אסקופה הנדרסת לרגלי גדו"י
חבר ותיק
- הצטרף
- 31/12/24
- הודעות
- 454
נמצא באוצה"חלפני הרבה שנים (למעלה מ20שנה) יצא ספר פתיל תכלת להגאון הרב עפג'יןנמ שליט"א שדן בזה והשיב על הראיות של הג"ר יעקב הלל שליט"א
היכן ואם יש אפשרות להשיגו?
נמצא באוצה"חלפני הרבה שנים (למעלה מ20שנה) יצא ספר פתיל תכלת להגאון הרב עפג'יןנמ שליט"א שדן בזה והשיב על הראיות של הג"ר יעקב הלל שליט"א
היכן ואם יש אפשרות להשיגו?
אכן זו קושיה חמורה נוספת.מש"כ הילקו"י
זה מנהג שהתחיל אחר קבלת הוראות מרן.
למעשה יש הרבה מנהגים שהגרע''י והגר''י הולכים אחריהם בכל הכוח, שלא ברור בכלל ממתי התחיל המנהג ואין ע''ז ראיות ברורות, כמו תפילין בט''ב, שיטת הגאונים ועוד (אינני זוככר ע''פ) , אין ע''ז ראיות ברורות אם המנהג התחיל לפני או אחרי מרן (אמנם מדברי החיד''א נראה שכבר בימי מרן נהגו כהגאונים, אבל זה לא מוכרח לגמרי)מש"כ הילקו"י
זה מנהג שהתחיל אחר קבלת הוראות מרן.
כעת מצאתי:הרב עובדיה ב"ר יעקב יוסף כתב מאמר (בקובץ של המפעל בכפר אדומים שמייצר את התכלת), שהטעם הקבלי להצניע את הציציות הוא רק כשהכל לבן, אבל כשלובשים תכלת צריך לגלות את הציציות
דעת מרן זצוק"ל שמנהג אם הוא נתפשט לפני דורו של מרן הולכים כמוהו אפי' שעכשיו לא נתפשט כ"כ.למעשה יש הרבה מנהגים שהגרע''י והגר''י הולכים אחריהם בכל הכוח, שלא ברור בכלל ממתי התחיל המנהג ואין ע''ז ראיות ברורות, כמו תפילין בט''ב, שיטת הגאונים ועוד (אינני זוככר ע''פ) , אין ע''ז ראיות ברורות אם המנהג התחיל לפני או אחרי מרן (אמנם מדברי החיד''א נראה שכבר בימי מרן נהגו כהגאונים, אבל זה לא מוכרח לגמרי)
כל האחרונים הסכימו לנהוג כהגאונים. לידיעתך.א. המנהג שנהגו כגאונים אפי' שמרן זצוק"ל כתב שנראה מכמה אחרונים שנתפשט אחר דורו של מרן.
מה הוא שינה??כל האחרונים הסכימו לנהוג כהגאונים. לידיעתך.
ואפי' את זה היבי"א שינה. ועוד לקולא.
חסום לי, אם יוכל להעלות אשמח.כעת מצאתי:
חסום לי, אם יוכל להעלות אשמח.
המנהג לנהוג כמו הגאונים לא ברור שהתחיל לפני זמן מרן השו''ע, יש 'השערה' של החיד''א ותו לא.דעת מרן זצוק"ל שמנהג אם הוא נתפשט לפני דורו של מרן הולכים כמוהו אפי' שעכשיו לא נתפשט כ"כ.
הכין השו''ע כותב את זה ?ב. אמירת "אתה חונן" ובנוסף "אתה חוננתנו" שזה נגד הראשונים ומרן השו"ע. (וכיון שכל האחרונים קיבלוהו הכי נקיטינן)
אדרבא, מכאן קושיה על הרב ילקוט יוסף, שבכל זאת מתיר עד החתונה.בלת"ק
מרן שליט"א כבר כתב בילקוט יוסף ששאלו את רבי עזרא עטייה ואפילו לילדים לא הסכים לשים ציצית בחוץ לצורך חינוכם, ומה נענה אנן.
אדרבא, מכאן קושיה על הרב ילקוט יוסף, שבכל זאת מתיר עד החתונה.
בחילוק שבין הדורות.