דברים הפוכים!?זה בדיוק הפוך ממה שהורה הרב מוצפי. ופשוט.
אולי תאמר שאין כ"כ ראיה, וזה גם לא כי אם היעב"ץ דיבר שהבנים לא צריכים לעשר את הנדוניא אחרי שהאבא עישר, כל שכן אם היו מקבלים את הכסף המועשר - ופשוט.
דברים הפוכים!?זה בדיוק הפוך ממה שהורה הרב מוצפי. ופשוט.
אחר העיון מצאתי דברים כמעט מפורשים בפ"ת ריש סי' רמט בשם היעב"ץ.
- מביא שם שאבא שמחתן את בנו ומביא לו נדונייא כותב שהיא חייבת במעשר (אפי' שיש שמקילים) ולכן האבא יעשר זאת קודם ושמביא לבן אין צריך לעשר את מה שמקבל (וכל זה בתנאי שבשעת הפרשת המעשרות חשב לתת זאת לנדונייא כמבואר שם)
(ואפי' שמביא אח"כ דברי השל"ה שצריך לעשר מירושה, אפי' שהאבא עישר זאת. אינו דומה.)
ואלה דברים מפורשים לסייעתא למה שהורה הרב בן ציון מוצפי שליט"א!
כל שכן אם היו מקבלים את הכסף המועשר - ופשוט.
מדובר שם על מנהג שכאשר נותנים לזוג כסף כמתנה לחתונה, מעשרים את אותו הכסף כדי "לחסוך" לזוג את המעשר, כי הזוג הצעיר יחוס על ממונו ולא יעשר אותו כנדרש לעשר כל כסף שהתקבל במתנה.
ואיך בדיוק האבא יכול לעשר בשביל הבן שלו ואיך יכול "לחסוך" זאת ממנו!?היעב"ץ דיבר באופן שהאבא מביא כסף לילד, ותוך כדי שמביא לו - מזכה אותו במצוות מעשרות ומעשר עבורו את הכסף כדי להפחית הניסיון של זוג צעיר.
פתחתי לפני, ועדין השאלה במקומה עומדת.ואם לא הבנת את הפתחי תשובה, לפחות היית פותח את היעב"ץ ורואה את מקור הדברים. אצטט:
אכן כן.צריך להיזהר משטחיות.!
ואיך בדיוק האבא יכול לעשר בשביל הבן שלו ואיך יכול "לחסוך" זאת ממנו!?
אם יש "חובה" על המקבל להפריש בכל מצב מה זה יעזור שהאבא הפריש!?
וחבל שממהרים להשיג בלי להבחין בדברים
עכשיו אתה "ממציא" דברים שלא כתובים ביעב"ץ, שהאבא עשה זאת "בידיעת הבן"...האבא אומר לבן שהוא מעשר עבורו, והוא כמובן מסכים.
יש מח' משולשת בנושא, ולא באתי להכריע כאן.אין "חובה" להפריש מעשר כספים - זה לא מדינא.
זה שצריך להפריש ממתנה לא קשור לנידוננו.צריך להפריש גם ממה שמקבל במתנה כפי שמפורש בדברי היעב"ץ באופן שגם עיוור יכול לראות.
אתה יודע בכלל מי זה "רבי"?אתה לועג לרבך?
זה שצריך להפריש ממתנה לא קשור לנידוננו
עכשיו אתה "ממציא" דברים שלא כתובים ביעב"ץ, שהאבא עשה זאת "בידיעת הבן"...