כשבועיים יצא לאור שו"ת תפלה למשה ח"ח ובו נדפסו תשובות ומכתבים מהגאון ר' משה לוי זצ"ל, ובסימן ע"ג ישנו מכתב מבעל הילקוט יוסף בשנת תשנ"ב [והאמת שהודפס כבר בויען שמואל חלק יא] - ובו הוא מבקש מהגר"מ שיעיר לו הערות על ספרו לפני שיצא לאור, והחזיר לו מכתב וכתב בתחילתו: והאמת אומר לכת"ר שמה שלא נעניתי עד כה להפצרותיו, מפני שכת"ר א"צ לדידי ולדכוותי, ונכון לבו בטוח בפסקי מרן אביו הגאון מופה"ד (שליט"א), וידעתי שלא ישנה מאומה מה שאכתוב לו, כי מה לתבן את הבר. ומטעם זה דנתיו לכף זכות בהערותיו על דברי שהרואה יראה שאינם מספקים לדחות את מה שכתבנו, שאינו דוחה ופורך את הבנין והיסוד עליו בניתי הלכה מסויימת, רק דוחה דחיות קלות את מסקנת ההלכה. ע"כ.

ובהמשך דבריו אחרי שהביא לו שתי דוגמאות שהילקו"י דחה דבריו בצורה לא נכונה כתב: ומ"מ דנתיו לכף זכות, כיון שכת"ר לא איכפת לו באמת בשום הוכחה וראיה, ונכון לבו בטוח בפסקי מרן אביו שליט"א, ולכן אמרתי א"צ להעיר, והאיכא ממעייני הישועה ב"ה, ואם ירצו יעיינו ויקרבו אשר ייראה הרואה. ע"כ.​
 
קיבלתי:

לפני כשבועיים יצא לאור שו"ת תפלה למשה ח"ח ובו נדפסו תשובות ומכתבים מהגאון ר' משה לוי זצ"ל, ובסימן ע"ג ישנו מכתב מבעל הילקוט יוסף בשנת תשנ"ב [והאמת שהודפס כבר בויען שמואל חלק יא] - ובו הוא מבקש מהגר"מ שיעיר לו הערות על ספרו לפני שיצא לאור, והחזיר לו מכתב וכתב בתחילתו: והאמת אומר לכת"ר שמה שלא נעניתי עד כה להפצרותיו, מפני שכת"ר א"צ לדידי ולדכוותי, ונכון לבו בטוח בפסקי מרן אביו הגאון מופה"ד (שליט"א), וידעתי שלא ישנה מאומה מה שאכתוב לו, כי מה לתבן את הבר. ומטעם זה דנתיו לכף זכות בהערותיו על דברי שהרואה יראה שאינם מספקים לדחות את מה שכתבנו, שאינו דוחה ופורך את הבנין והיסוד עליו בניתי הלכה מסויימת, רק דוחה דחיות קלות את מסקנת ההלכה. ע"כ.

ובהמשך דבריו אחרי שהביא לו שתי דוגמאות שהילקו"י דחה דבריו בצורה לא נכונה כתב: ומ"מ דנתיו לכף זכות, כיון שכת"ר לא איכפת לו באמת בשום הוכחה וראיה, ונכון לבו בטוח בפסקי מרן אביו שליט"א, ולכן אמרתי א"צ להעיר, והאיכא ממעייני הישועה ב"ה, ואם ירצו יעיינו ויקרבו אשר ייראה הרואה. ע"כ.​
עיני גדולי ישראל צופיות למרחוק
וכבר לפני למעלה כ-35 שנה ידעו במה מדובר
 
מעשרות שעות של שיחה שניהלתי עמו
אתה יכול להאמין לסיפורים
אבל בתוך א' שבקשר איתו למעלה מעשר שנים
עדיף לא להאמין לשמועות
תוכל לפרט לי את מי מפוסקי זמנינו הספרדים (לא הרב עובדיה) הוא מביא בספריו הפונים לציבור הספרדי?
תבדוק גם את היחסיות לפוסקי האשכנזים המובאים בספריו הפונים לציבור הספרדי?
נ.ב. אינני בא מטענות הרב יצחק כלפיו אלא כלפי מה שייחסת להרב הנ"ל
 
תוכל לפרט לי את מי מפוסקי זמנינו הספרדים (לא הרב עובדיה) הוא מביא בספריו הפונים לציבור הספרדי?
תבדוק גם את היחסיות לפוסקי האשכנזים המובאים בספריו הפונים לציבור הספרדי?
נ.ב. אינני בא מטענות הרב יצחק כלפיו אלא כלפי מה שייחסת להרב הנ"ל
איזה פוסקים ספרדים אתה מכיר שכתבו ספרים ויש להם שיעורים בהלכות טהרה ברמה של הרב וואזנר ור' ניסים קרליץ
 
זה טעות של אוצה"ח, שמו כתוב בשער הספר -
הצג קובץ מצורף 13508
עם כל הכבוד לנתיבי עם ולמצטטו, מה שהאברך הזה יודע על יהדות בבל, הם לא יודעים עשירית האחוז.
וכפי הנראה מרוב אדיקותו בדברי רבינו הגרע"י זיע"א אינו יכול לקבל האמת.
ומפריז בדמיון שלא היה ולא נברא ומוליד גאון אשכנזי בבגדאד....
 
איזה פוסקים ספרדים אתה מכיר שכתבו ספרים ויש להם שיעורים בהלכות טהרה ברמה של הרב וואזנר ור' ניסים קרליץ
זו הבעיה (שלו) שאין שום פוסק ספרדי ברמה כמובן.
ואם אין, אז מה הענין להוציא ספר לספרדים תאמר להם ללמוד שבט הלוי ושלום על ישראל
ומה עם הלכות שבת 'טללי שביעי' איזה פוסקים ספרדים מובאים שם?
 
ממתי ספרדי צריך לפסוק כפוסק ספרדי? יש שו"ע ומנהגים, וכל השאר זה ענינים שבסברא, ואין שום הבדל בין ספרי לאשכנזי!
נכון ובפרט שאין לנו פוסקים ספרדים
כולנו בני גרים או בני בעלי בתים שלא ידענו כלום ולא היה לנו מנהגים וכמובן אבותינו ואימותינו נכשלו באיסורי כריתות עד שבאו ולמדונו הפוסקים האשכנזים מהי הדרך אשר נלך בה
ואז הפציע עלינו אורו של הרב טל דואר שהביא לנו את דיעותיהם הרמות ללא חולק כדי שנדע באמת איך לנהוג ואיך לפסוק
שכוייח עצום
 
נכון ובפרט שאין לנו פוסקים ספרדים
כולנו בני גרים או בני בעלי בתים שלא ידענו כלום ולא היה לנו מנהגים וכמובן אבותינו ואימותינו נכשלו באיסורי כריתות עד שבאו ולמדונו הפוסקים האשכנזים מהי הדרך אשר נלך בה
ואז הפציע עלינו אורו של הרב טל דואר שהביא לנו את דיעותיהם הרמות ללא חולק כדי שנדע באמת איך לנהוג ואיך לפסוק
שכוייח עצום
זה אתה כותב, כי אתה פגוע שלא הביאו מדברי רבותיך.
הגר"ט שליט"א לא אמר מעולם כזה דבר.
 
נכון ובפרט שאין לנו פוסקים ספרדים
כולנו בני גרים או בני בעלי בתים שלא ידענו כלום ולא היה לנו מנהגים וכמובן אבותינו ואימותינו נכשלו באיסורי כריתות עד שבאו ולמדונו הפוסקים האשכנזים מהי הדרך אשר נלך בה
ואז הפציע עלינו אורו של הרב טל דואר שהביא לנו את דיעותיהם הרמות ללא חולק כדי שנדע באמת איך לנהוג ואיך לפסוק
שכוייח עצום
כנראה לדעתך גם הבבא סאלי לא מצא פוסקים ספרדים בנתיבות, ולכן עשה הכל כרב אשכנזי
1764231777129.png
 
ואגב, שאתה משמיץ לשיטתך, את הגר"ט דואר שליט"א שלא מביא פוסקים ספרדים,
תפסיק לחלום חלומות,
רשכבה"ג מרן הגרב"צ אבא שאול זצוק"ל מובא בספריו מאות פעמים!!!
וזכה הגר"ט דואר שליט"א לשמשו וללמוד מהנהגותיו.
 
ראשי תחתית