לחצו כאן – תרומה לשמואל

בענין גיורי צה"ל

כרגיל, הרב יצחק יוסף מציג את אלה שיצאו נגד הרב עובדיה כבורים ועמי הארצות ש"לא ידעו" מה דעת הרב עובדיה, וכאשר היא הובהרה להם, בא הכל על מקומו בשלום.... פשוט "הסבירו להם" שהם לא הבינו.

אבל ממהלך הדברים מובן שהרב עובדיה חזר בו בלחץ חכם שלום, ומולו עמדו בני הבית שהתעקשו שלא יחתום על המכתב, ואם זה היה כל כך פשוט - לא היתה להם שום סיבה להתעקש, ולא היתה להם סיבה לשמור את המכתב הזה בסודי סודות.

חלק ממהלך הדברים ניתן לראות בעיתון משפחה: אחד העוזרים אמר לרב עובדיה שהוא "לא מוצא את העט", הרב שלום כהן שאג לעברו "חצוף", לאחר מכן הרב שלום כהן התחייב לבני הבית שהמכתב ישמר אצלו ולא יראה אותו לאף אדם למעט הגרי"ש אלישיב והגר"מ שטרנבוך, אח"כ הרב עובדיה כתב את המכתב, לאחר מכן הרב שלום כהן יצא מהבית ללא המכתב, כי הוא נלקח ע"י יד נעלמה, הגיע לבית של הגרי"ש ואז שם לב שהמכתב לא אצלו, התקשר למי שהתקשר ואף אחד לא ענה לו, עד שהשאיר הודעה בתא קולי שאם המכתב לא מגיע תוך חצי שעה הוא מתפטר מהמועצת, ורק אז הואילו בטובם לשלוח את המכתב ע"י קטנוע.
אין מי שאומר "שהרב עובדיה חזר בו"...
ברור ופשוט שרק הבהיר את דעתו והיא לא השתנתה מעולם.
אולי בני הבית לא רצו שזה "יראה" כהתקפלות וכדו' אבל "חזרה" מאן דכר שמיה.
עמדתו ההלכתית לא השתנתנה וזזה מאומה.
 
אין מי שאומר "שהרב עובדיה חזר בו"...
ברור ופשוט שרק הבהיר את דעתו והיא לא השתנתה מעולם.
אולי בני הבית לא רצו שזה "יראה" כהתקפלות וכדו' אבל "חזרה" מאן דכר שמיה.
עמדתו ההלכתית לא השתנתנה וזזה מאומה.

ומהי דעתו ההלכתית ?
 
ברור ופשוט שרק הבהיר את דעתו והיא לא השתנתה מעולם.
אם כדבריך
לא מובן א"כ מדוע הרב שלום כהן היה צריך ללחוץ

וכן למה הרב יצחק נפגש עם הרב שטרנבוך

וכן למה שיצא בסוף מכתב הבהרה הוא יצא לא באופן רשמי [וכמו שהבאתי לעיל]
 
אם כדבריך
לא מובן א"כ מדוע הרב שלום כהן היה צריך ללחוץ

וכן למה הרב יצחק נפגש עם הרב שטרנבוך

וכן למה שיצא בסוף מכתב הבהרה הוא יצא לא באופן רשמי [וכמו שהבאתי לעיל]

ויותר מזה, מה היה תוכן השיחה בין השנים ???
 
ומהי דעתו ההלכתית ?
אין הבדל בין "גיור צהל" לגיורים אחרים.
כל דבר תלוי לגופו אם היה אומדן דעת שכוונת המתגייר אמיתית.
אם כדבריך
לא מובן א"כ מדוע הרב שלום כהן היה צריך ללחוץ

וכן למה הרב יצחק נפגש עם הרב שטרנבוך
כל זאת עשו מהר משום שהרבנים הבינו שמרן הגרע"י זצוק"ל דיבר על כל הגיורים.
ולכן היה צריך ללחוץ ולעשות פגישות מהירות לפני שיצא בזיון על כבוד התורה.
 
אין הבדל בין "גיור צהל" לגיורים אחרים.
כל דבר תלוי לגופו אם היה אומדן דעת שכוונת המתגייר אמיתית.

כל זאת עשו מהר משום שהרבנים הבינו שמרן הגרע"י זצוק"ל דיבר על כל הגיורים.
ולכן היה צריך ללחוץ ולעשות פגישות מהירות לפני שיצא בזיון על כבוד התורה.

אבל הר"י התווכח איתו,
ולבסוף הרב שטרנבוך "תקע" אותו,
אז מה היה שם ?
 
יש הסרטה נפוצה
אם זה לחוץ אנסה להעלות
 
מה זאת אומרת "תקע" אותו?
הצג קובץ מצורף 9135

זאת אומרת, שהר"י שאל את הרב שטרנבוך,
אז לפי שיטתך שהגיורים הנז' אינם גיורים, נתיר להם לעבור עבירות.
ענה לו הרב, אנו הולכים לחומרא, לא נתיר להם להתחתן, אך לא נתיר להם לעבור עבירות.
אמר לו הרב יצחק, וזו בדיוק מה שאבא אמר.
ענה לו הרב שטרנבוך, וזה בדיוק מה שלא היה כתוב במכתב, רק היה כתוב שהם יהודים לכל דבר...
(והיה שם ויכוח ארוך עוד לפני, כך שלא נראה כלל שהרב עובדיה אמר את אותו דבר מתחילה עד הסוף, וכ"ש שלא כך היה כתוב במכתב שפורסם, רק עם הויכוחים ועם הזמן התעדכנה השיטה).
 
הכי יפה לראות בכל ההמולה הזאת את מרן הגרע"י זצוק"ל שקוע בתלמודו כאילו אין כלום מסביב...

1755206288027.png
 
הכי יפה לראות בכל ההמולה הזאת את מרן הגרע"י זצוק"ל שקוע בתלמודו כאילו אין כלום מסביב...

הצג קובץ מצורף 9136

מרגש במיוחד, אבל לא עונה לשאלה.

והנה לשון המכתב (עליו לכאו' יצא הקצף): בשבטי ישראל אודיע נאמנה, לפי מה שידוע לי על תהליך הגיור בצה"ל... הגעתי למסקנה שעל פי ההלכה גיורי צה"ל תקפים, עפ"י תורתנו הקדושה, ויש ליישם את ההמלצות הישרות של הרבנים וחברי הוועדה שליט"א.
 
למי שחסום [כמוני]


הצג קובץ מצורף ר' יצחק יוסף בביתו של הרב שטרנבוך בפרשת הגיורים.mp4
 
מרגש במיוחד, אבל לא עונה לשאלה.
בא נחלק זאת לשלושה מקרים.

1. אם היה אומדן דעת גמור וכך היתה דעת המתגייר - ברור שגיורו תקף ללא שום חשש.
2. אם היה ברור לדיינים שאין פיו וליבו שווים - ברור שאין גיורו תקף כלל.
3. אם פיו וליבו לא שווים אבל בדיעבד אישרו הדיינים כי היה אומדנא שמתכוון ברצינות - פה מתחיל הפולמוס הרציני שלא היה ברור כ"כ במכתב, ועל זה הסביר הרב יצחק יוסף שליט"א את דעת מרן זצוק"ל.

1755207207165.png
 
בא נחלק זאת לשלושה מקרים.

1. אם היה אומדן דעת גמור וכך היתה דעת המתגייר - ברור שגיורו תקף ללא שום חשש.
2. אם היה ברור לדיינים שאין פיו וליבו שווים - ברור שאין גיורו תקף כלל.
3. אם פיו וליבו לא שווים אבל בדיעבד אישרו הדיינים כי היה אומדנא שמתכוון ברצינות - פה מתחיל הפולמוס הרציני שלא היה ברור כ"כ במכתב, ועל זה הסביר הרב יצחק יוסף שליט"א את דעת מרן זצוק"ל.

הצג קובץ מצורף 9138
או קיי, ועל המקרה הזה השלישי - שהוא נידודננו - הרב עובדיה כתב במכתב שהגיורים תקפים, ועל זה יצא הקצף וכמעט הציבור נקרע לשנים, ועל זה הרב שלום כהן הפך את העולם, ועל זה הר"י התווכח עם הרב שטרנבוך וכו' וכו', רק בשביל להבין בסוף שהרב עובדיה בעצם התכוון למשהו אחר שהוא פשוט שכח לכתוב במכתב ???????
 
או קיי, ועל המקרה הזה השלישי - שהוא נידודננו - הרב עובדיה כתב במכתב שהגיורים תקפים, ועל זה יצא הקצף וכמעט הציבור נקרע לשנים, ועל זה הרב שלום כהן הפך את העולם, ועל זה הר"י התווכח עם הרב שטרנבוך וכו' וכו', רק בשביל להבין בסוף שהרב עובדיה בעצם התכוון למשהו אחר שהוא פשוט שכח לכתוב במכתב ???????
עיין כאן.
 

קבצים מצורפים

ראשי תחתית