נבהלתי.
הבא"ח עצמו באותו נידון שדיבר עליו ברב ברכות, בספרו בן איש חי כתב שאע"פ שברב ברכות כתבתי שקבלנו זה בין לקולא ובין לחומרא, זה בשעת הדחק, אז יש לילך כפי עיקר הדין. אבל בסתמא יש להחמיר.יישוב זה קשה לע"ד, שהלא הגרי"ח בעצמו כתב בכמה מקומות מספריו שקיבלנו הוראות מרן בין להקל בין להחמיר וכו'. וראה גם בספרו רב ברכות (עמ' קס): "והנה הגם שהרב זרע אמת ז"ל שם לא סמך על סברא זו להתיר בנדון דידיה, הנה הרואה יראה בטעמי הרב ז"ל שאין מהם פקפוק לנ"ד, יען כי טעם אחד שכתב הוא מפני שהאחרונים ז"ל סתרו דברי הב"י ז"ל בהחלט וקי"ל כבתראי, הנה טעם זה לא שייך לגבי דידן, דאנן אתכא דמרן ז"ל סמכינן בין לקולא בין לחומרא".
א"כ פשט הדברים שיש להורות כמרן גם להקל, ומדוע איפוא החמיר במקומות רבים כנגד דעתו?
מה בכך שהיה איזה גאון אשכנזי בבגדד? הרי גם בתוניס היה אשכנזי ובכל המדינות. באו וחזרו.אתה חולק על הרב יצחק???
הוא הביא את הרב פעלים הזה ראיה לדבריו שהיה בבגדד רב גאון אשכנזי, וזה מפורש ברב פעלים.
וגם יש לו מחקר על הגאון האשכנזי הזה כפי שאמר בראיון לעיתון קולמוס.
מה זה מה בכך???מה בכך שהיה איזה גאון אשכנזי בבגדד? הרי גם בתוניס היה אשכנזי ובכל המדינות. באו וחזרו.
עוד לא מצינו תיעוד אחד רציני של מנהג שמעידים שהשתנה בעקבות איזה חכם אשכנזי.
אין מחקר ואין ראיה.מה זה מה בכך???
יש על זה מחקר וגם הרב יצחק הביא לזה ראיה מרב פעלים.
הוא כותב בציניות, כדרכו בכל מקום [ואשרינו שזכינו לא' שמוסיף לנו קצת מלתא דבדיחותא...]אין מחקר ואין ראיה.
תביא את הראיה ונדון בה. לא השערות ויותר מכך לא משאלת לב.
הייתי מוסיף על דבריךלגוש"ע, זו אכן השערה בעלמא, ותול"מ
מציאות שאף ספרדי לא נוהג כך להחמיר מי"ז בתמוז.ובאמת אם הר יצחק יוסף סומך על דברי עדותו של הנתיבי עם, מעניין למה לא סמך עליו גם בענין מנהג תספורת בבין המיצרים.
הצג קובץ מצורף 7103
הנתיבי עם בר סמכא להעיד על מנהגים, או רק איפה שזה נח?!מציאות שאף ספרדי לא נוהג כך להחמיר מי"ז בתמוז.
ומרן שליט"א חי את המציאות.
ונא לא להטריל.
הוא מעיד על המנהג והלכה כמותוהנתיבי עם בר סמכא להעיד על מנהגים, או רק איפה שזה נח?!
בלי להתחמק!
במקום כל המלל, תענה,הוא מעיד על המנהג והלכה כמותו
אבל במקום שמנהג מעיד בעצמו שאין כן המנהג מה נעשה לו לנתיבי עם??
המנהג מעיד על עצמו.
ומרן שליט"א רואה מה המנהג בפועל ובמציאות בכל מקום ובכל בית מדרש.
מה גם שרוב ככל האחרונים הסכימו למרן, ויש כאן רוב מנין ורוב בנין, ע"ז אמרו
פוק חזי מאי עמא דבר.
התפרסם בקולמוס של פסחאין מחקר ואין ראיה.
תביא את הראיה ונדון בה. לא השערות ויותר מכך לא משאלת לב.
הרב נתיבי עם היה ממרוקו, ומה לו ולמנהגי בבל?לא מבין אותך
עדויות הנתיבי עם והילקוט יוסף לא מספיקות לך???
מה הם סתם ממציאים????
אולי הגיע לבגדד כמו שהגאון האשכנזי הגיע.הרב נתיבי עם היה ממרוקו, ומה לו ולמנהגי בבל?
כמובן בהלצהאולי הגיע לבגדד כמו שהגאון האשכנזי הגיע.
עבודה זרה - מאן דכר שמה ?"ליצנותא דע"ז"
כוונתי למליצה גרידאעבודה זרה - מאן דכר שמה ?
אני רציני מאוד.כמובן בהלצה