תורת רבי בן ציון מוצפי שליט"א

  • יוזם האשכול יוזם האשכול כהן
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
אסקופה, ברשותך בא נתחיל בעדות שהעיד על אמו שהיתה קודם מברכת ואחר כך מדליקה...
 
אסקופה, ברשותך בא נתחיל בעדות שהעיד על אמו שהיתה קודם מברכת ואחר כך מדליקה...
האסקופה נמצאת מאסקופת העזרה ולחוץ, רחוק רחוק אי שם בארצות הברית, מסתבר שלא יענה לך בשעות הקרובות ...
 
האסקופה נמצאת מאסקופת העזרה ולחוץ, רחוק רחוק אי שם בארצות הברית, מסתבר שלא יענה לך בשעות הקרובות ...
קח 24 שעות נוספות של יו"ט שני, ועוד כ-7 שעות של הפרשי השעה עד שיצא היו"ט.
 
כוונתי היה להעיר על הסגנון
יישר כח.
איפה העיד כן? ולמה אתה חושב שזה לא נכון?
כי זה הבל הבלים שאמו אשת המקובל רבי סלמן מוצפי זצ"ל תעשה היפך מפסיקת הבן איש חי וגם כל האחים והאחיות שלו מכחישים את 'העדות' שלו בתוקף.
 
מה רוצים מהגאון הרב ב"צ מוצפי?

הרי הוא עצמו מתנגד להידברות בגלל המודרניות והאינטרנט והטלביזיה והוא גובה על כך מחיר כבד - אז להאשים אותו שהוא בעצמו כותב באינטרנט?

זה כמו שנאמר שהקים את ההכשר שלו שלא כדי לתקן את אשר עוותו ההכשרים בגזלתם שאותם הוא כל כך מנגד, או שנאמר שח"ו בעמותות שלו אין את הגזלה שהוא כל כך מתריע אצל אספנים אחרים. או שבכולל שלו יש את בעיית העוגיות שפשתה בקרב כל האברכים ח"ו.

ואף שהוא כותב בהרבה מקומות שאדם הראשון לבש טלית עם פסים לבנים, ותמיד אכלו מצות רכות עד לפני 300 שנה וכו'. ידוע שהוא מרא דשמעתתא בקבלה ובהנהגות נכונות. וכן בענייני קברים וכו' יש לו מחקרים מעמיקים וכל דבריו אמת וצדק מבוארים בספריו כמו שצריך - בתוספת הנהגות מאביו הגאון המקובל חכם סלמאן - בכל עניין ועניין.
 
הרב עצמו כותב אותם בנסיעות בדרכים בדרכו לסנדקאות, לשיעורים, וכדומה.
אז אולי הוא כותב מהר בלי ישוב הדעת כ''כ, כי חלק מהתשובות נורא מצחיקות מוזרות ומלאות בדברים בטלים ולא נכונים
 
אז להאשים אותו שהוא בעצמו כותב באינטרנט?

זה לא ענין של האשמות, זאת מציאות שהוא כותב באינטרנט, ויש לו אתר אינטרנט, והוא עצמו לא מתכחש לזה.

הוא לא יוצא נגד הידברות בגלל שיש להם אתר אינטרנט, אלא בגלל שמופיעות שם נשים עם פאה. ולכן הם "רפורמים מושחתים", לא פחות.

טעם ההתנגדות לארגון הידברות.jpg
 
ידוע שהוא מרא דשמעתתא בקבלה ובהנהגות נכונות. וכן בענייני קברים וכו' יש לו מחקרים מעמיקים וכל דבריו אמת וצדק מבוארים בספריו כמו שצריך - בתוספת הנהגות מאביו הגאון המקובל חכם סלמאן - בכל עניין ועניין
ידוע???? למי ידוע???
מחקריו ועדויותיו צריכות בדיקה.
 
עד שאתה דן על ספרי הגרב"צ א"ש תדון על ספרי רב"צ מוצפי מי כתבם ומה אמינות עדויותיו וזכרונותיו
מה אתה בא לרמז?
(צורת כתיבתך בעייתית. יש לך מה לטעון - תכתוב. אין לך מה לטעון - כיצד אפשר לכתוב מה שכתבת?).
אינך חושב שיש הבדל בין ספר שנכתב מכתבי תלמידים אחר מותו לבין ספר שנכתב מחיים שגם אם נכנסו טעויות - אפשר לתקן?
ולמה שלא נאמינהו בעדויותיו וזכרונותיו מאביו חכם סלמן מוצפי זצ"ל?
 
מה אתה בא לרמז?
(צורת כתיבתך בעייתית. יש לך מה לטעון - תכתוב. אין לך מה לטעון - כיצד אפשר לכתוב מה שכתבת?).
אינך חושב שיש הבדל בין ספר שנכתב מכתבי תלמידים אחר מותו לבין ספר שנכתב מחיים שגם אם נכנסו טעויות - אפשר לתקן?
ולמה שלא נאמינהו בעדויותיו וזכרונותיו מאביו חכם סלמן מוצפי זצ"ל?
עובדה היא שחברי המכון מכינים את החומר ואת העיבוד,
והוא עושה את הגימור הסופי.
יש למלעלה משלושים אברכים במכון.
ודו"ק.
 
עובדה היא שחברי המכון מכינים את החומר ואת העיבוד,
והוא עושה את הגימור הסופי.
יש למלעלה משלושים אברכים במכון.
ודו"ק.
ולכן?
אתה עצמך מודה שהוא עושה את הגימור הסופי.
[כל הלשון של הספר היא שפתו העשירה של הגרב"צ מוצפי].
גם אם נפלה טעות במקום אחד או שנים אי אפשר להשוות לספר שנכתב מכתבי תלמידים ואי אפשר לדעת מה היתה דעתו בהו"א ומה במסקנא.
(אני אישית חונכתי לילך על פי ספרי האור לציון, אבל אפשר לדון באובייקטיביות על רמת אמינות של ספרים).
מנסה לייגע את מוחי ברמיזותיך בתיבת 'ודו"ק' ואינני מצליח. אולי צריך להשתפשף עוד.
 
וטענות ענייניות יש לך ??
יש כאן דברים מאוד מאוד תמוהים בלשון המעטה ...
דברים שנכתבו ונאמרו ע"י רבים מתלמידיו.
(רק לענין פא"נ יש מכתב של כמנין מתלמידיו החתומים על הסכמתו של הרב ברוך שרגא לספר דבר ה' נסיר בבירור דעת האול"צ דלא כמו שכתבו בשמו באול"צ. וכפי שאומר הרב שרגא פעמים רבות, שבאול"צ ח"א כתוב בכותרת דין אלמנה וגרושה בכיסוי ראש, ובח"ב העורכים הרחיבו היתר זה לכל אשה).
 
דברים שנכתבו ונאמרו ע"י רבים מתלמידיו.
(רק לענין פא"נ יש מכתב של כמנין מתלמידיו החתומים על הסכמתו של הרב ברוך שרגא לספר דבר ה' נסיר בבירור דעת האול"צ דלא כמו שכתבו בשמו באול"צ. וכפי שאומר הרב שרגא פעמים רבות, שבאול"צ ח"א כתוב בכותרת דין אלמנה וגרושה בכיסוי ראש, ובח"ב העורכים הרחיבו היתר זה לכל אש
אני בעצמי שמעתי מהגרב''צ בשנת תשנ''ה שהתיר גם לנשואה, הוא בעצמו אמר לי, למרות שהיה בשנותיו האחרונות והיה מאוד חלש וכו'
 
הוראה לרבים או הוראה ליחיד?!
הוראה להרבה יחידים, היות ואני לא היחיד שהוא אמר לו כך
הסיבה שהוא לא הורה כן לרבים היתה רק בגלל שלא רצה לחלוק בגלוי על הגרע''י זצ''ל...
 
ראשי תחתית