לא קשור כלל וכלל.זה פשוט לכל בר דעת, והראיה הגדולה היא מאמירת "יראו עינינו" שזה מנהג שנתבסס ע"י הגאונים וכן היה מנהג כול הקהילות כמעט בחו"ל, אולם בגלל שמרן השו"ע כתב לא לאומרו מחמת הפסק וכן באר"י לא נהגו לאומרו לכן מנהג הספרדים והאשכנזים לא לאומרו.
וע"ע בכל הנ"ל בה"ב חי"ב עמ' קעד.
יראו עינינו וכן ברכת ההלל בר"ח הם דוגמאות למנהגים שאנו יודעים 'בפועל' שבא"י לא נהגו, והדברים מתועדים וידועים בסידורים ובספרי המנהגים, בניגוד לשאר העולם שכן נהגו. בזה אמרינן שכיון שאנו בא"י וכאן לא נהגו מקדמת דנא - אנו עושים כמנהג א"י.
אין הדבר קשור להלכות שלא ידוע מנהג א"י, שבזה אנו עושים כמנהג 'ספרד' ומנהג 'ארצות המזרח' בכל מקום, וכפי שתראה 'בכל' ההלכות, שכמעט ואין לנו מנהג א"י לפני מרן השו"ע.