תכלת בזמן הזה בירור הדין ודעת רבותינו

המוכיח זה אני שאין לכם על מה לסמוך.
קצת הגזמת. כאילו מתנגדי התכלת זה חבורת עיתונאים וקבוצת משווקים שנלחמת בשיווק התכלת... חוצפן!
רוב גדולי ישראל לא לובשים תכלת, ולכן פשוט וברור, שכל מי שלא לובש יש לו על מי לסמוך! אין ספק בזה!!!

כוונתי היתה שלאחר שהרב איסקופה הנדרסת מוכיח לך שרש"י עצמו קרא לחלזון תולעת, ולתולעת כידוע אין קונכיה, ע"כ שהשם חלזון כולל אף מי שאינו בעל קונכייה, וכלשון הרמב"ם "והוא דג". ואתה במקום להגיב עניינית מתלוצץ וכותב איזה דבר ליצנות.
 
מה זה תולעת? מה שאנו קוראים תולעת? אז גם חילזון זה מה שאנו קוראים חילזון.
זה מה שאנו קוראים תולעת, לא מה שבן יהודה קורא תולעת, ופשוט
אגב חילזון זה כמין תולעת בתוך קונכיה אין שום קושיא מרש"י
ואריה זה מין חתול...
ד' ראשונים, בד' מקומות שונים, כולם החליטו לכנות את זה "תולעת"
חוץ מזה שהעלמת מהמשך הדברים שכתבתי
 
בפסיקתא כתוב שגופו גדל עמו אתה חולק?
ממש לא, מעולם לא אמרתי שחומט אינו חלזון, אלא שחלזון אינו [דוקא] חומט, וחלזון התכלת מפורש בראשונים שאינו חומט
אני יותר מאשמח לדעת מה אתה מחפש. תולעת ששמה חילזון שהיא גם דג צדקתי?
אכן
דוגמא לזה:
1746063822154.png
[להבהיר: איני אומר שזהו חלזון התכלת, אלא שזה דוגמא לתולעת שהיא גם דג]
 
ממש לא, מעולם לא אמרתי שחומט אינו חלזון, אלא שחלזון אינו [דוקא] חומט, וחלזון התכלת מפורש בראשונים שאינו חומט

אכן
דוגמא לזה:
הצג קובץ מצורף 4123
[להבהיר: איני אומר שזהו חלזון התכלת, אלא שזה דוגמא לתולעת שהיא גם דג]
ואיך זה מתקשר לחילזון?
 
ואיך זה מתקשר לחילזון?
ונר' ליישב ש"חלזון" הוא שם כללי הכולל בתוכו כמה מינים, וכולל גם חומט ו"צדפה", וגם תולעת. ויש להוכיח כן מלשון רש"י (ע"ז כ"ח ע"ב) שכ' "מין" חלזון. וכן מוכח ממה שנזכר בכ"מ חלזון שביבשה. וכן דייקו האחרונים מדברי הערוך (ערך חלזון ג' ד') שחילקם לב'. [ועי' שו"ת אמרי יושר (סי' ט' או' ה')]. אבל חלזון התכלת לכו"ע הוא תולעת, וכמ"ש רש"י בסנהדרין, ר"נ אב הישיבה, הראבי"ה, הראב"ד, והמיוחס להר"ש.
זה לא היה מספיק ברור???
 
זה לא היה מספיק ברור???
אולי אפשר לדחוק שחילזון זה מה שאנו קוראים חילזון וכן בערבית וזה מה שכתוב בפסיקתא שגופו גדל עמו שזה חילזון וכן אולי לדחוק כריטב"א בשם הרמב"ן שזה כמו חילזון שבאשפתות. אולי בדוחק שמא...
 
אולי אפשר לדחוק שחילזון זה מה שאנו קוראים חילזון וכן בערבית וזה מה שכתוב בפסיקתא שגופו גדל עמו שזה חילזון וכן אולי לדחוק כריטב"א בשם הרמב"ן שזה כמו חילזון שבאשפתות. אולי בדוחק שמא...
אולי, אבל לא רק זה חלזון [כמו שאתה טוען שדג יכול להיות גם חלזון].
 
אז מנין לך שהמורקס אינו חילזון?
יתכן מאוד שהוא חלזון. אבל לא מוכרח שהוא חלזון התכלת, ויתכן אפילו שמוכרח שלא מכמה וכמה ראיות.
א. מן המותר בפיך (הערות הגריש"א שבת כ"ז ב').
ב. דמו אינו שחור כדיו.
ג. אין בו גידים ועצמות, ובירושלמי מבואר שבחלזון התכלת יש גידים ועצמות.
ד. לא שייך בו צידה, ובגמ' מבואר שהצדו חייב עליו.
ה. דעת רבים מהפוסקים שמפשטות המדרשים והאר"י לא שייך היום תכלת, והביאום לעיל.

וזאת מלבד הטענות שא"א לחדש מצוה בלי מסורת וכמש"כ מרן הגרנ"ק ומרן הגרח"ק.

[וכמובן סימני החילזון שנתנו חז"ל תואמים בו להפליא... גופו דומה לים... בריייתו דומה לדג... עולה א' לשבעים שנה...].

זה מה שעולה לי עכשיו מקופיא בע"פ.
 
יש לך ראשונים משלך שאין לנו?
מלבד כל הראשונים שכתבו שהוא תולעת, הבאתי גם מהתוס' רי"ד שבחומט אין צידה, משא"כ בחלזון התכלת, הרי שהחלזון אינו חומט. וכ"כ להדיא היד רמ"ה (סנהדרין צ"א ע"א) שהחומט אינו חלזון התכלת, אלא "מינא אחרינא".
אולי אפשר לדחוק שחילזון זה מה שאנו קוראים חילזון
אתה באמת מביא ראיה מבן יהודה?
וכן בערבית
בשונה מארמית
וכן אולי לדחוק כריטב"א בשם הרמב"ן שזה כמו חילזון שבאשפתות.
וכי אין תולעים באשפתות? או שאין גופם אטום?
 
יתכן מאוד שהוא חלזון. אבל לא מוכרח שהוא חלזון התכלת, ויתכן אפילו שמוכרח שלא מכמה וכמה ראיות.
א. מן המותר בפיך (הערות הגריש"א שבת כ"ז ב').
ב. דמו אינו שחור כדיו.
ג. אין בו גידים ועצמות, ובירושלמי מבואר שבחלזון התכלת יש גידים ועצמות.
ד. לא שייך בו צידה, ובגמ' מבואר שהצדו חייב עליו.
ה. דעת רבים מהפוסקים שמפשטות המדרשים והאר"י לא שייך היום תכלת, והביאום לעיל.

וזאת מלבד הטענות שא"א לחדש מצוה בלי מסורת וכמש"כ מרן הגרנ"ק ומרן הגרח"ק.

[וכמובן סימני החילזון שנתנו חז"ל תואמים בו להפליא... גופו דומה לים... בריייתו דומה לדג... עולה א' לשבעים שנה...].

זה מה שעולה לי עכשיו מקופיא בע"פ.
כולם טענות מגוחכות שאין טעם להתיחס כלל
 
למעשה יש חילזון שצובע תכלת ומי שרוצה להגיע ולשלול חייב לבוא עם טענה ודאית אחרת זה חובה גמורה ללבוש
 
ראשי תחתית