לחצו כאן – תרומה לשמואל

בענין גיורי צה"ל

אז כעת תסביר לי איפה ראית חזרה בדין, אני ראיתי רק הבהרה בקשר לנקודה שלא הובהרה בתחילה.

במכתב כתוב שהגיורים גיורים.
ובדו שיח נאמר שהם גיורים רק לחומרא.
אם זו הבהרה, אז מה זו חזרה ?
 
אחזור שוב: אם כל הויכוח היה רק בעל פה או בכתב, לא היה קורה כל הנ"ל.
כעת עברתי על הפרק העוסק בזה בס' השקדן וגם שם כותב שזה בדיוק היה הנידון:
1755221566516.png
אין תימוכין לסיפורי ר' יחזקאל. הוא היה רק קשור לפגישה אצל הגר"מ שטרנבוך עם הרב יצחק יוסף
1755222472940.png
(שלא הובילה לשום מקום).
כמדומה שהרעיון להוציא מכתב הבהרה עלה לראשונה בפגישה זו, וזה מה שאכן בסוף סיים את הסיפור.
 
אני חושב שלא ראוי להעלות דברים שנאמרו בחדרי חדרים
אאל"ט זה יצא ע"י אנשי הרב יצחק יוסף
תוך כדי הפגישה בה הראו את הרב הנז' טוען טענותיו
ומשום כך בית הגר"מ שטרנבוך הוציאו את ההסרטה השניה שמראה את הצד השני
מניח שלא יהיה נעים אם הכל יפורסם, וזאת ידעתי מידיעה מהנוכחים שם
אבל כבר עברו הרבה שנים ואיני זוכר מדוייק כדי לכתוב

אגב, אני תוהא לעצמי איזה ירידת הדורות, לא מאמין שכיום יש אופציה שכזו שיבואו רבנים ויאיימו בחרם או נידוי על שום רב כמעט, כ"ש אחד כהגרע"י זצ"ל
 
הגר"ע התייחס לגיור הצבאי כגיור אמיתי, וההצרה בפני הדיין הצבאי הספיקה לו (אפי' שבפועל אינם שומרים מצות).
אפי' שהדיין יודע בוודאות באומדנא דמוכח שהוא אינו מתכוון באמת???
וודאי שלא!!


וא"כ ב"הבהרה" אין שום חזרה כי מכשיר את כל הגיורים חוץ מאלה שיש אומדנא דמוכח של הדיינים.
 
בפרשיית האח והאחות התבטא מרן זצוק"ל על הרה"ר האשכנזי מטעם המדינה:
”וברור שאדם כזה אין לו שייכות עם רבנות כלל וכלל... שכבר הוציא עצמו מכלל אמוני ישראל... יאבד הוא ואלף כיוצא בו ואות אחת מן התורה לא יתבטל”.
 
@אלישמע @משיב כהלכה באמת לא מצליח להבין מה אתם רוצים?????.
מי שחזרו בהם הם הרבנים האשכנזים שאמרו מילים מאד חריפות על ביטול הגירות בפרשיית האח והאחות
ואמרו מילים מאד חריפות על גיורי צהל
א''א לתפוס את החבל מ2 הקצוות
פשוט א''א !!
 
כך הדין. אתה לא יכול לבוא לדיין ולומר לו איני מגלה לך את טענותי ואתה אינך יכול לשפוט.
שטויות, הדיין יכול להוציא עליך כתב סירוב ולכוף אותך לבוא לב"ד, אבל אינו יכול לפסוק נגדך, ואם עשה כן עבר על ל"ת דאורייתא של "לא תשא שמע שוא" (עי' שו"ת מהר"ם שיק חו"מ סי' ב', חזו"א חו"מ סי' ג' ס"ק י"א, קובץ תשובות ח"א סי' קפ"א)
 
בפרשיית האח והאחות התבטא מרן זצוק"ל על הרה"ר האשכנזי מטעם המדינה:
”וברור שאדם כזה אין לו שייכות עם רבנות כלל וכלל... שכבר הוציא עצמו מכלל אמוני ישראל... יאבד הוא ואלף כיוצא בו ואות אחת מן התורה לא יתבטל”.
בוא כולם יודעים שהביטויים הללו מהשפה ולחוץ גרידא
כי הרב עובדיה התיר ממזרים פי כמה וכמה מהר' גורן, ואף מקרים הזויים יותר [וכבר נפתח על כך אשכול מיוחד]

אלא מאי- פשוט היה על הרב עובדיה לחצים מהצד האשכנזי שהאמינו בו ותמכו בו [ביניהם הר' אלישיב] והיה חייב לרצות אותם


רק דוגמא קטנה עיין לעיל- העלתי את דברי הרב עובדיה בעניין גירות "הלן זיידמן" שהצטרף עם הרב גורן להתירה

אז לא הבנתי - אם הוציא עצמו מכלל אמוני ישראל איך הצטרף עמו??



ועוד קשה


עיין ביביע אומר חי"א אבן העזר סי' ז'

הנושא שם היה- זוג שהיו נשואים נישואין שניים ונולדו להם ילדים, ולא הסתדרו הבעל והאשה וכו', ואח"כ הועלה חשש דשמא בכלל התחתן עמה שהיא היתה אשת איש, כי האשה כלל טענה שהגט מהבעל הקודם הגיע לה בדואר ולא ע"י שליח, והיא כלל לא היתה נוכחת בשעת מעשה הגט בב"ד, והבעל [הראשון] טען ג"כ שאינו יודע אם הגט הגיע לאשה כי היא לא היתה נוכחת שם בשעת מעשה של כתיבת הגט, ולכן- יתכן שהגט כלל לא חל, והיא התחתנה בשנית והביאה ילדים כשהיא א"א.

התיק הגיע לידי מרן זיע"א ביום ששי ר"ח תמוז תשמ"א, [כנכתב שם בריש תשובת מרן].

ושם כותב מרן להתיר הילדים להנשא, - ואז בסוף התשובה כותב מרן זיע"א,

"והן עתה ראיתי לעמיתי הגר"ש גורן שליט"א הרב הראשי לישראל שגם הוא הסכים עמנו להתיר, ולכן יש להורות למועצה הדתית למחלקת הנישואין להרשות למבקשת להנשא כדת משה וישראל"

ושוב לא מובן- אם הוציא עצמו מכלל ישראל איך סמך גם עליו בהוראה זו??


והנה מקום שלישי

מכתב שכתב הרב עובדיה לרב גורן - עם שבחים שלא נראה כ"כ שיצא מכלל ישראל

הרב עובדיה על הרב גורן.JPG
 
אפי' שהדיין יודע בוודאות באומדנא דמוכח שהוא אינו מתכוון באמת???
וודאי שלא!!


וא"כ ב"הבהרה" אין שום חזרה כי מכשיר את כל הגיורים חוץ מאלה שיש אומדנא דמוכח של הדיינים.

לומדע'ס עושים ברמב"ם ולא במכתב סתמי שנותן הכשר גורף,
כי כך מטעים את הציבור.
לא קשה לנחש מה היו חושבים הת"ח המופלגים שבלווין אם לא היתה יוצאת ההבהרה, וטוב שהתעקשו ואיימו במחלמה והכריחו לכתוב הבהרה,
אחרת היינו במקום אחר לגמרי וברוך שמסר עולמו לשומרים.
 
נערך לאחרונה:
@אלישמע @משיב כהלכה באמת לא מצליח להבין מה אתם רוצים?????.
מי שחזרו בהם הם הרבנים האשכנזים שאמרו מילים מאד חריפות על ביטול הגירות בפרשיית האח והאחות
ואמרו מילים מאד חריפות על גיורי צהל
א''א לתפוס את החבל מ2 הקצוות
פשוט א''א !!

אף אחד לא מסכים עם מה שהם אמרו,
רק הנסיון לצייר את המכתב של הרב עובדיה כדבר ברור מאליו,
וכאילו שהוא מעולם לא חזר בו (כאילו שלחזור בו זו בושה),
זו הבעייה.
כן הרב עובדיה נתן אימון כושל באנשי הצבא, או באנשים שהוא מינה, ואחר מלחמה חזקה חזר בו, מה הבעייה ?
יש לך בעייה עם הרבנים האשכנזים, לך תשאל אותם, אבל אל תהפוך את הרב עובדיה לכל יכול, לאחד שאינו טועה אף פעם, לאחד שמשנתו חדה וחלקה כברזל, די מספיק עם זה.
זה הכל.
 
שטויות, הדיין יכול להוציא עליך כתב סירוב ולכוף אותך לבוא לב"ד, אבל אינו יכול לפסוק נגדך, ואם עשה כן עבר על ל"ת דאורייתא של "לא תשא שמע שוא" (עי' שו"ת מהר"ם שיק חו"מ סי' ב', חזו"א חו"מ סי' ג' ס"ק י"א, קובץ תשובות ח"א סי' קפ"א)
אולי כבודו יתחיל ללמוד קצת הל' דיינות,
ולעבור על פסקי דין.
כתב סירוב זה כשאתה לא רוצה לבוא, אבל אחרי שבאת נגמר.
כאן הרב עובדיה לא בא מעולם לאף אחד, (באותה מידה שהרב גורן לא בא לאף אחד),
אבל הציבור מחליט את שלו בכל ענין שנוגע אליו (וה"ה האדם הפרטי), כי זה משפט שמגיע לפתחו ונוגע אליו.
וכמו שביארתי בארוכה.
 
אף אחד לא מסכים עם מה שהם אמרו,
רק הנסיון לצייר את המכתב של הרב עובדיה כדבר ברור מאליו,
וכאילו שהוא מעולם לא חזר בו (כאילו שלחזור בו זו בושה),
זו הבעייה.
כן הרב עובדיה נתן אימון כושל באנשי הצבא, או באנשים שהוא מינה, ואחר מלחמה חזקה חזר בו, מה הבעייה ?
יש לך בעייה עם הרבנים האשכנזים, לך תשאל אותם, אבל תהפוך את הרב עובדיה לכל יכול, לאחד זאינו טועה אף פעם, לאחד שמזשנתו חדה וחלקה כברזל, די מספיק עם זה.
זה הכל.
מרן חזר בו בהמון מקומות כמו ברכת הקשיו וכדו'
רק שפה זה לא כ''כ הגיוני שחזר בו, יותר הגיוני שהתקפל בשביל לא לקרוע את הציבור הספרדי
הרי גם אתה טוען שאתה לא מסכים עם דעת הרבנים האשכנזים
גם הם לא מסכימים עם עצמם (הראיה האח והאחות)
אז יותר הגיוני לומר שהוא נכנע ללחץ אבל לא מטעמים הלכתיים
 
מרן חזר בו בהמון מקומות כמוברכת הקשיו וכדו'
רק שפה זה לא כ''כ הגיוני שחזר בו יותר הגיוני שהתקפל בשביל לא לקרוע את הציבור הספרדי
הרי גם אתה טוען שאתה לא מסכים עם דעת הרבנים האשכנזים
גם הם לא מסכימים עם עצמם (הראיה האח והאחות)
אז יותר הגיוני לומר שהוא נכנע ללחץ אבל לא מטעמים הלכתיים

את זה אני שומע תמיד,
הרב עובדיה חזר בו (או אני חולק על הרב עובדיה),
במה מברכים על במבה ועל שניצל, ועכשיו אני שומע גם קשיו, נו לחיי
בא נתקדם משם.
לא הגיוני שחזר בו ? - אז ב"ה שנלחמו בבאי ביתו שהמכתב שכתב לא יביא לכשלון (הרי אנחנו יודעים מה הם היו עושים עם זה).
גם הם חזרו בהם ? - כרגיל הטענה שכ"כ לא קשורה לנושא. (כשדנים בדעתו של רב מסויים, טענה מסוג גם שם יש בעיות מורה על הרצון התמידי לברוח).
נכנע ללחץ ? - הוי אומר, שגם עתה הוא איתן בדעתו שהגיורים הללו כשרים גם בלא קבלת מצוות.
 
@משיב כהלכה באמת לא מצליח להבין מה אתם רוצים?????.
מי שחזרו בהם הם הרבנים האשכנזים שאמרו מילים מאד חריפות על ביטול הגירות בפרשיית האח והאחות
ואמרו מילים מאד חריפות על גיורי צהל
א''א לתפוס את החבל מ2 הקצוות
פשוט א''א !!

לא כתבתי מאומה בעד הגיור או נגד הגיור, כך שצ"ע מה אתה בעצמך רוצה.

כתבתי רק נגד סילוף העובדות, כאשר הגר"ע יוסף חזר בו וכתב "מכתב כניעה" ומציגים זאת כ"אי הבנה" מצידם של גדולי ישראל, ובעצם הם הבינו היטב מה המשמעות של היתר גורף לגיורי צה"ל.
 
ושוב לא מובן- אם הוציא עצמו מכלל ישראל איך סמך גם עליו בהוראה זו??

פספסת את ההספד המרגש (ביום ראשון כ"ה חשון תשנ"ה) שהספידו הרב עובדיה:

"הרב ש. גורן שקדן עצום היה משחר נעוריו, הבבלי והירושלמי היו נגד עיניו תמיד בהתמדה נפלאה ובאהבה עצומה, בבחינת אילת אהבים ויעלת חן באהבתה תשגה תמיד, עליו יש לומר הפסוק גם במעלליו יתנכר נער אם זך ואם ישר פעלו, מהו "יתנכר", היה לו לומר "יוכר" הנער. אלא התנכרות למעשה נערות, משחקים אינם מענינים אותו, והוא בז להם, כי יש לו משיכה אך ורק לתורה, כי זך וישר פעלו. וכבר אמרו אם יאמר לך אדם יגעתי ומצאתי האמן, לא יגעתי ומצאתי אל תאמן, ובזה פירשו האמנתי כי אדבר וכו' (מהרש"א בח"א מגילה ו: ). אף מתנגדיו מודים שהיה גדול בתורה בש"ס ובפוסקים. ועליו יאמר: אשרי מי שעמלו בתורה ועושה נחת רוח ליוצרו גדל בשם טוב ונפטר בשם טוב מן העולם. - בשעת פטירתו של האדם אין מלוין אותו לא כסף ולא זהב וכו', מאי קמ"ל? אלא גם כסף וזהב שהשתמש בהם לצורך לימודו בתורה, אין מלוין אותו, שאינם אלא מכשירי מצוה, ורק התורה שהיא גוף המצוה מלוה אותו, וכמו שאמרו כל העושה מצוה אחת מקדימתו והולכת לפניו, שנאמר והלך לפניך צדקך כבוד ה' יאספך. וכן נאמר בהתהלכך תנחה אותך וכו'.

הגאון רי"א הלוי הרצוג שם עינו הבדולח על העילוי הרב ש. גורן בצעירותו, ומינה אותו רב ראשי לצה"ל, כי ידע את אומץ לבו העשוי לבלי חת, ובעוז רוחו פנה לשר הבטחון דאז ד. בן גוריון ודרש ממנו שיתן פקודה למטכ"ל שבכל מטבחי הצה"ל יהיה רק אוכל כשר בלבד, שלא כמו שעלה על רוחו לתת אוכל כשר לחיילים דתיים בלבד, ולחילוניים יאכלו כאשר תאוה נפשם. ועמד הרב בתוקף רב לבל יהיו אגודות אגודות בצה"ל, אלא אוכל כשר לכל חייל, תורה אחת ומשפט אחד לכל ישראל, כדי שכל חייל דתי שיתגייס לא יתרוצץ אנה ואנה לחפש אוכל כשר. תבע ודרש וכן נעשה עד היום הזה, וכן לימים יבואו. גם לחם בעוז על שמירת שבת ומועד בצבא כפי שמצוה עלינו התורה, ושהמיפר שמירת השבת ענוש יענש, ומבוקשו ניתן לו, ונתקיים בו תאות לבו נתת לו וארשת שפתיו בל מנעת סלה. אין אף אחד שיוכל להכחיש דברים אלו, שאם יש כשרות ושבת בצה"ל זהו הודות לו ורק לו, והזכות הזאת נשמרת לדורות עולם, וזכות הרבים תלויה בו.

ואמנם כאשר שירתנו יחד ברבנות הראשית בתל אביב, היינו רעים אהובים זה לזה, אני כיבדתיו והוקרתיו, ואף הוא השיב לי אהבה רבה על אהבתי, והיינו יחדיו כשבת אחים גם יחד בביקורים הדדיים ובהשתתפות בשמחות זע"ז. אך כשקבלנו משרת רבנים ראשיים לישראל, באו אנשים מסויימים והפרידו בינינו, ונתקיים בנו כי ידברו את אויבים בשער, ומכל מקום נתקיים בנו לבסוף את והב בסופה, ושלש שנות כהונתינו האחרונות (עד שנפסקה משרתינו), חיינו יחדיו באהבה רבה ובכבוד הדדי, ולא פעם הביע את צערו בפני על שנתן לאנשים אינטרסנטים להפריד ממנו. לאחר מכן הקדיש עצמו למען ישיבת אידרא אשר הקים לאברכים מצויינים, וכיתת רגליו למרחקים להחזקת הכולל. וזכות הרבים תלויה בו".
 
זה היה באותו יום לפני ה"הבהרה" (שיש כאלה שחושבים שזה ט"ס וקוראים "חזרה")

במקרה, ככה יצא, שבאותו יום מיהרו להחתים אותו על מסמך נוסף... (אני גם מסתפק אם מדובר באותו יום, יתכן שהתאריך שונה לאחר מכן כדי שיתאים לסיפור).
 
ראשי תחתית