סליחה לא אמרתי שהבן איש חי הושפע מרב אשכנזי אמרתי שהעירקים הושפעו והכוונה שהרבה שנים לפני הבן איש חי כבר היתה השפעה אשכנזית על העירקים.הקשב היטב @ידידיה! מתחילה חשבתי שכוונתך לקנטר לכן עניתי איך שעניתי, אבל אני רואה שכוונתך טובה אז אסביר:
הבן איש חי הוא פוסק מופלג ענק שבענקים. לבוא ולומר שהוא הושפע מרב אשכנזי קדום זה זלזול בו. שיהיה ברור.
לבוא ולומר שאתה מלמד זכות על הבן איש חי [בנושא הזה] זה גם כן זלזול. הבן איש חי לא צריך שילמדו עליו זכות. מותר לך לחלוק עליו, כן! מותר לחלוק! אחרי שלמדת היטב את הסוגיה, אבל אדם קטן שבקטנים מגיע ומלמד זכות על הבן איש חי?! מה זה השיח הזה?
הבעיה מתחילה כשמתייחסים לפוסקים קדומים כאילו אתה בשורה יחד איתם, מותר לחלוק! שלא תהיה טעות! אבל לדעת בפני מי אתה עומד!
קח לדוגמה פסק של הגר״ע יוסף ותקשה עליו קושיה ואז תאמר ״אני ילמד זכות על הגר״ע יוסף שכך וכך״ הלא לזלזול ייחשב?!
הרב יצחק כתב את זה בילקוט טהרה ואומר את זה בדרשות ובזה הוא מסביר למה הבן איש חי כותב שקיבלנו הוראות מרן בין להחמיר ובין להקל ואפילו הכי חולק עליו בהרבה מקומות.
זה לא לימוד זכות?