הנה בקובץ משנת יוסף כרך ד' סי' מ"ט [ניסן אייר תשע"ד] ישנו מאמר של הרב "אברהם בן שלמה" [בני ברק].
ואח"כ- בקובץ משנת יוסף כרך ו' סי' פ' המשיך את מאמרו [אב אלול תשע"ד].
והנה שנתיים לאחמ"כ- הוציא הרב יצחק יוסף שליט"א, תשובה בעניין ברכת מעין שבע [מהד' מורחבת ממה שכתב בפעם הראשונה] וזה פורסם בקובץ בית יוסף כרך כד [ניסן תשע"ו].
ושם מעמ' פד ד"ה דין מרא דאתרא- עד עמ' צט בסוף הקטע הראשון, כל התוכן כולל הכותרות ממש אותו לשון כאותו מאמר הנ"ל שהוזכר שם בקובץ משנת יוסף כרך ד', על שם אברהם בן שלמה.
ומעמ' צט [איפה שעצר בקובץ בית יוסף הנ"ל] ד"ה נערים המנוערים, עד הסוף [כמעט עד הסוף ממש], כל התוכן שם כולל הכותרות הוא ממש כאותו לשון מההמשך של אותו מאמר על שם אברהם בן שלמה שהמשיך את מאמרו בקובץ משנת יוסף כרך ו סי' פ.
ולסיכום- מעמ' פד עד עמ' קטו' ד"ה פוק חזי- 30 עמודים הוא הקבלה לשונית כאותו המאמר של אברהם בן שלמה שהובא בקובץ משנת יוסף בשני כרכים [ד' ו'].
וכן אותו דבר הוא בשו"ת הראשון לציון כרך ב' [שנת תשע"ו] סי' ע"ב מע' ר"פ ד"ה דרך ההוראה, עד סוף התשובה עמ' ש"ד, זה ממש הקבלה לשונית מאותם שני מאמרים שפורסמו בקובץ משנת יוסף הנ"ל תחת השם "אברהם בן שלמה", [חוץ מהע' האחרון של החלק הראשון שבמאמר הנ"ל, ובמאמר השני הוא פחות כותרות אך אותו תוכן לשוני].
והיינו- שמשך 24 עמ' בשו"ת הנ"ל הוא ממש הקבלה לשונית כאותו המאמר שבקובץ משנת יוסף על שם "אברהם בן שלמה" הנ"ל.
השאלה שלי- א. האם מאן דהוא יודע ומכיר מי זה אותו הרב "אברהם בן שלמה" הנ"ל [מבני ברק].
ב. האם החומר שכתב אותו הרב אברהם בן שלמה בשני הקבצים הנ"ל, הם שלו או שהעתיקם וכד'.
ג. וכן האם מישהו יודע לבאר מעניין זה של ההקבלה הלשונית?
ואח"כ- בקובץ משנת יוסף כרך ו' סי' פ' המשיך את מאמרו [אב אלול תשע"ד].
והנה שנתיים לאחמ"כ- הוציא הרב יצחק יוסף שליט"א, תשובה בעניין ברכת מעין שבע [מהד' מורחבת ממה שכתב בפעם הראשונה] וזה פורסם בקובץ בית יוסף כרך כד [ניסן תשע"ו].
ושם מעמ' פד ד"ה דין מרא דאתרא- עד עמ' צט בסוף הקטע הראשון, כל התוכן כולל הכותרות ממש אותו לשון כאותו מאמר הנ"ל שהוזכר שם בקובץ משנת יוסף כרך ד', על שם אברהם בן שלמה.
ומעמ' צט [איפה שעצר בקובץ בית יוסף הנ"ל] ד"ה נערים המנוערים, עד הסוף [כמעט עד הסוף ממש], כל התוכן שם כולל הכותרות הוא ממש כאותו לשון מההמשך של אותו מאמר על שם אברהם בן שלמה שהמשיך את מאמרו בקובץ משנת יוסף כרך ו סי' פ.
ולסיכום- מעמ' פד עד עמ' קטו' ד"ה פוק חזי- 30 עמודים הוא הקבלה לשונית כאותו המאמר של אברהם בן שלמה שהובא בקובץ משנת יוסף בשני כרכים [ד' ו'].
וכן אותו דבר הוא בשו"ת הראשון לציון כרך ב' [שנת תשע"ו] סי' ע"ב מע' ר"פ ד"ה דרך ההוראה, עד סוף התשובה עמ' ש"ד, זה ממש הקבלה לשונית מאותם שני מאמרים שפורסמו בקובץ משנת יוסף הנ"ל תחת השם "אברהם בן שלמה", [חוץ מהע' האחרון של החלק הראשון שבמאמר הנ"ל, ובמאמר השני הוא פחות כותרות אך אותו תוכן לשוני].
והיינו- שמשך 24 עמ' בשו"ת הנ"ל הוא ממש הקבלה לשונית כאותו המאמר שבקובץ משנת יוסף על שם "אברהם בן שלמה" הנ"ל.
השאלה שלי- א. האם מאן דהוא יודע ומכיר מי זה אותו הרב "אברהם בן שלמה" הנ"ל [מבני ברק].
ב. האם החומר שכתב אותו הרב אברהם בן שלמה בשני הקבצים הנ"ל, הם שלו או שהעתיקם וכד'.
ג. וכן האם מישהו יודע לבאר מעניין זה של ההקבלה הלשונית?