כהנא דמסייע
חבר בכיר
- הצטרף
- 27/3/25
- הודעות
- 1,060
זהו מנהג טוב מאוד, מפני שמצוי מאוד שאנשים מתחילים עלינו לשבח ובורחים באמצעו או בסיומו מתוך הרגל, ובכך מפסידים את הברכה.
טעם המנהג אינו מפני עמי ארצות אלא כך עיקר ההלכה. כמבואר בבית יוסף סימן תפט "כתב הרב רבי דוד אבודרהם בליל מוצאי שבת נהגו לספור העומר אחר שאומרים סדר קדושה וקדיש תתקבל. והטעם שאין סופרים מיד אחרי קדיש שאומר אחר התפילה מפני שאותו קדיש אינו שלם, אלא עד לעילא, ואין לספור רק אחר קדיש תתקבל כמו בשאר לילות".
והיינו שעלינו לשבח מאן דכר שמיה דאינו חלק מהתפילה עצמה אלא שבח בפני עצמו שאומרים אחר סיום התפילה, אלא אמירת ספירת העונר על פי ההלכה הוא ב"סיום התפילה" בלבד. וגדר סיום התפילה הוא קדיש תתקבל.
ובמוצ"ש היה ספק האם להקדים לקדיש ראשון. וקמשמע לן דגם שם ימתין לקדיש תתקבל. אך זה היה פשיטא ואין מקום לדון בכלל שבכל השבוע הוא אחר קדיש תתקבל.
והבית יוסף הביא דעתו בשתיקה מבלי כל חולק או הערה. וודאי שסבר כן.
והיינו שעלינו לשבח מאן דכר שמיה דאינו חלק מהתפילה עצמה אלא שבח בפני עצמו שאומרים אחר סיום התפילה, אלא אמירת ספירת העונר על פי ההלכה הוא ב"סיום התפילה" בלבד. וגדר סיום התפילה הוא קדיש תתקבל.
ובמוצ"ש היה ספק האם להקדים לקדיש ראשון. וקמשמע לן דגם שם ימתין לקדיש תתקבל. אך זה היה פשיטא ואין מקום לדון בכלל שבכל השבוע הוא אחר קדיש תתקבל.
והבית יוסף הביא דעתו בשתיקה מבלי כל חולק או הערה. וודאי שסבר כן.