שאלה שנשאלתי מחברי הטוב.
אשתו מסיימת הזמן הקרוב את החופשת לידה ולא מצאו מעון לבן שלהם.
ויש להם שני אפשרויות על הפרק.
1. שהאבא ישאר עם הבן בבית וילמד עד שימצאו מעון. (וזה יכול לקחת כמה חודשים)
2. יש מעון צמוד לעבודה של האשה אבל יש שם כמה מטפלות ערביות...
מצד אחד הערך של ביטול תורה עומד על משקל עצום שח"ו לא יתבטל מלימוד תורה בגלל זה.
ומצד שני איך אפשר לשים את הבן אצל מטפלת גויה ועוד ערביה!?
דעתי דווקא הייתה יותר לנטות לשים במעון מחמת כמה סיבות.
א. ערך הלימוד תורה עומד על הכף.
ב. אין שם "רק" ערביות אלא גם יהודיות.
ג. זה עד גיל שנה ועד גיל כזה הילד לא כל כך "מתחנך" וזה נטו לשמור עליו.
ד. המעון באותו בנין של העבודה של האשה ויכולה לבדוק כל רגע מה המצב.
ה. לצערנו הרב שמענו על עשרות מקרים של אלימות כלפי תינוקות, וזה היה לצערנו רק מיהודיות... מערביות היה אפס מקרים.
- ובכל מקרה לא ידעתי אם זה חמור ועד כמה חמור שהילד יהיה אצל מטפלת כזאת.
אשמח אם יש למישהו מקור בנושא.
אשתו מסיימת הזמן הקרוב את החופשת לידה ולא מצאו מעון לבן שלהם.
ויש להם שני אפשרויות על הפרק.
1. שהאבא ישאר עם הבן בבית וילמד עד שימצאו מעון. (וזה יכול לקחת כמה חודשים)
2. יש מעון צמוד לעבודה של האשה אבל יש שם כמה מטפלות ערביות...
מצד אחד הערך של ביטול תורה עומד על משקל עצום שח"ו לא יתבטל מלימוד תורה בגלל זה.
ומצד שני איך אפשר לשים את הבן אצל מטפלת גויה ועוד ערביה!?
דעתי דווקא הייתה יותר לנטות לשים במעון מחמת כמה סיבות.
א. ערך הלימוד תורה עומד על הכף.
ב. אין שם "רק" ערביות אלא גם יהודיות.
ג. זה עד גיל שנה ועד גיל כזה הילד לא כל כך "מתחנך" וזה נטו לשמור עליו.
ד. המעון באותו בנין של העבודה של האשה ויכולה לבדוק כל רגע מה המצב.
ה. לצערנו הרב שמענו על עשרות מקרים של אלימות כלפי תינוקות, וזה היה לצערנו רק מיהודיות... מערביות היה אפס מקרים.
- ובכל מקרה לא ידעתי אם זה חמור ועד כמה חמור שהילד יהיה אצל מטפלת כזאת.
אשמח אם יש למישהו מקור בנושא.