רבי מאיר מאזוז זצ"ל

זכורני שגם בחזון עובדיה פורים פסק כהגר"מ זצ"ל לענין יולדת בתענית אסתר שאם לא מניקה תתענה, ולא כמו שנהוג שעד כ"ד חודש לא מתענה.
לא מדוייק.
מעתיק ממקום אחר:
בחזו"ע פורים (עמ' לט בהע') כ' ש"נכון להחמיר כדבריו". ובחזו"ע ד' תעניות (עמ' סג בהע') "וכיוצ"ב כ' בס' סנסן ליאיר". ובהע' (חזו"ע פורים שם) ביאר טעמו 'על פי מה שאמרו בנדה (ט.) איבריה מתפרקין ואין נפשה חוזרת עליה עד כ"ד חודש. והכי קי"ל ביו"ד (סי' קפט סל"ג). וכ"כ בכנסת חכמי ישראל (סי' עא). ובהגהות הגאון מהרש"ם בארחות חיים (סי' תקנ סק"א). וכו''. ע"ש. והרי זה הטעם שדחאו בסנסן ליאיר. ע"ש.
 
א. יביע אומר ח"ח או"ח סי' יא' סק"ו- "וידידי הדגול רב חביבאי דיתיב בתווני דלבאי בנן של קדושים גזע ישישים עמו עוז ותושיה הרה"ג נאמ"ן נר"ו"
שו"ת יביע אומר חלק ז - או"ח סימן לז (אות א בתשובה לגר"י יוסף) - "ושו"ר לידידי הדגול רב חביבאי דיתיב בתווני דלבאי הרה"ג נאמ"ן נר"ו בסוף שו"ת איש מצליח ח"א (בדף נח ע"ד) שהעיד בגודלו שאף מר אביו הגאון הקדוש רבי מצליח מאזוז זצ"ל.
מעניין שב' מכתבים אלו [שנכתבו בהם לשונות דומים] נכתבו לבנו הג"ר יצחק שליט"א
 
ראשי תחתית