לחצו כאן – תרומה לשמואל

בענין גיורי צה"ל

@כאחד העם @משיב כהלכה @אלישמע
כל מה שכתבתם על הפגישה של הרב יצחק והרב שטרנבוך, (באשכול זה ובאשכולות אחרים), זה על סמך ההסרטה הזו, של 4 דקות שנערכו מתוך פגישה של שעה?!
אתם יודעים מה נאמר שם בשאר הזמן?!
ראיתם/שמעתם הקלטות מלאות יותר של הפגישה?!
 
@כאחד העם @משיב כהלכה @אלישמע
כל מה שכתבתם על הפגישה של הרב יצחק והרב שטרנבוך, (באשכול זה ובאשכולות אחרים), זה על סמך ההסרטה הזו, של 4 דקות שנערכו מתוך פגישה של שעה?!
אתם יודעים מה נאמר שם בשאר הזמן?!
ראיתם/שמעתם הקלטות מלאות יותר של הפגישה?!
לא, אבל סופה מעיד על תחילתה...
ואורכה (בהנחה שהיא ארוכה יותר), וכן הטונים שהיא נאמרה, העידו שהויכוח היה אחרת לחלוטין ממה שמנסים לצייר זאת כאן ע"י ציטוטים מכל מיני ספרים.
וכן המכתבים והתאריכים שהם נושאים, (בתוספת כל הבלגן שמסביב), מלמדים שהרב עובדיה סבר משהו אחד במכתב, ומשהו אחר בהבהרה.
קרי, חזר בו.
 
לא, אבל סופה מעיד על תחילתה...
ואורכה (בהנחה שהיא ארוכה יותר), וכן הטונים שהיא נאמרה, העידו שהויכוח היה אחרת לחלוטין ממה שמנסים לצייר זאת כאן ע"י ציטוטים מכל מיני ספרים.
וכן המכתבים והתאריכים שהם נושאים, (בתוספת כל הבלגן שמסביב), מלמדים שהרב עובדיה סבר משהו אחד במכתב, ומשהו אחר בהבהרה.
קרי, חזר בו.
מקוה שאתה לא פוסק הלכות ג"כ על סמך חצאי ציטטות שהוצאו ע"י צד מסויים.
 
מקוה שאתה לא פוסק הלכות ג"כ על סמך חצאי ציטטות שהוצאו ע"י צד מסויים.

חלילה,
רק מאד כואב לי לראות איך כל מיני אנשים (אתה ביניהם ?) משכתבים את ההיסטוריה,
וד"ל...
 
חלילה,
רק מאד כואב לי לראות איך כל מיני אנשים (אתה ביניהם ?) משכתבים את ההיסטוריה,
וד"ל...
מה שיכתבתי את ההיסטוריה?
אתה בכלל לא יודע מה היה שם, ואתה מחליט מה היה, ואני שרק טוען לך מנין נקרא משכתב?
 
ובדרך אגב; אנחנו מאד מצפים לראות את החצי השני יוצא ע"י הצד השני...
בזמנו יצא משהו, ג"כ של 4 דקות. אם תשיג תשיג. אני חושב שלא ראוי להעלות דברים שנאמרו בחדרי חדרים. (בזמנו קיבלתי מא' הנוכחים הקלטה מלאה של הפגישה. הסרטה אין של הכל, כי אחרי רבע שעה בערך הוציאו את המסריטים, או שהכריחו אותם לכבות. איני זוכר. אבל כאמור לענ"ד אין היתר להוציא חומרים אלו החוצה).
 
מה שיכתבתי את ההיסטוריה?
אתה בכלל לא יודע מה היה שם, ואתה מחליט מה היה, ואני שרק טוען לך מנין נקרא משכתב?

אם אתה רק שואל, אז אני אטריח את עצמי להסביר.
אף אחד לא היה באף מקום, אבל השכל נמצא בהרבה מקומות.
צריך רק להפעיל אותו, השאלה איך.
יש מספר נתונים שעליהם אין ויכוח.
יש מספר שאלות שהתשובה עליהן מתבקשת.
ויש קול שיוצא בעקשנות מרובה, (ואין מי שמכחיש אותו).
עכשיו צריך רק לחבר את הפאזל.
עובדות שאין עליהם ויכוח.
א. יש מכתב ראשון נגד הגיור.
ב. כעבור 3 חדשים יש מכתב מהגר"ע שמתיר את הגיור הצבאי בשופי.
ג. כעבור שבוע יוצא מכתב נגד ההבנה שהגיורים הללו הינם אמיתיים.
במקביל: ישנה הקלטה בת 4 דקות לערך, לא נראה שיש בה עריכה כל שהיא (וגם הנוגעים בדבר מעולם לא טענו כך).
המלל שם ברור וחד, ומעולם מעולם לא יצאה טענה היפכיית.
כמו"כ, ישנו קול עיקש בציבור, על פיצוץ אדיר שהיינו סמוכים ונראים אליו. (ולא שמענו מי שהכחיש זאת).
כמו"כ ישנו קול עיקש, על שתדלנותו של הגר"ש כהן, (וגם על כך לא שמענו מעולם הכחשה).
כמו"כ, ידוע מאד שהגר"ע יוסף יודע היטב להתבטא ולכתוב מה שהוא מתכוין, וכך הוא בכל תשובותיו ומכתביו.
מה שכן, ישנו מכתב (בלי תאריך, צריך להתחכות אחריו) של הגר"ש עמאר, עם חתימה קצרצרה של הגר"ע יוסף, ובו נכתב שהגיור צריך להיות אמיתי (ואפרופו המכתב הזה מובן מה שכתב הגר"ע במכתבו הוא, שהוא סומך על הדיינים שבצבא ויישר כחם וחילם).
עכשיו תחבר את הפאזל איך שאתה חושב, רק צריך להפעיל את הראש קצת.
ולא צריך להיות רשע כדי להיות הגיוני, ולא צריך להיות טיפש כדי לא להיות רשע.
 
בזמנו יצא משהו, ג"כ של 4 דקות. אם תשיג תשיג. אני חושב שלא ראוי להעלות דברים שנאמרו בחדרי חדרים. (בזמנו קיבלתי מא' הנוכחים הקלטה מלאה של הפגישה. הסרטה אין של הכל, כי אחרי רבע שעה בערך הוציאו את המסריטים, או שהכריחו אותם לכבות. איני זוכר. אבל כאמור לענ"ד אין היתר להוציא חומרים אלו החוצה).
יש לך הכחשות על דברי, בא ותטען.
אינך רוצה להוציא החוצה דברים שנאמרו בחדרי חדרים ?
אינך חייב, אבל אני בודאי לא חייב.
ה-4 דקות הללו, מלמדים היטב מה היה לפני, הם לא נאמרו על כלום.
ואדרבה הרצון של הצד השני להשתיק את השאר, מלמד שיש לו מה להסתיר.
נכון כשיתגלו מסמכים חבויים של בר כוכבא במדבר יהודה, המרד יקבל פן היסטורי חדש.
כעת, אנחנו דנים ע"פ הממצאים שיש לפנינו, וע"פ הפעלת ההיגיון כמה שיותר בחיבור הפאזל.
אבל להסתיר מידע, ולהגיד - אתם לא יודעים מה היה!
לא קביל. רק מחשיד.
 
אם אתה רק שואל, אז אני אטריח את עצמי להסביר.
אף אחד לא היה באף מקום, אבל השכל נמצא בהרבה מקומות.
צריך רק להפעיל אותו, השאלה איך.
יש מספר נתונים שעליהם אין ויכוח.
יש מספר שאלות שהתשובה עליהן מתבקשת.
ויש קול שיוצא בעקשנות מרובה, (ואין מי שמכחיש אותו).
עכשיו צריך רק לחבר את הפאזל.
עובדות שאין עליהם ויכוח.
א. יש מכתב ראשון נגד הגיור.
ב. כעבור 3 חדשים יש מכתב מהגר"ע שמתיר את הגיור הצבאי בשופי.
ג. כעבור שבוע יוצא מכתב נגד ההבנה שהגיורים הללו הינם אמיתיים.
במקביל: ישנה הקלטה בת 4 דקות לערך, לא נראה שיש בה עריכה כל שהיא (וגם הנוגעים בדבר מעולם לא טענו כך).
המלל שם ברור וחד, ומעולם מעולם לא יצאה טענה היפכיית.
כמו"כ, ישנו קול עיקש בציבור, על פיצוץ אדיר שהיינו סמוכים ונראים אליו. (ולא שמענו מי שהכחיש זאת).
כמו"כ ישנו קול עיקש, על שתדלנותו של הגר"ש כהן, (וגם על כך לא שמענו מעולם הכחשה).
כמו"כ, ידוע מאד שהגר"ע יוסף יודע היטב להתבטא ולכתוב מה שהוא מתכוין, וכך הוא בכל תשובותיו ומכתביו.
מה שכן, ישנו מכתב (בלי תאריך, צריך להתחכות אחריו) של הגר"ש עמאר, עם חתימה קצרצרה של הגר"ע יוסף, ובו נכתב שהגיור צריך להיות אמיתי (ואפרופו המכתב הזה מובן מה שכתב הגר"ע במכתבו הוא, שהוא סומך על הדיינים שבצבא ויישר כחם וחילם).
עכשיו תחבר את הפאזל איך שאתה חושב, רק צריך להפעיל את הראש קצת.
ולא צריך להיות רשע כדי להיות הגיוני, ולא צריך להיות טיפש כדי לא להיות רשע.
לא הבנתי כלום מכל מה שכתבת, למרות שאני מכיר את הפרשייה הזו היטב, וראיתי ושמעתי גם חומרים שאתה לא מכיר.
הפאזל אצלי מחובר ושלם.

רק דבר אחד כן אוכל לכתוב, שההסרטה הנ"ל ערוכה (מתוך פגישה של כשעה כמדומני), ורואים זאת היטב (ב00:57, 02:32).
 
לא הבנתי כלום מכל מה שכתבת, למרות שאני מכיר את הפרשייה הזו היטב, וראיתי ושמעתי גם חומרים שאתה לא מכיר.
הפאזל אצלי מחובר ושלם.

לא יכול לעזור לך.


רק דבר אחד כן אוכל לכתוב, שההסרטה הנ"ל ערוכה (מתוך פגישה של כשעה כמדומני), ורואים זאת היטב (ב00:57, 02:32).

אדרבה ואדרבה, אשמח לשמוע שיש דברים אחרים.
(גם לי זכור שראיתי בעבר הסרטה אחרת ארוכה יותר, אך איני מוצאה כעת. עריכה: כעת מצאתי את ההסרטה, והיא אינה ארוכה יותר).
אם רואים עריכה, רואים מה לעשות.
אשמח לשמוע כל דעה עניינית.
אם אתה יודע מה היה שם (לא רק בפגישה אלא בכלל), תחכים אותנו.
ואם אינך רוצה, אז אתה תמשיך להבין את הדברים כמו שאתה מבין, ואני אמשיך להבינם כמו שאני מבין.
וחסל סדר ויכוח.
 
נערך לאחרונה:
יש לך הכחשות על דברי, בא ותטען.
אין לי כלים להתמודד עם מי שמסתמך על מיעוט שאינו מצוי, ודן ממנו על הכל.
ואדרבה הרצון של הצד השני להשתיק את השאר, מלמד שיש לו מה להסתיר.
ממש לא נכון, כאמור בדברי, בשעתו יצאה עוד הסרטה, מעט יותר ארוכה, אך כאמור לענ"ד אין היתר לפרסם דברים שנאמרו בחדרים סגורים.
נכון כשיתגלו מסמכים חבויים של בר כוכבא במדבר יהודה, המרד יקבל פן היסטורי חדש.
כעת, אנחנו דנים ע"פ הממצאים שיש לפנינו, וע"פ הפעלת ההיגיון כמה שיותר בחיבור הפאזל.
אבל להסתיר מידע, ולהגיד - אתם לא יודעים מה היה!
לא קביל. רק מחשיד.
אבל ההיגיון אומר שאם אתה יודע שאין לך נתונים, אז אינך יכול לדון בזה.

נ"ב. משום מה נראה לי שהחלטת מה דעתי על כל פרשיית הגיורים, וע"פ זה אתה כותב כאן כל מיני דברים.
מן הסתם אתה חושב שדעתי אחרת ממה שהיא באמת.
 
לא יכול לעזור לך.




אדרבה ואדרבה, אשמח לשמוע שיש דברים אחרים.
(גם לי זכור שראיתי בעבר הסרטה אחרת ארוכה יותר, אך איני מוצאה כעת).
אם רואים עריכה, רואים מה לעשות.
אשמח לשמוע כל דעה עניינית.
אם אתה יודע מה היה שם (לא רק בפגישה אלא בכלל), תחכים אותנו.
ואם איך רוצה, אז אתה תמשיך להבין את הדברים כמו שאתה מבין, ואני אמשיך להבינם כמו שאני מבין.
וחסל סדר ויכוח.
יודע הרבה ממה שהיה שם.
לא הצלחתי להבין איך אתה מבין את הסיפור, וברור לי שאתה לא יודע איך אני מבין את הסיפור.
 
אין לי כלים להתמודד עם מי שמסתמך על מיעוט שאינו מצוי, ודן ממנו על הכל.
לא קשור לנידונינו.

ממש לא נכון, כאמור בדברי, בשעתו יצאה עוד הסרטה, מעט יותר ארוכה, אך כאמור לענ"ד אין היתר לפרסם דברים שנאמרו בחדרים סגורים.
יצאה תראה, לא תראה לדידי לא יצאה.
(אני לא אמור לדון בדברים לפי איך שאתה יודע).

אבל ההיגיון אומר שאם אתה יודע שאין לך נתונים, אז אינך יכול לדון בזה.
אני דן ע"פ הנתונים הקיימים, מי שיש עוד נתונים ורק הוא לא רוצה לגלות אותם, אז הוא כמאן דליתא.

נ"ב. משום מה נראה לי שהחלטת מה דעתי על כל פרשיית הגיורים, וע"פ זה אתה כותב כאן כל מיני דברים.
מן הסתם אתה חושב שדעתי אחרת ממה שהיא באמת.
לא החלטתי שום דבר, דוקא מההודעות שלך היה נראה אחרת לגמרי (גם עשיתי לך על כמה מהם לייקים).
פשוט העקיצות שלך לקראת הסוף, נתנו לי הסתכלות חדשה עליך ועל משנתך (לכן הכנסתי אותך לסוגריים עם סימן שאלה).
ולא עלי תלונותיך.
 
לא קשור לנידונינו.


יצאה תראה, לא תראה לדידי לא יצאה.
(אני לא אמור לדון בדברים לפי איך שאתה יודע).


אני דן ע"פ הנתונים הקיימים, מי שיש עוד נתונים ורק הוא לא רוצה לגלות אותם, אז הוא כמאן דליתא.
אם יגיע אליך דין תורה שתדע שאתה לא יודע מה הנתונים, אתה תחליט מחלק מהנתונים מה היו השאר, או שכיון שאתה יודע שאינך יודע אז תבין שאינך יכול להחליט מה היה?
 
אם יגיע אליך דין תורה שתדע שאתה לא יודע מה הנתונים, אתה תחליט מחלק מהנתונים מה היו השאר, או שכיון שאתה יודע שאינך יודע אז תבין שאינך יכול להחליט מה היה?

יא חביבי, זה לא דין תורה.
ועכ"פ כשמבקשים ממני לשפוט, כבר כתבתי באיזהו מקומן, שמי שמסתיר ממני צד אני לא אמור להתייחס לצד המוסתר,
כך הדין. אתה לא יכול לבוא לדיין ולומר לו איני מגלה לך את טענותי ואתה אינך יכול לשפוט.
ולכן כשבאים אלי בתור "עם ישראל" ואומרים לי שהרב עובדיה מעולם לא חזר בו, ותמיד אמר את אותו הדבר, (ולי נראה ממש אחרת).
והאומר זאת, הוא בעצמו לא יודע את הנתונים מלבד מה שראה באיזה ספרים. (או שהוא ראה ולא רוצה לגלות), אז אני לא צריך להתייחס אליו.
וכל עוד שהדבר נוגע אלי אישית (ובנידו"ד להסתכלות), אני מסתכל כפי הנתונים שיש לי.
לא, אני לא מוציא אותו להורג, ולא מחייב אותו מלקות, כי אני לא הדיין שלו.
אבל להתייחס לפסקים שלו למשל, אני אתייחס בערבון מוגבל בדבר שיש לי עליו אי הבנה לגביו.
וכישבואו וישאלו אותי למה, אסביר זאת.
וכשיבוא איזה חסיד ויתחיל להגיד לי, אתה בכלל לא יודע מה היה שם, אשלח אותו לקרא כאן...
 
יש מכתב הבהרה שהוגש על ידי הרב שלום כהן וע"י הרב משה צדקה

זה לא נראה מכתב רשמי עם הבלנק של הרב עובדיה וכד' [כמו המכתב הקודם של הרב עובדיה בעד גיורי צה"ל]

הצג קובץ מצורף 9134
זו הטיוטה על הגהות הגריש"א כמבואר בס' השקדן ח"ג.
 
ראשי תחתית