כמדומני הש"ך על ריש יו"ד סי' שסא כתב שחובה ללכת.
כל מי שקרא ושנה צריך לצאת בשבילו עד ס' ריבוא, וכל מי שיש לו תלמידים אין לו שיעור (ש"ע שם).
כמדומני הש"ך על ריש יו"ד סי' שסא כתב שחובה ללכת.
כתבתי מנהג אבותיהם, ולא בכדימי ששיכנע לחזור למוסרת אבותיהם הוא מרן רבינו הגרע"י זיע"א שהחזיר העטרה ליושנה
רבים רבים מסורת אבותיהם לא היתה קיום המצוות בדקדוק. ומרן הגרע"י זיע"א החזירם לזה.כתבתי מנהג אבותיהם, ולא בכדי
רבים רבים מסורת אבותיהם לא היתה קיום המצוות בדקדוק. ומרן הגרע"י זיע"א החזירם לזה.
חשבתי שאתה שואל איפה מובא ש"חובה" ללכת.כל מי שקרא ושנה צריך לצאת בשבילו עד ס' ריבוא, וכל מי שיש לו תלמידים אין לו שיעור (ש"ע שם).
עתה הכל מובן, לגר"ש כהן (לשיטתו) גם לא צריך ללכת, כי הגם שהורה הוראות, מ"מ אין זה לפי דעתו.יתר על כן -
ראיתי פעם א' [וכעת איני מוצא] בקובץ בית הלל שגם ללוית הגאון בעל המנחת יצחק א"צ ללכת אף שהיה מורה הוראות כי זה לא לספרדים
ותימה אקרא - מלבד שמוזכר יותר מ-200 פעמים ביבי"א - וכי מרן זצ"ל היה מורה לאשכנזים וחצי מהספרדים?
ע"כ בהלכות שמבוססות רק על שמועות ונגד המפורש בפוסקים -צריך לדייק טובא
תפסיק לבלבל את השכל, ולהמציא שקרים.עתה הכל מובן, לגר"ש כהן (לשיטתו) גם לא צריך ללכת, כי הגם שהורה הוראות, מ"מ אין זה לפי דעתו.
וזה דומה להוראות לאשכנזים.
בקיצור מי שחולק עלי לא גרע מאשכנזים שלא צריך ללכת.
לא שמענו אינה ראיההשאלה לפי כל הנ"ל, למה לא שמענו מעולם חיוב לצאת להלוית כל ר"מ באיזו ישיבה, או אפי' מלמד בת"ת, כי הרי הם ודאי בגדר מלמדים לאחרים?
אולי זה נותן איזה כיוון חשיבה.
חשבתי שאתה שואל איפה מובא ש"חובה" ללכת.
- ועוד עיין ילקו"י אבלות עמ' רלז שהביא כמה צדדים לומר שאין "חובה" ללכת - עיי"ש.
בדבר כזה שמצוי מאוד, ולא ראינו שגדולי הת"ח מקפידים בזאת, וגם לא מורים כן, הדבר לכה"פ אמר דרשני.לא שמענו אינה ראיה
אם אתה הולך לפי הנוהג המקובל, אז כל מי שלמד ולימד, ויודעים זאת אכן הולכים. רק שאנשים שהשפיעו כל כל הדור, יודעים במהרה זאת בקוטר הרבה יותר רחב, ואילו ר''מ צנוע שלמד ולימד, זה מגיע רק לשומעי לקחו, ולבני מקומו. וזה החילוק המעשי שקורה בשטח.בדבר כזה שמצוי מאוד, ולא ראינו שגדולי הת"ח מקפידים בזאת, וגם לא מורים כן, הדבר לכה"פ אמר דרשני.
המציאות אינה כך.אם אתה הולך לפי הנוהג המקובל, אז כל מי שלמד ולימד, ויודעים זאת אכן הולכים. רק שאנשים שהשפיעו כל כל הדור, יודעים במהרה זאת בקוטר הרבה יותר רחב, ואילו ר''מ צנוע שלמד ולימד, זה מגיע רק לשומעי לקחו, ולבני מקומו. וזה החילוק המעשי שקורה בשטח.
זה מה שעושים כאן ...הדבר לכה"פ אמר דרשני.
כמו שכתבתי לעיל כיון שהחיוב הוא יותר "השקפתי" לכן יותר מקפידים ללכת לגדולי הדור.השאלה היתה מאיפה החילוק בין גדול הדור, לבין מי שאינו גדול הדור.