מאמין בניסים
חבר קבוע
- הצטרף
- 7/1/25
- הודעות
- 336
ליצנות אחת דוחה מאה תוכחותבקיצור לחפש תולעים שצובעים תכלת. ללא קונכיה ח"ו. פשוט מדהים
ליצנות אחת דוחה מאה תוכחותבקיצור לחפש תולעים שצובעים תכלת. ללא קונכיה ח"ו. פשוט מדהים
המוכיח זה אני שאין לכם על מה לסמוך. תגידו שלא נעים לכם ללבוש תכלת וזהוליצנות אחת דוחה מאה תוכחות
קצת הגזמת. כאילו מתנגדי התכלת זה חבורת עיתונאים וקבוצת משווקים שנלחמת בשיווק התכלת... חוצפן!המוכיח זה אני שאין לכם על מה לסמוך.
מה זה תולעת? מה שאנו קוראים תולעת? אז גם חילזון זה מה שאנו קוראים חילזון. אגב חילזון זה כמין תולעת בתוך קונכיה אין שום קושיא מרש"יולתולעת כידוע אין קונכיה,
בקיצור יצא לי מסקנא שונה מהמסקנא שלך. מדהים! (או שלא זה הבעיה...)בקיצור לחפש תולעים שצובעים תכלת. ללא קונכיה ח"ו. פשוט מדהים
זה מה שאנו קוראים תולעת, לא מה שבן יהודה קורא תולעת, ופשוטמה זה תולעת? מה שאנו קוראים תולעת? אז גם חילזון זה מה שאנו קוראים חילזון.
ואריה זה מין חתול...אגב חילזון זה כמין תולעת בתוך קונכיה אין שום קושיא מרש"י
בפסיקתא כתוב שגופו גדל עמו אתה חולק?בקיצור יצא לי מסקנא שונה מהמסקנא שלך. מדהים! (או שלא זה הבעיה...)
כל שבים נקרא דגוכלשון הרמב"ם "והוא דג".
אני יותר מאשמח לדעת מה אתה מחפש. תולעת ששמה חילזון שהיא גם דג צדקתי?בקיצור יצא לי מסקנא שונה מהמסקנא שלך. מדהים! (או שלא זה הבעיה...)
ואיך זה מתקשר לחילזון?ממש לא, מעולם לא אמרתי שחומט אינו חלזון, אלא שחלזון אינו [דוקא] חומט, וחלזון התכלת מפורש בראשונים שאינו חומט
אכן
דוגמא לזה:
הצג קובץ מצורף 4123
[להבהיר: איני אומר שזהו חלזון התכלת, אלא שזה דוגמא לתולעת שהיא גם דג]
יש לך ראשונים משלך שאין לנו?וחלזון התכלת מפורש בראשונים שאינו חומט
ואיך זה מתקשר לחילזון?
זה לא היה מספיק ברור???ונר' ליישב ש"חלזון" הוא שם כללי הכולל בתוכו כמה מינים, וכולל גם חומט ו"צדפה", וגם תולעת. ויש להוכיח כן מלשון רש"י (ע"ז כ"ח ע"ב) שכ' "מין" חלזון. וכן מוכח ממה שנזכר בכ"מ חלזון שביבשה. וכן דייקו האחרונים מדברי הערוך (ערך חלזון ג' ד') שחילקם לב'. [ועי' שו"ת אמרי יושר (סי' ט' או' ה')]. אבל חלזון התכלת לכו"ע הוא תולעת, וכמ"ש רש"י בסנהדרין, ר"נ אב הישיבה, הראבי"ה, הראב"ד, והמיוחס להר"ש.
אולי אפשר לדחוק שחילזון זה מה שאנו קוראים חילזון וכן בערבית וזה מה שכתוב בפסיקתא שגופו גדל עמו שזה חילזון וכן אולי לדחוק כריטב"א בשם הרמב"ן שזה כמו חילזון שבאשפתות. אולי בדוחק שמא...זה לא היה מספיק ברור???
אולי, אבל לא רק זה חלזון [כמו שאתה טוען שדג יכול להיות גם חלזון].אולי אפשר לדחוק שחילזון זה מה שאנו קוראים חילזון וכן בערבית וזה מה שכתוב בפסיקתא שגופו גדל עמו שזה חילזון וכן אולי לדחוק כריטב"א בשם הרמב"ן שזה כמו חילזון שבאשפתות. אולי בדוחק שמא...
אז מנין לך שהמורקס אינו חילזון?אולי, אבל לא רק זה חלזון [כמו שאתה טוען שדג יכול להיות גם חלזון].
יתכן מאוד שהוא חלזון. אבל לא מוכרח שהוא חלזון התכלת, ויתכן אפילו שמוכרח שלא מכמה וכמה ראיות.אז מנין לך שהמורקס אינו חילזון?
מלבד כל הראשונים שכתבו שהוא תולעת, הבאתי גם מהתוס' רי"ד שבחומט אין צידה, משא"כ בחלזון התכלת, הרי שהחלזון אינו חומט. וכ"כ להדיא היד רמ"ה (סנהדרין צ"א ע"א) שהחומט אינו חלזון התכלת, אלא "מינא אחרינא".יש לך ראשונים משלך שאין לנו?
אתה באמת מביא ראיה מבן יהודה?אולי אפשר לדחוק שחילזון זה מה שאנו קוראים חילזון
בשונה מארמיתוכן בערבית
וכי אין תולעים באשפתות? או שאין גופם אטום?וכן אולי לדחוק כריטב"א בשם הרמב"ן שזה כמו חילזון שבאשפתות.
כולם טענות מגוחכות שאין טעם להתיחס כלליתכן מאוד שהוא חלזון. אבל לא מוכרח שהוא חלזון התכלת, ויתכן אפילו שמוכרח שלא מכמה וכמה ראיות.
א. מן המותר בפיך (הערות הגריש"א שבת כ"ז ב').
ב. דמו אינו שחור כדיו.
ג. אין בו גידים ועצמות, ובירושלמי מבואר שבחלזון התכלת יש גידים ועצמות.
ד. לא שייך בו צידה, ובגמ' מבואר שהצדו חייב עליו.
ה. דעת רבים מהפוסקים שמפשטות המדרשים והאר"י לא שייך היום תכלת, והביאום לעיל.
וזאת מלבד הטענות שא"א לחדש מצוה בלי מסורת וכמש"כ מרן הגרנ"ק ומרן הגרח"ק.
[וכמובן סימני החילזון שנתנו חז"ל תואמים בו להפליא... גופו דומה לים... בריייתו דומה לדג... עולה א' לשבעים שנה...].
זה מה שעולה לי עכשיו מקופיא בע"פ.