מכתבים מהרב יצחק יוסף

  • יוזם האשכול יוזם האשכול חיי עולם
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
ואגב, שאתה משמיץ לשיטתך, את הגר"ט דואר שליט"א שלא מביא פוסקים ספרדים,
תפסיק לחלום חלומות,
רשכבה"ג מרן הגרב"צ אבא שאול זצוק"ל מובא בספריו מאות פעמים!!!
וזכה הגר"ט דואר שליט"א לשמשו וללמוד מהנהגותיו.
ב"ה שזכינו שהיה פוסק אחד ספרדי שאף זכה לשמשו וכו'
 
מה הטענה? ברחל בתך הקטנה.
שהוא לא מביא מהיבי"א וילקוט יוסף.
ואתם עוטפים את זה באיצטלא של לא מביא פוסקים ספרדים...

הוא לא חייב להם כלום!
 
ולא לחינם המליץ הגאון האשכנזי מבגדאד, מרן הגר"מ צדקה שליט"א, לחתנים ואברכים ללמוד מהספר הזה:

1764232589748.png
 
תמשיך להכניס מילים שלא אמרתי
יראה הציבור וישפוט

שלום,
אני רואה שהרב @יעקבי מסתבך וכמעט כבר אין לך מקום בפה מרוב מילים שהוא הכניס לך.
אז בא נעשה סדר:
מה אמרת?

תוכל לפרט לי את מי מפוסקי זמנינו הספרדים (לא הרב עובדיה) הוא מביא בספריו הפונים לציבור הספרדי?
תבדוק גם את היחסיות לפוסקי האשכנזים המובאים בספריו הפונים לציבור הספרדי?
נ.ב. אינני בא מטענות הרב יצחק כלפיו אלא כלפי מה שייחסת להרב הנ"ל
נכון ובפרט שאין לנו פוסקים ספרדים
כולנו בני גרים או בני בעלי בתים שלא ידענו כלום ולא היה לנו מנהגים וכמובן אבותינו ואימותינו נכשלו באיסורי כריתות עד שבאו ולמדונו הפוסקים האשכנזים מהי הדרך אשר נלך בה
ואז הפציע עלינו אורו של הרב טל דואר שהביא לנו את דיעותיהם הרמות ללא חולק כדי שנדע באמת איך לנהוג ואיך לפסוק
שכוייח עצום
ועוד
לסיכום, לפי מיעוט הבנתי:
בספרי הרב טל לא מובאים פוסקים הפונים לציבור הספרדי,
אמנם את הגרב"צ הוא מביא אבל זה רק אחד, בא"ח מביא, זה כמו להביא את השלחן ערוך.
שאר הפוסקים שמובאים שם, אינם פונים לציבור הספרדי.

אז, עצה טובה, אפשר ואף רצוי למחוק טעויות.
 
אני בכללי חושב שספר של מחבר זמנינו אפי' אשכנזי על הלכות טהרה שלא מביא מ"טהרת הבית" (אפי' שלא פוסק כמותו בכמה הלכות) אפילו פעם אחת זה התעלמות מוחלטת מהמציאות שזה הספר הכי מקיף שהיה מאז ומעולם בהלכות טהרה וזלזול מוחלט בו.

כל זה חוץ מהטענה של @מושיב יחידים שבמקומה עומדת.

ואעתיק פה מה שכתבו בנושא זה במקו"א.

1764234704912.png
 
לפחות הרב וואזנר העריך את טהרת הבית בניגוד לאחרים...
יש בית מדרש כזה, שכל מי שחולק עליו אז ממילא הוא נהיה אברך צעיר, שטחי, נעלם ממנו וכו',
אבל זה לא אומר שבכל בתי המדרשות זה כך.
 
ני בכללי חושב שספר של מחבר זמנינו אפי' אשכנזי על הלכות טהרה שלא מביא מ"טהרת הבית" (אפי' שלא פוסק כמותו בכמה הלכות) אפילו פעם אחת זה התעלמות מוחלטת מהמציאות שזה הספר הכי מקיף שהיה מאז ומעולם בהלכות טהרה וזלזול מוחלט בו.
שאלה עובדתית
האם אתה מכיר ספרים כאלו של מחברים אשכנזיים שהביאו מטה''ב?
 
אין כזה מדרש, זה ממקור מאוחר (כנראה בכלל מדתות אחרות, ואכמ"ל. אולי הרב @מחשבות טובות ידע להחכימנו).
יתכן שאינו בקהלת רבה, פשוט כך מצוין בשערי תשובה שלי, אבל רבינו יונה [שהוא היה בהחלט יהודי חכם...] בהחלט מביא אותו : [שערי תשובה שער ג אות ריז]
"וזכרו במוסר. כי אדם אחד וחכם עברו על הנבלה. אמר האדם כמה מוסרחת נבלה זו. אמר החכם כמה לבנים שניה. ואמר אחרי זה לב יודע מרת נפשו. וכל חכם יודע כי לא הביא שלמה בתוך המוסרים הנבחרים דברים אין בם מועיל. אבל בא הענין על דבר הפסוק הראשון. להגיד רעת האויל המליץ אשם. כי יתכן שהחוטא שב מדרכו. ונפשו מרה לו. ואין יודע מרת נפש האדם ולא שמחתו זולתו. והוא נשוא עון. כי עקרי התשובה לפי מרירות הלב. על כן יחטא ואשם האויל המזכיר עונו".
ואם מקורו מדתות אחרות, אדרבה חכמה בגוים תאמין. והיה לי להביא את דברי חז"ל והוי דן את כל האדם לכף זכות, שלכאורה גם זה תמוה שהיה לו לומר לדון כל אדם כפי האמת והמשפט והצדק, ונראה שביאור הדברים כנ"ל.
 
נכון ובפרט שאין לנו פוסקים ספרדים
כולנו בני גרים או בני בעלי בתים שלא ידענו כלום ולא היה לנו מנהגים וכמובן אבותינו ואימותינו נכשלו באיסורי כריתות עד שבאו ולמדונו הפוסקים האשכנזים מהי הדרך אשר נלך בה
ואז הפציע עלינו אורו של הרב טל דואר שהביא לנו את דיעותיהם הרמות ללא חולק כדי שנדע באמת איך לנהוג ואיך לפסוק
שכוייח עצום
נכון!
כמעט ואין ספרים ספרדים בהלכות נדה
וידועים דברי הרב מזבח אדמה בזה, שאין לספרדים מסורת בהלכות אלו
וכל מנהגי הספרדים מובאים בספר, בלי לשנות אותם לפי הצורך
ואבותינו ואימותינו לא נכשלו באיסורי כריתות מהסיבה הפשוטה
שתמיד כאשר היה ספק - החמירו על עצמם!!!
 
ואבותינו ואימותינו לא נכשלו באיסורי כריתות מהסיבה הפשוטה
שתמיד כאשר היה ספק - החמירו על עצמם!!!

וב"ה ששתל את הגר"ע יוסף בדורנו והביא לנו את "טהרת הבית" להצילנו מחומרות יתירות ומיותרות.
 
מה הטענה? ברחל בתך הקטנה.
שהוא לא מביא מהיבי"א וילקוט יוסף.
ואתם עוטפים את זה באיצטלא של לא מביא פוסקים ספרדים...

הוא לא חייב להם כלום!
לא צריך שיהיה חייב להם, כל הרוצה יבוא ויטול, ורוב הת"ח רוצים ולא חייבים...
 
קודם היה כאן אחד שבא בטענות למה לא מביא הגרט"ד פוסקים ספרדים,
ומלבד מה ששיקר בזה, כתבנו שהוא לא חייב כלום.
וע"ז אמרתי שהוא לא צריך להיות חייב אלא די במה שהוא רוצה אותם ואם הוא לא רוצה חוזרת הטענה של אותו אחד.
 
מי רוצה את מי?
הגרט"ד צריך להיות רוצה את הפוסקים ולא להיות חייב להם, ואם בכל אופן לא הביא, כנראה שלא רצה. וזה מה שהתכון אותו אחד לטעון עליו, למה הוא לא רוצה אף אחד חוץ מהבן איש חי ומהגרב"צ.
 
הגרט"ד צריך להיות רוצה את הפוסקים ולא להיות חייב להם, ואם בכל אופן לא הביא, כנראה שלא רצה. וזה מה שהתכון אותו אחד לטעון עליו, למה הוא לא רוצה אף אחד חוץ מהבן איש חי ומהגרב"צ.
צריך לרצות כפי דעתך? על שום מה?
 
ראשי תחתית