לחצו כאן – תרומה לשמואל

שיטת מרן הבן איש חי בקבלת פסקי מרן השו"ע

  • יוזם האשכול יוזם האשכול מתוק מדבש
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
  • מומלץ
יישוב זה קשה לע"ד, שהלא הגרי"ח בעצמו כתב בכמה מקומות מספריו שקיבלנו הוראות מרן בין להקל בין להחמיר וכו'. וראה גם בספרו רב ברכות (עמ' קס): "והנה הגם שהרב זרע אמת ז"ל שם לא סמך על סברא זו להתיר בנדון דידיה, הנה הרואה יראה בטעמי הרב ז"ל שאין מהם פקפוק לנ"ד, יען כי טעם אחד שכתב הוא מפני שהאחרונים ז"ל סתרו דברי הב"י ז"ל בהחלט וקי"ל כבתראי, הנה טעם זה לא שייך לגבי דידן, דאנן אתכא דמרן ז"ל סמכינן בין לקולא בין לחומרא".
א"כ פשט הדברים שיש להורות כמרן גם להקל, ומדוע איפוא החמיר במקומות רבים כנגד דעתו?
הבא"ח עצמו באותו נידון שדיבר עליו ברב ברכות, בספרו בן איש חי כתב שאע"פ שברב ברכות כתבתי שקבלנו זה בין לקולא ובין לחומרא, זה בשעת הדחק, אז יש לילך כפי עיקר הדין. אבל בסתמא יש להחמיר.
וחבל שמצטטים רק חלקים מדברי הבא"ח [לא דיברתי עליך. דיברתי על אותם שכל היום מנפנים בזה, ויודעים את האמת]
 
אתה חולק על הרב יצחק???
הוא הביא את הרב פעלים הזה ראיה לדבריו שהיה בבגדד רב גאון אשכנזי, וזה מפורש ברב פעלים.
וגם יש לו מחקר על הגאון האשכנזי הזה כפי שאמר בראיון לעיתון קולמוס.
מה בכך שהיה איזה גאון אשכנזי בבגדד? הרי גם בתוניס היה אשכנזי ובכל המדינות. באו וחזרו.
עוד לא מצינו תיעוד אחד רציני של מנהג שמעידים שהשתנה בעקבות איזה חכם אשכנזי.
 
מה בכך שהיה איזה גאון אשכנזי בבגדד? הרי גם בתוניס היה אשכנזי ובכל המדינות. באו וחזרו.
עוד לא מצינו תיעוד אחד רציני של מנהג שמעידים שהשתנה בעקבות איזה חכם אשכנזי.
מה זה מה בכך???
יש על זה מחקר וגם הרב יצחק הביא לזה ראיה מרב פעלים.
 
אין מחקר ואין ראיה.
תביא את הראיה ונדון בה. לא השערות ויותר מכך לא משאלת לב.
הוא כותב בציניות, כדרכו בכל מקום [ואשרינו שזכינו לא' שמוסיף לנו קצת מלתא דבדיחותא...]
ולגוש"ע, זו אכן השערה בעלמא, ותול"מ
 
לגוש"ע, זו אכן השערה בעלמא, ותול"מ
הייתי מוסיף על דבריך
שזה לא רק השערה גרידא, אלא זה איפכא מהמציאות
וזאת מכיון- שמי שסיפר זאת, הוא המשיך את הסיפור ולא עצר, ההמשך הוא שהגיע לבגדד ר' צדקה חוצין והוא החזיר עטרה ליושנה בבבל.
ולא זו בלבד- אלא גם שיודעים את כל שמות החכמים שהיו בבבל ב- 200 שנה האחרונות

וא"כ- זה השערה [בדוייה] מול היסטורייה ומול עובדות.
 
ובאמת אם הר יצחק יוסף סומך על דברי עדותו של הנתיבי עם, מעניין למה לא סמך עליו גם בענין מנהג תספורת בבין המיצרים.
1750927263881.png
 
ובאמת אם הר יצחק יוסף סומך על דברי עדותו של הנתיבי עם, מעניין למה לא סמך עליו גם בענין מנהג תספורת בבין המיצרים.
הצג קובץ מצורף 7103
מציאות שאף ספרדי לא נוהג כך להחמיר מי"ז בתמוז.
ומרן שליט"א חי את המציאות.
ונא לא להטריל.
 
הנתיבי עם בר סמכא להעיד על מנהגים, או רק איפה שזה נח?!
בלי להתחמק!
הוא מעיד על המנהג והלכה כמותו
אבל במקום שמנהג מעיד בעצמו שאין כן המנהג מה נעשה לו לנתיבי עם??
המנהג מעיד על עצמו.
ומרן שליט"א רואה מה המנהג בפועל ובמציאות בכל מקום ובכל בית מדרש.
מה גם שרוב ככל האחרונים הסכימו למרן, ויש כאן רוב מנין ורוב בנין, ע"ז אמרו
פוק חזי מאי עמא דבר.
 
הוא מעיד על המנהג והלכה כמותו
אבל במקום שמנהג מעיד בעצמו שאין כן המנהג מה נעשה לו לנתיבי עם??
המנהג מעיד על עצמו.
ומרן שליט"א רואה מה המנהג בפועל ובמציאות בכל מקום ובכל בית מדרש.
מה גם שרוב ככל האחרונים הסכימו למרן, ויש כאן רוב מנין ורוב בנין, ע"ז אמרו
פוק חזי מאי עמא דבר.
במקום כל המלל, תענה,
האם תמיד מה שהנתיבי עם מביא שכך המנהג, זה נכון, או רק כשזה נח?
 
הרב @מתאבק בעפרו אתה חדש כאן
ואינך מכיר את ר' @ידידיה שהוא עושה זאת בגדר "ליצנותא דע"ז"

גם לי היה את הבעיה הזו איתו בתחילה עד שהבנתי בהמשך את מה שכתבתי לך
 
ראשי תחתית