תכלת בזמן הזה בירור הדין ודעת רבותינו

כולם טענות מגוחכות שאין טעם להתיחס כלל
כולם טענות מגוחכות? ובכן מדוע?
ולמה אתה כותב שהטענות מגוחכות אחרי שגדולי הפוסקים הביאו טענות אלו בתשובותיהם?

[אולי כשאין מה לענות כותבים שזו טענה מגוחכת ומסיימים?]
 
למעשה יש חילזון שצובע תכלת ומי שרוצה להגיע ולשלול חייב לבוא עם טענה ודאית אחרת זה חובה גמורה ללבוש
מי אמר שכל חלזון שצובע תכלת כשר למצוה??? למה זה חובה גמורה ללבוש אחרי שאינו אלא השערה בעלמא?

וראה מה שכתב הגאון רבי וייס שליט"א [שו"ת מנחת אשר ח"ב סי' ב'] -

1746176399896.png


ומכיון שאין זה אלא השערה בעלמא, חובת ההוכחה מוטלת על המחדשים, ולא על המחזיקים במנהג. אתה כל הזמן כותב כדבר פשוט ביותר שאם יש חלזון שצובע תכלת אז ודאי שחייבים ואין שום היתר להימנע מלהטילות בציצית, ואתה אפילו לא מבין בתמימותך מפני מה נשתברו כ"כ הרבה קולמוסים בסוגיא זו, והרי זה נושא כל כך פשוט ולא מסובך...

ידידי, מלבד ענייני הזיהוי שלא נתברר שהוא חלזון התכלת, וענייני הצבע שיש בזה מחלוקות גדולות מהו הצבע [ירוק או תכלת] ומהו הוא הגוון [כהה או בהיר], ומלבד ענין המסורת המדרשים ודברי האריז"ל, ישנם עוד הרבה נידונים שצריך לברר.

אל תכתוב את דבריך בכזו תמימות ופשטות, כאשר זה לא כך.
 
כי אחרת הגמ היתה מביאה שיש חילזון פסול
הגמרא הביאה את הסימנים לחלזון הכשר, למה צריך להביא סימנים? תמצא חלזון צובע תכלת והוא החלזון? ומפני מה הרמב"ם הביא סימנים אלו להלכה???
[ואל תענה לי שהסימנים נועדו לעזור לך למצוא אותו, כי הסימנים ממש לא עוזרים למצוא אותו, הם אולי מתיישבים איתו בדוחק].

וראה במנחת אשר (שם)

1746178551448.png
1746178572703.png
 
הגמרא הביאה את הסימנים לחלזון הכשר, למה צריך להביא סימנים? תמצא חלזון צובע תכלת והוא החלזון? ומפני מה הרמב"ם הביא סימנים אלו להלכה???
[ואל תענה לי שהסימנים נועדו לעזור לך למצוא אותו, כי הסימנים ממש לא עוזרים למצוא אותו, הם אולי מתיישבים איתו בדוחק].

וראה במנחת אשר (שם)

הצג קובץ מצורף 4204
הצג קובץ מצורף 4205
לך למקום הגבוה בעולם ששם זה א"י ואם לא היית יודע מה זה תמר היית מוצא פרי שיש לו לב אחד והיית מגיע לתמר? נו נו
 
לך למקום הגבוה בעולם ששם זה א"י ואם לא היית יודע מה זה תמר היית מוצא פרי שיש לו לב אחד והיית מגיע לתמר? נו נו
מה הקשר?
כאן מדובר בסימנים שניתנו כדי לזהות אותו
[דרך אגב, אם רוצים להבין גמרות, כדאי לעיין בפירש"י שעליהם]
 
לך למקום הגבוה בעולם ששם זה א"י ואם לא היית יודע מה זה תמר היית מוצא פרי שיש לו לב אחד והיית מגיע לתמר? נו נו
עכשיו נופל לי האסימון שיתכן בכלל שגם סוגיית יאוש שלא מדעת היא על פי אגדה וזה לא להלכה למעשה,
בדיוק כמו הגמרא של תמר שאין לו לב אחד.
 
מכלל הן אתה שומע לאו.
טוב אין לאן להתקדם חבל שאתה מפסיד מצוה מדאורייתא בגלל החברה
דרך אגב בועידה הקתולית השלישית יש עדות של ראשי הכנסיה שהיהודים לובשים פורפורא יקניתוס
 
טוב אין לאן להתקדם חבל שאתה מפסיד מצוה מדאורייתא בגלל החברה
וחבל שרוב גדולי ישראל נסחפים אחר החברה ולא מטילים תכלת בגלל שהם מפחדים שיצחקו עליהם...
דרך אגב בועידה הקתולית השלישית יש עדות של ראשי הכנסיה שהיהודים לובשים פורפורא יקניתוס
ומי אמר שהפורפורא של זמנם היא הפורפורא של ימינו? ומנין לך לסמוך על תרגומים מכתבים של אומות העולם להלכה?
וכבר כתב הגאון בעל מנחת אשר שליט"א
1747161545341.png
 
דרך אגה בועידה הקטולית השלישית יש עדות של ראשי הכנסיה שהיהודים לובשים פורפורא יקניתוס
לא שמעתי מעולם, ואשמח אם תציין את המקור
ניתן להניח שבדיקת המקור תגלה שאין כל קשר לנידון שלנו
 
וחבל שרוב גדולי ישראל נסחפים אחר החברה ולא מטילים תכלת בגלל שהם מפחדים שיצחקו עליהם...

ומי אמר שהפורפורא של זמנם היא הפורפורא של ימינו? ומנין לך לסמוך על תרגומים מכתבים של אומות העולם להלכה?
וכבר כתב הגאון בעל מנחת אשר שליט"א
הצג קובץ מצורף 4709
למה החק יעקב מספיק לו לועז אחד בשביל לדעת ששאלטין זה חסא וזה חזרת. ולנו לא מספיק עמים שלימים שקוראים לזה פורפורא דור אחר דור? וג שפות שקוראים לזה חילזון? התשובה היא כי קשה לקבל דבר חדש וזה פדיחות
 
למה החק יעקב מספיק לו לועז אחד בשביל לדעת ששאלטין זה חסא וזה חזרת. ולנו לא מספיק עמים שלימים שקוראים לזה פורפורא דור אחר דור? וג שפות שקוראים לזה חילזון?
מה הקשר בין זה לזה? יש הרבה ראיות שהפורפורא אינו התכלת ואין ראיה אחת ששאלטין זה לא חסה.
התשובה היא כי קשה
למרנן ורבנן גדולי ישראל
לקבל דבר חדש
כידוע שגדולי ישראל שמרנים
וזה פדיחות
שיש לנו כאלה רבנים מוזרים ומצחיקים.
 
נערך לאחרונה:
בקיצור מה שנכתב שם אינו ראיה לכלום, ואתה פשוט מתבייש להודות בזה...
לא. זה ראיה מוחצת {אא"כ תגיד שאין ראיה מכתבי הנוצרים ימ"ש } פשוט זה לא לפניי הספר. אך כתוב שם מפורש שהיהודים סוגדים ל"פורפורא יקינתון" אם אתה מכחיש שמה שיש לנו היום זה פורפורא {אין אדם מיושב שטוען כך} אז אין טעם להמשך הדיון
 
ראשי תחתית