בני תורה הספרדים צריכים סידור חדש!

סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
אולי יוכל מישהו לסכם לי את תליסר העמודים באשכול
ולהסביר לי מה נקודת הבעיה בסידורים היום
וכיצד יכול סידור א' לפתור את כל אותם בעיות
יישר כח
אין נקודה כזו, יש המון בעיות שונות ומשונות.

נקודת הבעיה היא לא בסידור, היא בעיה כלכלית ופוליטית בעיקרה, מי הוציא את הסידורים עד היום ומה היה האידאולוגיה שלו.
 
זו בדיוק השאלה והנידון כאן.
מה חייב בסידור חדש בכדי שיהיה טוב לכולם ו"יחטף מהמדפים" (כלשונך).
אם כך כותרת האשכול צריכה להיות:

'(לאור המצוקה) אני מעוניין להוציא סידור תפילה חדש, אשמח להצעות ושיפורים'

כרגע הכותרת היא
'בני תורה הספרדיים צריכים סידור חדש!',
ואני לא מבין מה הפניה?
אם זו פרסומת לסידור חדש, איך אחרי 13 עמודים עדיין לא העלו את הסידור.
ואם זו קריאה לפעולה, ממ"נ אם כדברי פותה"ש וחלק מהמגיבים שזה קריטי,
מדוע אף אחד מהם לא חושב להוציא בעצמו? ואז לפתוח אשכול - 'אני מעוניין להוציא סידור תפילה חדש, אשמח להצעות ושיפורים'.

אם זו באמת מצוקה, אז הפרויקט ריווחי, ואם כך למה אף אחד מהכותבים לא לוקח את הפרויקט לידיים?
ואם יש חשש שזה לא רווחי, אם כך אז הזעקה אינה במקומה, ואיני מבין למה צריך 13 עמודים באשכול.
 
נקודת הבעיה היא לא בסידור, היא בעיה כלכלית ופוליטית בעיקרה, מי הוציא את הסידורים עד היום ומה היה האידאולוגיה שלו.
מה נקודת הבעיה הכלכלית? הוצאת סידור יחסית אינה הוצאה כ"כ יקרה!

למה אתה חושב שכל מי שהוציא סידור עד היום היה לו השקפה פוליטית ואידאולוגיה עדתית/ השקפתית.
אני חושב שזה פרויקט כלכלי עם מטרה כלכלית. לביבלה ורוסט באור החיים לא נראה לי שיש השקפה פוליטית וכו' והם הוציאו סידור ממטרה כלכלית נטו.... אם יש חוסר בציבור בני התורה הספרדיים, למה אף אחד לא עושה עם זה משהו (מבחינה כלכלית)?

כבר פתחו אשכול כזה.
אפשר קישור?
 
מה נקודת הבעיה הכלכלית? הוצאת סידור יחסית אינה הוצאה כ"כ יקרה!

למה אתה חושב שכל מי שהוציא סידור עד היום היה לו השקפה פוליטית ואידאולוגיה עדתית/ השקפתית.
אני חושב שזה פרויקט כלכלי עם מטרה כלכלית. לביבלה ורוסט באור החיים לא נראה לי שיש השקפה פוליטית וכו' והם הוציאו סידור ממטרה כלכלית נטו.... אם יש חוסר בציבור בני התורה הספרדיים, למה אף אחד לא עושה עם זה משהו (מבחינה כלכלית)?


אפשר קישור?
אני באמת חושב שזה פרויקט ריווחי ואם ביבלה ורוסט מאוה"ח ירימו את הכפפה הם יכולים להרוויח יפה, ועדיין כל מי שהוציא סידור גם אם היה לו כוונה כלכלית ברור ופשוט שהוא הוציא סידור על פי ההשקפה שלו, ככה זה אנשים, קשה להם לברוח מההשקפות שלהם, והם גם לא ממש רוצים.
 
אני באמת חושב שזה פרויקט ריווחי ואם ביבלה ורוסט מאוה"ח ירימו את הכפפה הם יכולים להרוויח יפה
אם אתה באמת חושב שזה פרויקט ריווחי למה אתה מחכה לביבלה ורוסט שירוויחו את הכסף?
למה אתה לא מרים את הכפפה ומרוויח יפה? מדובר על השקעה ראשונית של סה"כ כמה עשרות אל"ש, לא משהו שא"א להשיג מגמחי"ם וכדו'.

ועדיין כל מי שהוציא סידור גם אם היה לו כוונה כלכלית ברור ופשוט שהוא הוציא סידור על פי ההשקפה שלו, ככה זה אנשים, קשה להם לברוח מההשקפות שלהם, והם גם לא ממש רוצים.
אשמח לשמוע מה לדעתך הייתה ההשקפה של ביבלה (חסיד גור) כשהוא החליט להוציא סידור בנוסח אשכנז.
אשמח גם לשמוע מה לדעתך הייתה ההשקפה של הוריי כשהחליטו לרכוש דירה להשקעה בביתר עילית.
יש פעולות שנעשות מתוך חשיבה כלכלית.
 
זה נשמע שיש מישהו שעובד כבר על סידור,
וכל האשכול הזה הוא קמפיין כדי להציף את הנושא על סדר היום,
וברגע שזה יצא לאור ישתמשו בכל המסרים שעלו כאן,
שהנה הסידור החדש שיצא עכשיו פותר את כל הבעיות שהוזכרו כאן.
 
דרך אגב, ראיתי שמכון אהבת שלום הוציאו 'סידור הבן איש חי' - מישהו ראה איך זה?
כן יש לי אותו
סידור יפה אך קח בחשבון שיש שם את כל התפילות של הבן איש חי כולל ההושענות של עומר
לדעתי זו מעלה כמובן…
 
ראיתי השבת סידור הנקרא כלילת יופי בהוצאת תפארת, והוא נראה סידור נפלא יוצא מן הכלל.
סידור לא מדויק לנוסח הספרדים
כמו עוד הוצאות אשכנזיות שעשו בכמה דברים העתק הדבק
סידור זה לכאו' לא עבר בקורת ספרדית
 
א. תהילת יצחק, של הג"ר יצחק טופיק ר"י באר יהודה, סידור שמביא את רוב השיטות, מעומד היטב ומומלץ מאוד, תופס פופולריות הולכת וגוברות בקהילות השונות.
אגלה לך סוד מאשר ראיתי בעיני
כי פ"א ביקש חכם אליהו טופיק מאחד התלמידים להביא לו סידור, והלה הביא לו את הסידור הנז', ונזף בו חכם אליהו באומרו 'ביקשתי סידור לא ספר הלכות'...
 
אני עדיין מתפלא שהאשכול הזה פתוח לדעתי מיצה את עצמו מאוד
אשכול לא אמור להיסגר כי למאן דהוא ממשתתפיו נראה שהוא 'מיצה את עצמו'.
אמור להיות חופש ביטוי, ותמיד יכולים לצוץ רעיונות וכיווני חשיבה חדשים.
 
אשמח לשמוע מה לדעתך הייתה ההשקפה של ביבלה (חסיד גור) כשהוא החליט להוציא סידור בנוסח אשכנז.
אשמח גם לשמוע מה לדעתך הייתה ההשקפה של הוריי כשהחליטו לרכוש דירה להשקעה בביתר עילית.
יש פעולות שנעשות מתוך חשיבה כלכלית.
איני יודע מי קיבל את ההחלטות, אם הוא שם שם מישהו שהוא הכיר מהכולל - אז תבדוק את ההשקפות שלו, אם הוא קיבל אותם בעצמו אז זה הטיה שהוא קיבל ממקומות שונים ומשונים.
אין שום קשר לרכישת דירה שהיא החלטה שמקבלים בצורה הרבה יותר מעמיקה ורצינית מאשר אם להדפיס 'מינים' או 'זדים', כמה שההגיון מעורב יותר ההטיה נחלשת, וברור ופשוט שאי אפשר להושיב אנשים שיכריעו בכח הגיונם את השאלות הגדולות הללו.
 
פירסומת על הסידור החדש והנפלא. מאת הגאון הגדול רבי אלעזר נידאם שליט"א. מחבר סידרת הספרים דבר הלכה.
 

קבצים מצורפים

  • פרסומת סידור דבר הלכה.png
    פרסומת סידור דבר הלכה.png
    8.2 מגה-בתים · צפיות: 26
לא הזכירו כאן החכמים את סידור "עת רצון" להוצאת "שמחונים", שהוא סידור מצויין בנוסח קליל ואהוב על בני התורה.
 
זה כבר יותר משיחת היום, והרבה יותר מנחוץ מאוד.
סידור.
הקהילות פורחות, האברכים מתרבים, הציבור גודל,
אבל חסר עדיין משהו מאחד.
אתה בא לכאן ומוצא סידור בנוסח פלוני,
עימוד בלתי נסבל פלמוני
חסר משהו קליל, בנוסח בני תורה, נגיש, ומושך את העין.
בלי הרבה הלכות, ובעיקר בלי הרבה פסיקים ודגשים,
מי קופץ למים?
כדאית כלכלית מובטחת.
אבל צריך לעשות לכבוד הקדוש ברוך הוא.
אני חושב להיפך
יש יותר מידי סידורים
יש אפשרות לגנוז כמה מהדורות?
 
אני הייתי גונז את "איש מצליח", "עבודת השם", וכל מה שקשור אליהם, ששינו מדעתם והגיהו בסידורים ממה שנהגו אבות אבותינו. ונאמרו על כך דברים חריפים ביותר. ומאידך גיסא - "חזון עובדיה" וכיו"ב שהכניסו את דעת הרב עובדיה שגם הוא הגיה בסידורים ושינה ממה שנהגו אבות אבותינו.
 
נהוג לומר ששני מגזרים מתייחסים ליום העצמאות בחרדת קודש: הדתיים לאומיים והנטורי קרתא. אבל כל החרדים השפויים שנמצאים באמצע, לא עושים מזה סיפור כלשהו.

יום העצמאות אצלנו (בפרט החרדים הספרדים) הוא ללא שום תוספת כלשהי בתפילה, ומאידך גיסא עם רגשי הודאה להקב"ה על חסדיו בחזרתנו לארץ ישראל ובניסיו העצומים והמופלאים במלחמות השונות.

אם אתה "סולד" מסידור שהכניס את התוספת בתפילות ליום העצמאות (אגב, בדרך כלל עושים זאת כדי לקבל השתתפות ממשרד הדתות במימון ההדפסה...) ואם אתה קורא ליום העצמאות "רחמנא ליצלן", הבעיה היא אצלך. אנחנו פשוט לא מתייחסים לדברים האלה, ותו לא.
מי שלא מתייחס הוא טיפש
קרה פה אירוע היסטורי מבהיל
מה זה לא להתייחס ????????????
הרב משיב כהלכה אני לא נגדך אישי
כנראה אנחנו ראשים שונים
 
אני הייתי גונז את "איש מצליח", "עבודת השם", וכל מה שקשור אליהם, ששינו מדעתם והגיהו בסידורים ממה שנהגו אבות אבותינו. ונאמרו על כך דברים חריפים ביותר. ומאידך גיסא - "חזון עובדיה" וכיו"ב שהכניסו את דעת הרב עובדיה שגם הוא הגיה בסידורים ושינה ממה שנהגו אבות אבותינו.
גם הבא''ח הגיה
לא שאני מתפלל באחד הסידורים האלו
השאלה האם זה סיבה לגנוז
 
מה זה לא להתייחס ????????????

להודות לה' על חסדיו, ותו לא. אכן קרה כאן אירוע מבהיל, וכל היהודים מכל קצוות הגלויות התקבצו לארץ הקודש, וממשלה חילונית של ערב רב מממנת לומדי תורה.
 
אני הייתי גונז את "איש מצליח", "עבודת השם", וכל מה שקשור אליהם, ששינו מדעתם והגיהו בסידורים ממה שנהגו אבות אבותינו. ונאמרו על כך דברים חריפים ביותר. ומאידך גיסא - "חזון עובדיה" וכיו"ב שהכניסו את דעת הרב עובדיה שגם הוא הגיה בסידורים ושינה ממה שנהגו אבות אבותינו.
ותשובות מספקות ביותר
 
התשובות לא מספקות כלל. קראתי גם את הערעור ואת התשובות. וזה נושא לאשכול נפרד, ולמי שיש לו זמן לעסוק בזה.
 
אני באמת לא מצליח להבין אותך הרי הרב מאזוז מחזיר את הגרסה אחורה לדעתו כלומר שמישהו שינה והוא משנה חזרה למה להוא מותר ולרב מאזוז אסור ? ועוד שההוא שיבש והרב מאזוז מחזיר לנוסחאות של הראשונים!!!
 
לא תמיד הוא מגיה ע"פ ראשונים, פעמים שמגיה מדעתו מלשון זכר ללשון נקבה וכיו"ב.

וגם במקום שהחזיר לנוסחאות של ראשונים, אין לנו אלא מה שנהגו אבותינו ולא מה שנהגו לפני אלף שנה. הרי לא נאכל עוף בחלב במקומו של רבי יוסי הגלילי כי כך היה המנהג בזמן קדמון.
 
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ראשי תחתית