אחר המחילה, טענות אלו טוען גם הגר"י הלל בשו"ת וישב הים ח"ד, יש שם תשובה באורך של 125 עמ'! אבל הטענות שם קשות להבנה. את דברי הזוה"ק אפשר לבאר באופנים שונים, כי לפ"ז לאחר חורבן בית המקדש נראה שהתכלת היתה צריכה להיעלם, אך בגמ' ישנם מעשים על כמה אמוראים ועל אנשים בימיהם שהיה להם תכלת. האמוראים חיו מאות שנים לאחר חורבן הבית ואם נאמר שבגלל חורבן ביהמ"ק היתה התכלת צריכה להיעלם, אם כן, כיצד היתה להם תכלת? אלא מוכח שהתכלת אינה מגיעה מכח נס דווקא אלא בדרך הטבע. ובוודאי כוונת הזוה"ק שיש לזה קשר לביהמ"ק ואולי זה צריך להתגלות בסמיכות לזמן הגאולה, אבל קשה מאוד על סמך טענות כאלו לשלול ראיות.