מנהג ה'חינה' והמסתעף

הצטרף
29/11/24
הודעות
64
האם מנהג ה'חינה' שיש הנוהגים בו מקרב עדות המזרח, הוא מנהג נכון ומבוסס, או נעדר מקור יהודי?
 
המנהג ידוע מאות בשנים, אך מה שקורה היום במקומות רבים, התערובת וחוסר הצניעות, ודאי נוגד את ההלכה.
הייתי באירועים כאלו בציבור היראים, המקפידים על קלה כבחמורה, אבל עד החינה, שם נפרצו הגבולות והמחיצות (תרתי משמע).
 
האם מנהג ה'חינה' שיש הנוהגים בו מקרב עדות המזרח, הוא מנהג נכון ומבוסס, או נעדר מקור יהודי?

שמעתי שרומזים שהוא ר"ת חלה, נדה, הדלקת הנר...

שהמושג חינה ישנו גם על בני השפחה. ויבואו היודעים ויאמרו.
 
הייתי באירועים כאלו בציבור היראים, המקפידים על קלה כבחמורה, אבל עד החינה, שם נפרצו הגבולות והמחיצות (תרתי משמע).
בכל משפחתי המורחבת (בני תיירה וכו') מעולם לא נהגו בזה, לכה"פ בארץ.
מעניין לבדוק עדויות האם בחו"ל גם נמנעו או לא.
השאלה אם בכלל יש לזה מקור, מה עניינו? מה טעמו?

שמעתי שרומזים שהוא ר"ת חלה, נדה, הדלקת הנר...
מסתבר שזו מליצה בעלמא.
 
ידוע בהרבה עדות שבליל הטבילה היו באים כל הקרובות ומלוות את הכלה. וגם היום אמהות רבות באות עם הבת הכלה למקווה עם מיני מתיקה. וזה זכר למה שנהגו בחו"ל וד"ב.
 
ידוע בהרבה עדות שבליל הטבילה היו באים כל הקרובות ומלוות את הכלה. וגם היום אמהות רבות באות עם הבת הכלה למקווה עם מיני מתיקה. וזה זכר למה שנהגו בחו"ל וד"ב.
שמעתי זאת פעם בעדות נאמנה מזקנה שכך היה בחתונתה.

והסבירה שהיו טובלות בנהר, והמים היו קרים כקרח ממש ולפעמים שהיה שלג וקרחים וקור גדול. וקרה שכלות לא היו מסוגלות להשלים את הטבילה כראוי,
וכן שזה נהיה סיוט וקושי גדול עבורן שהיה פוגע מאוד בשמחתן.

לכן עשו מזה עניין שמח שכולן היו מלוות אותה בשמחה.

אמנם רק השושבינות ממש, אחיותיה או אמה היו יורדות איתה לנהר עצמו, והשאר חיכו לה למעלה עד שתעלה ותחזור.
 

נושאים דומים:

בין הסדרים:

ראשי תחתית