שבת 'חכם עזרא'

  • יוזם האשכול יוזם האשכול דברי מלך
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
בסדר
זה יפה
אבל אני מקווה שאתה מבין את כוונתי
אני חס ושלום לא בא לזלזל

תסתכל על החותמים אמרת שהר' זפרני תלמיד הר' עדס
ועכשיו עם יד על הלב
את מי הרב עדס יותר מגדיר לרבו את חכם עזרא או את ר' שמואל רוזובסקי והרב שך?
על דא קביכנא ...
 
אחר המחילה
אינך מבין מה שכל גדולי ישראל מבינים ???

למה חיקוי ???
אסור לנו להגדיל ולפאר את המורשת שלנו ??
את אותו אחד גדול מאוד מאוד ... שהרים את כל קרנה של יהדות ספרד גם אם לא הכרת אותו ???

למה את הרב שך הכרת ??? מה הוא תרם לך חוץ מישיבת פונוביז ???
כמו שהרב שך הרים את כל קרנה של עולם התורה האשכנזי ... כך גם מרן הגאון הגדול ר' עזרא עטייה היה לא פחות ואף הרבה יותר .. עד כדי שהחזו"א התפלא והרים גבה - ואמר עליו : סברתו כסברת הראשונים !!!
כל צורת החרדיות היום היא תוצר של הרב שך לטוב ולמוטב
הר' עזרא עטייה מבחינה ציבורית לא שינה יותר מר' אבורביע

זה מוזר לי שזה חידוש אתה חי ביקום מקביל? אתה באמת חושב שההשפעה של הר' שך על הציבור זה כמו ההשפעה של ר' דוד פוברסקי לדוגמא?

עוד מעט תגיד לי שחכם עזרא השפיע יותר מהחוז''א כי הוא היה ראש ישיבת פורת יוסף והחזו''א לא היה אפילו ר''מ
 
כל צורת החרדיות היום היא תוצר של הרב שך לטוב ולמוטב
הר' עזרא עטייה מבחינה ציבורית לא שינה יותר מר' אבורביע
חכם בן ציון, חכם עובדיה, חכם שלום, חכם משה צדקה, חכם יוסף הלוי רפול (ניו יורק), הרב ציון לוי (פנמה) לא השפיעו על הדור כולו, בארץ ובחו''ל?
 
חכם בן ציון, חכם עובדיה, חכם שלום, חכם משה צדקה, חכם יוסף הלוי רפול (ניו יורק), הרב ציון לוי (פנמה) לא השפיעו על הדור כולו, בארץ ובחו''ל?
מבין כל הרשימה היחיד שהשפעתו הייתה חוצת מגזרים לציבור הבני תורה זה הרב שך [אני מאמין שאתה מכיר את ההיסטוריה של ש''ס]
[לכל הרשימה שהזכרת לא היה משמעות כלפי חוץ מהגרב''ץ, וכך נראה לי לרוב המגזרים]
 
מבין כל הרשימה היחיד שהשפעתו הייתה חוצת מגזרים לציבור הבני תורה זה הרב שך [אני מאמין שאתה מכיר את ההיסטוריה של ש''ס]
[לכל הרשימה שהזכרת לא היה משמעות כלפי חוץ מהגרב''ץ, וכך נראה לי לרוב המגזרים]
ייתכן אך כלפי הציבור החרדי הספרדי בכללותו השפעתם עצומה.
 
וכל הרשימה הזאת חוץ מהגרב''ץ ריבלו חשהו מיוחד מהגרב''ץ יותר מרבי יוסף עדס לדוגמא
הם היו תלמידי חכם עזרא עצמו שהיה ראש הישיבה.
ככה הם ראו את עצמם
חכם יהודה צדקה, חכם בן ציון, חכם עובדיה, חכם שלום, חכם יוסף הלוי רפול (ניו יורק), הרב ציון לוי (פנמה)
 
אני אסביר אף אחד לא חולק על גאונותו וגדלותו והעמדת תלמידים של מרן הגאון האדיר זצוקללה"ה אך בפועל מי שהכוין את עולם התורה למשהו מסויים היה זה מרן רבינו הגראמ"מ שך זצוק"ל שגם הגאון האדיר מרן ר' עובדיה יוסף זצוקללה"ה אמר שאני מקבלים הוראתיו וכו' והוא זה שהרים את קרן עולם התורה אח"כ בא הגאון רבי עובדיה זצוק"ל וכך עוד מתלמידי הגר"ע עטייה ואמרו למה רק לאשכנזים יש עולם התורה הבא ונצטרף וכך הצטרפו והקימו והפריחו את עולם התורה אך לבוא ולהגיד שהגאון האדיר רבי עזרא זצ"ל הקים את עולם התורה זה לא במאה אחוז אך יש כאן קצת אמת
 
עובר כרגע על האשכול הזה, ופשוט מתבייש על כל אותם שאחזו אמת מידה במקלדתם ומתחילים למדוד מי היה יותר גדול, החזון איש/הרב עזרא עטיה, והמהדרים אף מוסיפים וקובעים בצורה ברורה שהסיפור עם החזון איש לא היה ולא נברא, אפרוחים שלא פקחו את עיניהם......
2 תשובות/מעשיות בדבר:
א. מעשה שבבוקר אחד נכנס חכם בן ציון זצוק"ל לאחת הכיתות בפורת יוסף ושאל שני בחורים ששוחחו ביניהם על מה הם דיברו, הבחורים היו המומים וניסו להתחמק, אך חכם בן ציון בשלו (יתכן שהיה בזה רוח הקודש, איני יודע), אמר להם: על מה דיברתם עכשיו? בבושת פנים ובגמגום קמעא הם ענו: התווכחנו בינינו מי יותר גדול, האם כבודו, או חכם עובדיה.... ענה להם חכם בן ציון: יושבים שני בחורים שכנראה הם יותר גדולים מהרב בן ציון והרב עובדיה יחד ולכן הם יכולים לדון ביניהם ולהחליט מי יותר גדול, ואידך זיל גמור....
ב. לכל המפקפקים באמינות הסיפור עם מרנא החזון איש, בקישור הזה מובאת עדות מכלי ראשון (בדקה 11:20 והלאה), של הגאון הרב אליהו אבא שאול זצ"ל, כפי ששמע מאביו הגדול שהיה שם בשעת מעשה שהמילים שהוא שמע מהחזון איש היו: סברתו כסברת הרשב"א!!!
ולסיום אוסיף מה ששמעתי מהגר"מ אליהו זצ"ל שהוא כמעט ולא מצא גאונות כמו של חכם עזרא עטיה!
 
אני אסביר אף אחד לא חולק על גאונותו וגדלותו והעמדת תלמידים של מרן הגאון האדיר זצוקללה"ה אך בפועל מי שהכוין את עולם התורה למשהו מסויים היה זה מרן רבינו הגראמ"מ שך זצוק"ל שגם הגאון האדיר מרן ר' עובדיה יוסף זצוקללה"ה אמר שאני מקבלים הוראתיו וכו' והוא זה שהרים את קרן עולם התורה אח"כ בא הגאון רבי עובדיה זצוק"ל וכך עוד מתלמידי הגר"ע עטייה ואמרו למה רק לאשכנזים יש עולם התורה הבא ונצטרף וכך הצטרפו והקימו והפריחו את עולם התורה אך לבוא ולהגיד שהגאון האדיר רבי עזרא זצ"ל הקים את עולם התורה זה לא במאה אחוז אך יש כאן קצת אמת

אתה אולי לא שם לב, אבל בין מרנן הגר"ע עטיה לגרא"מ שך היו איזה 40 שנה פער. זה כמעט שמים וארץ.

זה כמו להתווכח מי השפיע יותר על הישיבות הרב מפוניבז' או רבי חיים מוולאז'ין...
 
ישנם כאלו שחושבים שככל שגדול ישראל יותר מפורסם ומוכר וכ"ש אם הוא מנהיג דור בהכרח שהוא יותר גדול, עוד הם כופרים בהשפעת גדולי ישראל על דור כשאין לאותו גדול עיתון פוליטי או מפלגה...
א-מההיסטוריה משה רבינו מנהיג הדור ואחיו אהרון הכהן היו שווים....
ב-הרמב"ם אחד מהראשונים שהכי השפיעו בעמ"י ועל היהדות בדורו לא נחשב כלל,
ולא חסרות עוד דוגמאות....
 
ישנם כאלו שחושבים שככל שגדול ישראל יותר מפורסם ומוכר וכ"ש אם הוא מנהיג דור בהכרח שהוא יותר גדול, עוד הם כופרים בהשפעת גדולי ישראל על דור כשאין לאותו גדול עיתון פוליטי או מפלגה...
א-מההיסטוריה משה רבינו מנהיג הדור ואחיו אהרון הכהן היו שווים....
ב-הרמב"ם אחד מהראשונים שהכי השפיעו בעמ"י ועל היהדות בדורו לא נחשב כלל,
ולא חסרות עוד דוגמאות....
מדבר טוב
 
מרן רבינו הגראמ"מ שך זצוק"ל שגם הגאון האדיר מרן ר' עובדיה יוסף זצוקללה"ה אמר שאני מקבלים הוראתיו וכו'
אם כוונתך על דבריו ביד אליהו תש"נ, לשונו היה "תמיד נלך יד ביד, לעולם לא יהיה פירוד בינינו" [בניגוד למה שהתפרסם בשעתו כאילו אמר "לעולם לא יהיה מחלוקת בינינו", ודו"ק]
ב. לכל המפקפקים באמינות הסיפור עם מרנא החזון איש, בקישור הזה מובאת עדות מכלי ראשון (בדקה 11:20 והלאה), של הגאון הרב אליהו אבא שאול זצ"ל, כפי ששמע מאביו הגדול שהיה שם בשעת מעשה שהמילים שהוא שמע מהחזון איש היו: סברתו כסברת הרשב"א!!!
וע"ע בדברי הג"ר ברוך בן חיים -
1747616535734.png
וע"ע בדברי הג"ר דוד כהן שליט"א -
1747616606413.png
הרמב"ם אחד מהראשונים שהכי השפיעו בעמ"י ועל היהדות בדורו לא נחשב כלל,
???
 
אתה אולי לא שם לב, אבל בין מרנן הגר"ע עטיה לגרא"מ שך היו איזה 40 שנה פער. זה כמעט שמים וארץ.

זה כמו להתווכח מי השפיע יותר על הישיבות הרב מפוניבז' או רבי חיים מוולאז'ין...

הבדל של 12 שנה
כדאי לדייק
והתחיל למסור שיעורים 10 שנים לפני שהר' שך התחיל
 
אחר המחילה
כל צורת החרדיות היום היא תוצר של הרב שך לטוב ולמוטב
הר' עזרא עטייה מבחינה ציבורית לא שינה יותר מר' אבורביע

זה מוזר לי שזה חידוש אתה חי ביקום מקביל? אתה באמת חושב שההשפעה של הר' שך על הציבור זה כמו ההשפעה של ר' דוד פוברסקי לדוגמא?

עוד מעט תגיד לי שחכם עזרא השפיע יותר מהחוז''א כי הוא היה ראש ישיבת פורת יוסף והחזו''א לא היה אפילו ר''מ
לידיעתך, אפילו הגרמ"צ ברגמן- חתנו של מרן הרב שך אומר שעולם הישיבות הפורח הוא תוצאה של עבודתו החזון איש, הגרא"מ שך תמיד התפאר בזה שאנחנו לא משנים וממשיכים את המסורת.
 
לידיעתך, אפילו הגרמ"צ ברגמן- חתנו של מרן הרב שך אומר שעולם הישיבות הפורח הוא תוצאה של עבודתו החזון איש, הגרא"מ שך תמיד התפאר בזה שאנחנו לא משנים וממשיכים את המסורת.
יפה מאוד
מה זה קשור?
 
מתוך משאו של הראש ישיבה הרב סאלים במילים שלי
ה'מורה' היה אדם השלם מוכתר בכל מיני שלימות, דמות רבת אנפין שסגולת נפשו האירה והבהיקה בהרבה גוונים וכל תלמיד ירש ממנו כוח אחד שמתאים לתכונות נפשו ובו התלמיד השתלם ביותר.
וביאר שמרן הרב עובדיה לקח את השקיעות וההתמדה והזיכרון שלו, חכם בו ציון לקח את העיון שלו, והרב יאודה צדקה לקח את הפה מפיק מרגליות שלו.
והיינו שברור שכל הגדולים היו מצוינים בכל התחומים, אבל כל אחד השתלם בדבר אחד באופן מיוחד.
אדאתאן להכי נשכיל "שכל גדולי הדור שלנו" הם תלמידיו של רבי עזרא, אלא שבכל אחד זה האיר והתנוצץ בגוון מיוחד.
ושוב הכל על פי הבנתי הדלה.
 
הנני מציע לכל אחד שישמע את דברי הרב סאלים שמאריך בדברים שיש לשנות את הגישה שמחדירים שהשאיפה זה להיות רב פוסק או דיין שזה חשוב מאוד אבל זה לא העיקר העיקר זה לשבת וללמוד ולעמול להבין ובהגיע העת להרביץ תורה ולהעמיד תלמידים הרבה

וכעין זה אמר הרב סאלים במעמד הההכתרה של מרן "בעל ההלכה ברורה" שהעיקר הם בני הישיבות

אשרינו שזכינו שיש "דבר" לדור המחנך ומנווט בדרך המסורה של "המורה" שהיא עומק העיון והרבצת תורה לדורות הבאים

ומשהו משלי הצלחת להעמיד דיין ברבנות בנית תלמיד חכם אחד.
הצלחת להעמיד מרביץ תורה אחד בנית אלף אלפי אלפים תלמידים פירותיהן ופירות פירותיהן [כמובן יהיו בהם גם דיינים]
 
הנני מציע לכל אחד שישמע את דברי הרב סאלים שמאריך בדברים שיש לשנות את הגישה שמחדירים שהשאיפה זה להיות רב פוסק או דיין שזה חשוב מאוד אבל זה לא העיקר העיקר זה לשבת וללמוד ולעמול להבין ובהגיע העת להרביץ תורה ולהעמיד תלמידים הרבה
זוהי דעתם הברורה של מרן הגרב"צ זצ"ל ואחריו מרן חכם שלום זצ"ל כמובא באורך בספריהם אור לציון חכמה ומוסר ובלב שלום ועוד.
 
זוהי דעתם הברורה של מרן הגרב"צ זצ"ל ואחריו מרן חכם שלום זצ"ל כמובא באורך בספריהם אור לציון חכמה ומוסר ובלב שלום ועוד.
אמת לאמיתה וזו המסורה "מהמורה" אבל לפעמים מרוב רעש ותעמולה האמת משתכחת ובחמלת השם על עמו השאיר לנו גדולים שמחדירים את האמת לצעירי הצאן
 
הנני מציע לכל אחד שישמע את דברי הרב סאלים שמאריך בדברים שיש לשנות את הגישה שמחדירים שהשאיפה זה להיות רב פוסק או דיין שזה חשוב מאוד אבל זה לא העיקר העיקר זה לשבת וללמוד ולעמול להבין ובהגיע העת להרביץ תורה ולהעמיד תלמידים הרבה

וכעין זה אמר הרב סאלים במעמד הההכתרה של מרן "בעל ההלכה ברורה" שהעיקר הם בני הישיבות

אשרינו שזכינו שיש "דבר" לדור המחנך ומנווט בדרך המסורה של "המורה" שהיא עומק העיון והרבצת תורה לדורות הבאים

ומשהו משלי הצלחת להעמיד דיין ברבנות בנית תלמיד חכם אחד.
הצלחת להעמיד מרביץ תורה אחד בנית אלף אלפי אלפים תלמידים פירותיהן ופירות פירותיהן [כמובן יהיו בהם גם דיינים]
מתאים מאד ליום בו נאמרו הדברים
שהיה כבוד ויקר לדיינים החדשים שמונו
ויש צעירים שזה יכול לבלבל אותם

נ.ב. מבלי לזלזל בדיינים שיחיו
 
מתאים מאד ליום בו נאמרו הדברים
שהיה כבוד ויקר לדיינים החדשים שמונו
ויש צעירים שזה יכול לבלבל אותם

נ.ב. מבלי לזלזל בדיינים שיחיו
ברצוני לאזן, אני חושב שבציבור הספרדי שנרמס כבוד ראשי הישיבות בשנים האחרונות אכן צריך להדגיש זאת.
אולם אליבא דאמת לכל אחד יש מעליותא
דיין צריך ידע מקיף בכל חלקי תורה
וכח פסיקה
וראש ישיבה לעומתו כח משיכה לבחורים להכניס טעם בלימוד ולהנהיג אותם בדרך הישרה
אולם בודאי שא''א להשוות ההיקף שמלמדים בישיבות לבין מה שדיין מומחה מגיע.
ויש בזה מה שאין בזה.
וראינו מעולם כיצד הגרא''מ שך היה מנהיג
ומרן הגריש''א
וכן הגרע''י
והגר''ש כהן
סוף דבר כ''א בענינו צריך להתייחד.
ויש בזה מה שאין בזה
 
ברצוני לאזן, אני חושב שבציבור הספרדי שנרמס כבוד ראשי הישיבות בשנים האחרונות אכן צריך להדגיש זאת.
אולם אליבא דאמת לכל אחד יש מעליותא
דיין צריך ידע מקיף בכל חלקי תורה
וכח פסיקה
וראש ישיבה לעומתו כח משיכה לבחורים להכניס טעם בלימוד ולהנהיג אותם בדרך הישרה
אולם בודאי שא''א להשוות ההיקף שמלמדים בישיבות לבין מה שדיין מומחה מגיע.
ויש בזה מה שאין בזה.
וראינו מעולם כיצד הגרא''מ שך היה מנהיג
ומרן הגריש''א
וכן הגרע''י
והגר''ש כהן
סוף דבר כ''א בענינו צריך להתייחד.
ויש בזה מה שאין בזה
שים לב שעיקר הכוונה איך מחנכים את הבחורים בתחילת דרכם.
ברור שבהמשך הדרך אחרי שנבנים טוב בהבנה, ממילא כל אחד נמשך אחר אופיו ונטיות ליבו.
 
הנני מציע לכל אחד שישמע את דברי הרב סאלים שמאריך בדברים שיש לשנות את הגישה שמחדירים שהשאיפה זה להיות רב פוסק או דיין שזה חשוב מאוד אבל זה לא העיקר העיקר זה לשבת וללמוד ולעמול להבין ובהגיע העת להרביץ תורה ולהעמיד תלמידים הרבה

וכעין זה אמר הרב סאלים במעמד הההכתרה של מרן "בעל ההלכה ברורה" שהעיקר הם בני הישיבות

אשרינו שזכינו שיש "דבר" לדור המחנך ומנווט בדרך המסורה של "המורה" שהיא עומק העיון והרבצת תורה לדורות הבאים

ומשהו משלי הצלחת להעמיד דיין ברבנות בנית תלמיד חכם אחד.
הצלחת להעמיד מרביץ תורה אחד בנית אלף אלפי אלפים תלמידים פירותיהן ופירות פירותיהן [כמובן יהיו בהם גם דיינים]
בנותן טעם להוסיף מה שביאר הרב אויערבאך מטבריה שהיה פוסק חשוב

מה שמובא בגמרא ברכות "לדוד שמרה נפשי כי חסיד אני וכו כך אמר דוד לפני הקב"ה רבוש"ע לא חסיד אני שכל מלכי מזרח ומערב יושבים אגודות אגודות בכבודם ואני ידי מלוכלכות בדם ובשפיר ובשליא כדי לטהר אשה לבעלה".

ושאל הרב על איזה מלכים מדבר? וכי על מלך ירדן או סעודיה או קטאר?

אלא פשיטא דמאן מלכי רבנן, והיינו כל מלכי מזרח ומערב כל "ראשי הישיבות" יושבים בכבודו של עולם ועסוקים ליישב ולומר מהלך ברמב"ם, ואני ידי מלוכלכות בשפיר ובשליא, שאני צריך לעמול לברר הלכה להתיר אישה לבעלה. ודפח"ח.
 
ראשי תחתית