תרומה לעזרא

קובץ "פסקי הלכה - פסח" מפסקי מרן הגרש"י זעפראני שליט"א

אנו עמלים

חבר קבוע
הצטרף
4/1/25
הודעות
221
מי שיש לו את הקובץ ב PDF יהיה לתועלת רבה אם יעלה ייש"כ.
 
אגב - מרן הגאב"ד שליט"א הגיש את הקונטרס לראשל"צ שליט"א בכניסתו לשיעור
מצו"ב תמונות
 

קבצים מצורפים

  • 20250405_230434.jpg
    20250405_230434.jpg
    1.1 מגה-בתים · צפיות: 14
  • 20250405_230438.jpg
    20250405_230438.jpg
    1.2 מגה-בתים · צפיות: 14
בירור במש"כ בסעודה שלישית בער"פ שחל בשבת כאן.
 
נערך לאחרונה:
במש"כ ששייך ביעור חמץ בשבת באקונימיקה, יל"ע אם יש לעשות כן לכתחילה (כמו שהורו חלק מרבני הערים בעקבות חשש מסתימות באינסטלציה כשמשליכים לביה"כ) כיוון שהועלו טענות שאחר שמתייבש החומר הרעיל אינו נפסל מאכילת כלב, ובשם הגר"מ ברנסדופר זצ"ל שמעתי שלאחר שייבש האקונימיקה הכניס לפיו ואכל! וטען שאינו נפסל מאכילת כלב (שמועה בלבד). וצ"ע. אבל בדיעבד וודאי מהני באופן שזורקו לאשפה כיוון שיש הרבה מהאחרו' שנקטו שבמה שזורק לאשפה סגי, ואמנם החזו"א חשש בכה"ג אבל אם גם מבטלו באקונימיקה וודאי מהני לכאו'.
1744317800278.png
 
היום זה כנראה ברור שאקונומיקה לא פוסלת מאכילת כלב כי היא מתנדפת אחר כמה שעות.
מצד שני יכול להיות שעד סוף זמן הביעור בינתיים זה התבער ומה שאח"כ חזר להיות ראוי הוי כברה"ר, וצ"ע.
 
כפי שרואים כאן, מרן הגאב"ד שליט"א הביא את הקונטרס הנ"ל לעיין בו בעצמו, והראש"ל שליט"א ביקש אותו ממנו.
כאן
אבל הגרשז"י הביא את זה במיוחד בשבילו ואף כתב לו הקדשה כמו שרואים כשהרב יצחק נכנס.
 
אבל הגרשז"י הביא את זה במיוחד בשבילו ואף כתב לו הקדשה כמו שרואים כשהרב יצחק נכנס.
תראה מדקה 1:09:14. שם הראש"ל מבקש ממנו את הקונטרס. אח"כ הוא כתב לו את ההקדשה תוך כדי השיעור.
 
מש"כ לענין אם לא אכל סעודה בבוקר עד שעבר זמן איסור אכילת חמץ, וגם אין לו מצה מבושלת וכד',
ונקט שיאכל מצות, כי האיסור דרבנן לאכול מצה בער"פ נדחה מחמת המצווה לאכול סעודה בשבת.
האם ידוע לרבנים מקור לדין זה?
כמו"כ מאי שנא מסעודה שלישית שבה לא אוכלים מצות, הרי ג' פעמים כתיב 'היום' בפס'?
\1744669294714.png
 
מש"כ לענין אם לא אכל סעודה בבוקר עד שעבר זמן איסור אכילת חמץ, וגם אין לו מצה מבושלת וכד',
ונקט שיאכל מצות, כי האיסור דרבנן לאכול מצה בער"פ נדחה מחמת המצווה לאכול סעודה בשבת.
האם ידוע לרבנים מקור לדין זה?
כמו"כ מאי שנא מסעודה שלישית שבה לא אוכלים מצות, הרי ג' פעמים כתיב 'היום' בפס'?
\הצג קובץ מצורף 3221
המקור הוא מהחת"ס שחי' דאיכא בזה עשה דוחה ל"ת כמו שמובא שם בתשובה של מרן שליט"א בסוף הקונטרס.
ושונה סעודה שניה שיוצא דווקא בפת מסעודה שלישית שלגבה הביא בשו"ע סי' רצ"א ס"ה יש אומרים שיוצא אפי' בפירות, וע"ע ברמ"א שם.
 
ראשי תחתית