הרב בקשי באור תורה כתב לאסור, ור' אליהו פנחסי רצה להתיר, אבל כבר כמה השיבו ע"ד באו"ת שם. והודפסו הדברים בשו"ת בנין אב.
גם הרב טהרני והרב בנימין בר שלום בספריהם על בישו"ג וכן בספר פתבג המלך כתבו שאינו צודק במציאות.
ראיתי כמה וכמה שכתבו בזה, כל מי שבדק כותב שגם אם הגלגל נשאר שעת רבות הפנים לא מתבשל, ולא מצאתי מישהו שבדק וראה להיפך, אלא רק "משערים" שזה כך. כנגד בדיקות מפורשות.
ראיתי שיש ע"ז מאמר בקובץ מעשה אליהו ח"ה לזכרו של הגר"א בקשי דורון זצוק"ל, אך לא הספקתי לעבור עליו.