בקשת עזרה וסיוע בדברי הראש"ל שליט"א

  • יוזם האשכול יוזם האשכול כאחד העם
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.

כאחד העם

חבר קבוע
הצטרף
20/4/25
הודעות
213
הנה בקובץ משנת יוסף כרך ד' סי' מ"ט [ניסן אייר תשע"ד] ישנו מאמר של הרב "אברהם בן שלמה" [בני ברק].

ואח"כ- בקובץ משנת יוסף כרך ו' סי' פ' המשיך את מאמרו [אב אלול תשע"ד].



והנה שנתיים לאחמ"כ- הוציא הרב יצחק יוסף שליט"א, תשובה בעניין ברכת מעין שבע [מהד' מורחבת ממה שכתב בפעם הראשונה] וזה פורסם בקובץ בית יוסף כרך כד [ניסן תשע"ו].

ושם מעמ' פד ד"ה דין מרא דאתרא- עד עמ' צט בסוף הקטע הראשון, כל התוכן כולל הכותרות ממש אותו לשון כאותו מאמר הנ"ל שהוזכר שם בקובץ משנת יוסף כרך ד', על שם אברהם בן שלמה.

ומעמ' צט [איפה שעצר בקובץ בית יוסף הנ"ל] ד"ה נערים המנוערים, עד הסוף [כמעט עד הסוף ממש], כל התוכן שם כולל הכותרות הוא ממש כאותו לשון מההמשך של אותו מאמר על שם אברהם בן שלמה שהמשיך את מאמרו בקובץ משנת יוסף כרך ו סי' פ.

ולסיכום- מעמ' פד עד עמ' קטו' ד"ה פוק חזי- 30 עמודים הוא הקבלה לשונית כאותו המאמר של אברהם בן שלמה שהובא בקובץ משנת יוסף בשני כרכים [ד' ו'].



וכן אותו דבר הוא בשו"ת הראשון לציון כרך ב' [שנת תשע"ו] סי' ע"ב מע' ר"פ ד"ה דרך ההוראה, עד סוף התשובה עמ' ש"ד, זה ממש הקבלה לשונית מאותם שני מאמרים שפורסמו בקובץ משנת יוסף הנ"ל תחת השם "אברהם בן שלמה", [חוץ מהע' האחרון של החלק הראשון שבמאמר הנ"ל, ובמאמר השני הוא פחות כותרות אך אותו תוכן לשוני].

והיינו- שמשך 24 עמ' בשו"ת הנ"ל הוא ממש הקבלה לשונית כאותו המאמר שבקובץ משנת יוסף על שם "אברהם בן שלמה" הנ"ל.



השאלה שלי- א. האם מאן דהוא יודע ומכיר מי זה אותו הרב "אברהם בן שלמה" הנ"ל [מבני ברק].

ב. האם החומר שכתב אותו הרב אברהם בן שלמה בשני הקבצים הנ"ל, הם שלו או שהעתיקם וכד'.

ג. וכן האם מישהו יודע לבאר מעניין זה של ההקבלה הלשונית?
 
יתכן גם שהכותב הוא מתלמידי הרב יצחק, [בשמו, או בשם בדוי],
ונתן לרבו רשות להניח הדברים בילקוט'ו.
 
הלשונות הם ממש של הרב יצחק יוסף לרגיל ובקי ויודע בלשונותיו.
האמת היא שמי שיש לו מחברי הפורום יד ורגל בקובץ "משנת יוסף"
יכול לשאול את "הקודקוד", מי הוא אותו "אברהם בן שלמה"
 
הנה בקובץ משנת יוסף כרך ד' סי' מ"ט [ניסן אייר תשע"ד] ישנו מאמר של הרב "אברהם בן שלמה" [בני ברק].

ואח"כ- בקובץ משנת יוסף כרך ו' סי' פ' המשיך את מאמרו [אב אלול תשע"ד].



והנה שנתיים לאחמ"כ- הוציא הרב יצחק יוסף שליט"א, תשובה בעניין ברכת מעין שבע [מהד' מורחבת ממה שכתב בפעם הראשונה] וזה פורסם בקובץ בית יוסף כרך כד [ניסן תשע"ו].

ושם מעמ' פד ד"ה דין מרא דאתרא- עד עמ' צט בסוף הקטע הראשון, כל התוכן כולל הכותרות ממש אותו לשון כאותו מאמר הנ"ל שהוזכר שם בקובץ משנת יוסף כרך ד', על שם אברהם בן שלמה.

ומעמ' צט [איפה שעצר בקובץ בית יוסף הנ"ל] ד"ה נערים המנוערים, עד הסוף [כמעט עד הסוף ממש], כל התוכן שם כולל הכותרות הוא ממש כאותו לשון מההמשך של אותו מאמר על שם אברהם בן שלמה שהמשיך את מאמרו בקובץ משנת יוסף כרך ו סי' פ.

ולסיכום- מעמ' פד עד עמ' קטו' ד"ה פוק חזי- 30 עמודים הוא הקבלה לשונית כאותו המאמר של אברהם בן שלמה שהובא בקובץ משנת יוסף בשני כרכים [ד' ו'].



וכן אותו דבר הוא בשו"ת הראשון לציון כרך ב' [שנת תשע"ו] סי' ע"ב מע' ר"פ ד"ה דרך ההוראה, עד סוף התשובה עמ' ש"ד, זה ממש הקבלה לשונית מאותם שני מאמרים שפורסמו בקובץ משנת יוסף הנ"ל תחת השם "אברהם בן שלמה", [חוץ מהע' האחרון של החלק הראשון שבמאמר הנ"ל, ובמאמר השני הוא פחות כותרות אך אותו תוכן לשוני].

והיינו- שמשך 24 עמ' בשו"ת הנ"ל הוא ממש הקבלה לשונית כאותו המאמר שבקובץ משנת יוסף על שם "אברהם בן שלמה" הנ"ל.



השאלה שלי- א. האם מאן דהוא יודע ומכיר מי זה אותו הרב "אברהם בן שלמה" הנ"ל [מבני ברק].

ב. האם החומר שכתב אותו הרב אברהם בן שלמה בשני הקבצים הנ"ל, הם שלו או שהעתיקם וכד'.

ג. וכן האם מישהו יודע לבאר מעניין זה של ההקבלה הלשונית?
לא כ"כ הבנתי את השאלה.
אם אני מבין נכון, הרב יצחק יוסף כתב בקובץ מסויים תחת שם בדוי ואח"כ הדפיס זאת בספרו.
מה השאלה כעת? יש בכך בעיה? גם הרב מאזוז עשה כך, וכן עוד רבנים.
(ואולי גם הרב @כהן מדפיס בספריו אח"כ את הדברים שכותב, וכן יתכן שאר חברי הפורום שכותבים כאן תחת שם בדוי והדברים אח"כ נדפסים/יודפסו בכתביהם)
 
לא כ"כ הבנתי את השאלה.
אם אני מבין נכון, הרב יצחק כתב בקובץ מסויים תחת שם בדוי ואח"כ הדפיס זאת בספרו.
מה השאלה כעת? יש בכך בעיה? גם הרב מאזוז עשה כך, וכן עוד רבנים.
זה צד א'
או צד ב'- שיש חכם כזה שכתב ומישהו העתיק אחד מהשני מבלי להזכיר
 
זה צד א'
או צד ב'- שיש חכם כזה שכתב ומישהו העתיק אחד מהשני מבלי להזכיר
למה לחשוב כך? וחוץ מזה שמסתמא בכה"ג היה נזעק אותו "אברהם בן שלמה".
יותר מסתבר לומר בפשטות שכתב ע"ש בדוי כמו שהיה דרכו בפעם אחרת וכן דרך שאר רבנים גדולים.
 
למה לחשוב כך? וחוץ מזה שמסתמא בכה"ג היה נזעק אותו "אברהם בן שלמה".
יותר מסתבר לומר בפשטות שכתב ע"ש בדוי כמו שהיה דרכו בפעם אחרת וכן דרך שאר רבנים גדולים.
לכן במקום לנחש [כי לא נחש ביעקב]
העלתי, ומי שמכיר ויודע ופועל יכול לעדכן בדיוק
הן מעורכי הקובץ הנ"ל, או חברים של אותו "כותב" וכד'
 
ברוך אומר ועושה
למה אתה מטריח את המקלדת להעלות וכו'
במקום זה קח יוזמה.....
 
ברוך אומר ועושה
למה אתה מטריח את המקלדת להעלות וכו'
במקום זה קח יוזמה.....
זה מה שאני שואל אותך ושאלתי גם את המנהל על הודעתך הראשונה.
הפורום הוא פורום תורני ולא 144...
 
זה מה שאני שואל אותך ושאלתי גם את המנהל על הודעתך הראשונה.
הפורום הוא פורום תורני ולא 144..
מצויין
לכן העלתי לכאן, את הנתונים "התורניים"
ומי שיש לו מה להוסיף, לכך נוצרת

[אני כלל לא חשבתי לכיון של טלפון וכד', סה"כ הבאתי נתונים תורניים נטו]
 
מצוי מאד למי שיודע שהגר"י כותב מאמרים ע"ש שמות אחרים, כמו שנוכחתי לראות, וגם ניכר לשונו, וכן נהג הגר"מ מזוז זצ"ל בתחילה בשם הנאמ"ן ושנתגלה שזה הרב, כתב מאמרים באור תורה על שם אורי סימן טוב, וכמו שאמר בנו בהלוויה.

אני מכיר עוד כמה ת"ח שכאשר שולחים הערות והשגות לקבצים וירחונים על דברי הרבנים הכותבים שם, הם כותבים את ההשגה על שם בדוי, שלא יהיה קפידא מאת כותבי המאמרים.
 
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ראשי תחתית