בוקר טוב!אז אולי צוות @טקסט רץ יאלפונו בינה מיהו המחבר האלמוני...
כך גם היה אצלנו. הונח בכניסה למשרד במהלך הלילה.והיו מניחים חוברות באיזה מיקום מסוים בלא שאף אחד ידע, ואח"כ מעדכנים במייל שהחוברות מונחות שם וניתן לקחת
זו חוברת שכל אחד חייב לקרוא
איזה דברים?בפרט שיש שם דברים לא מדויקים לענ"ד
במילים "אותם רבנים" כוונת כבודו לכמעט כל ראשי הישיבות הספרדים שהיו אז.... שאף לא אחד מהם היה בצד של ש"ס....מבלי לזלזל באותם רבנים שהיו שם ח"ו
בחוברת לא כתוב שהאיגוד קשור למרביצי וגם לא משהו קרוב לזההאיגוד בכלל לא קשור למרביצי משום כיוון, כל האיגוד הוקם ע"י אברכים צעירים שבכלל לא הכירו ולא ידעו מה זה המרביצי, חלקם בכלל מתלמידי מרן הגר"ע יוסף זצ"ל
הוא לא היה חלק.... רק עמד ונאם בכינוס שלהם? ....גם מרן הגרש"י זעפרני שליט"א מעולם לא היה חלק מהמרביצי, היה בכינוס בודד שעשו כמו הרבה אברכים שבאו לכינוסים שונים
אכן זאת המטרה המוצהרת והרשמית שלה שמופיעה בהקדמההתועלת בחוברת היא בהעלאת השיח שהציבור צריך להתגבש וכו'
ברור....אבל לא הכל תורה מסיני...
הביא לידי ביטוי וסידר בבהירות את מה שהיה בתת מודעמעניין אותי מאוד:
למעשה, האם הקונטרס הזה שינה לכם את החיים?! או לפחות משהו מהם?
או שמא הוא רק חידד את כל מה שאתם יודעים, והציב על השלחן את מה שלפעמים בורחים ממנו...
כלומר כמו הצד השני...הביא לידי ביטוי וסידר בבהירות את מה שהיה בתת מודע
נתן שם וכינוי להרגשים
מהו הצד הראשון ומהו הצד השני?כלומר כמו הצד השני...
אחד הביטויים היפים שמוזכרים שם הם על אותו אחר שמחזיק בידו כדוד טניס דמיוני
מהו הצד הראשון ומהו הצד השני?
ברור שזה עשה שינוי הרי אני בגלל זה שלחתי את בני לת״ת מוסדי עולם של הרב דוד אברהם (באמת! קודם קריאת החוברת רשמתי את בני לחיידר אשכנזי...) וכמוני אני מאמין שעוד רבים. לומר שהוא גרם להכל או אפילו לרוב השינוי זה הגזמה ובוודאי שלא אבל זה שיכנע רבים.אני בסך הכל מנסה להבין, האם מימד ההצלחה (המסחררת יש לומר, מהדורא שלישית!) של החוברת הוא שהיא כתובה יפה, ממוקד וכו',
או שזה הרבה יותר מזה, ובאמת הוא הצליח להביא לאיזה שינוי בחברה שלנו...
לי שהיתה לי מודעות עצמית על תהליכים חברתיים וציבוריים זה היה חידוד והבהרה.שהוא בסך הכל (בלי כל רצון להמעיט מערך החוברת) חידד והעיז להניח את התחושות שכל אחד מרגיש על השלחן.
אני בסך הכל מנסה להבין, האם מימד ההצלחה (המסחררת יש לומר, מהדורא שלישית!) של החוברת הוא שהיא כתובה יפה, ממוקד וכו',
או שזה הרבה יותר מזה, ובאמת הוא הצליח להביא לאיזה שינוי בחברה שלנו...
אולי בשביל שצעירי הצאן וגם חלק מהמבוגרים ידעו שלראשי הישיבות היה דעה טהורה ונקיה לש"ש (ופשוט שגם ל"צד השני") ולא סתם היו "משוכנזים ששנאו את מרן"מה בעצם הביא אותו להדפיס שוב את החוברת?
לכאורה לפחות במישור המפלגתי המרביצי כבר הצטרפו לש"ס [יהיו שיאמרו אפילו שהשתלטו עליה מבפנים]
יפה אמרת!אולי בשביל שצעירי הצאן וגם חלק מהמבוגרים ידעו שלראשי הישיבות היה דעה טהורה ונקיה לש"ש (ופשוט שגם ל"צד השני") ולא סתם היו "משוכנזים ששנאו את מרן"
היום כשתנועת ש"ס מתנהלת באופן תורני וישיבתי, הצעירים אינם מבינים מדוע היה צורך להיבדל מהקו שנקטה אז התנועה.
ומאידך לולי שמרן זיע"א הצעיד את התנועה וסיקל האבנים והקוצים זרע וחרש, כנראה שלא היה היום מה לקצור - תוצאותיה המבורכות של התנועה בעשיה של תורה ורווחה למען כלל הציבור ובני התורה בפרט.
וזה שאמרו חז"ל עתיד הקב"ה לעשות מחול לצדיקים בגן עדן וכל אחד ואחד מראה באצבעו זה ה' קוינו לו.
והיינו שיושבים במחול (צורת עיגול) כל אחד ממקומו וכולם מצביעים לאותו מקום באמצע ואומרים זה ה' קוינו לו.
לא התרשמתי שהקונטרס נועד לשרת מטרה פוליטית, וכל הסוגיה של ש"ס היא שולית מאוד בסיפור, גם מצד הכותב.מה בעצם הביא אותו להדפיס שוב את החוברת?
לכאורה לפחות במישור המפלגתי המרביצי כבר הצטרפו לש"ס [יהיו שיאמרו אפילו שהשתלטו עליה מבפנים]
כנראה שמשהו באמצע.למעשה, האם הקונטרס הזה שינה לכם את החיים?! או לפחות משהו מהם?
או שמא הוא רק חידד את כל מה שאתם יודעים, והציב על השלחן את מה שלפעמים בורחים ממנו...
קונטרס - או כל מניפסט שהוא - לא משנה חיים של אנשים באופן ישיר אף פעם.
עברת על הכל פסקה פסקה?לא איתי דבר שהתחדש במהדורה השלישית.
יש שינוי מהותי?עברת על הכל פסקה פסקה?
כנראה שלא..
באיזה ספר ראית שינוי מהותי ממהדורה למהדורה?יש שינוי מהותי?